آموزش ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن ماهی آشنا شوید

با ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن ماهی آشنا شوید

ترفندهای تمیز کردن و پاک کردن ماهی

FarsiMode

بعضی افراد از تمیز کردن یا بوی ماهی فراری هستند و به همین دلیل هم کمتر آن را در سبد غذاییشان قرار می‌دهند. اما برای همه دردسرهای ماهی راه حل‌هایی وجود دارد. چند راه را که می‌تواند به شما کمک کند بیشتر ماهی بخورید، در ادامه این مطلب بخوانید. با ما همراه باشید …

ماهی یکی از مفید ترین مواد غذایی است که متاسفانه در ایران میزان مصرف آن پایین تر از بسیاری از کشورهای جهان است.


فرار ماهـی:

برای اینکه مـاهی هنگام تمیز کردن از دست شما سُر نخورد، کمی نمک روی تخته ای که زیر مـاهی گذاشته اید بپاشید و بعد ماهی را روی آن قرار دهید. مـاهی به نمک می چسبد و بدون آنکه بلغزد، می توانید آن را پاک کنید.


جلوگیری از پخش شدن پولک ماهـی:

برای پیشگیری از پخش شدن پولک ها به هنگام پاک کردن مـاهی ، آن را درون ظرف بزرگ و پُر آبی قرار دهید و فلس ها را داخل آب، از بدن مـاهی جدا کنید.


از بین بردن بوی ماهـی از دست:

برای از بین بردن بوی مـاهی از دستتان، دست های خود را با محلول سرکه و آب یا آب و نمک بشویید.


جلوگیری از متلاشی شدن ماهـی آبپز:

اگر جزو کسانی هستید که مـاهی آبپز می خورید، ولی با این مشکل روبرو هستید که مـاهی به هنگام پختن در آب متلاشی می شود، برای جلوگیری از این کار، کمی سرکه در آب جوش بریزید و ماهی را در آن بپزید.


شیر و ماهـی:

هیچ وقت برای ذوب کردن یخ مـاهی آن را درون آب نگذارید. آن را درون شیر قرار دهید. شیر مزه یخ زدگی را از مـاهی می گیرد و طعم دلپذیری به آن می دهد و همه فکر می کنند مـاهی کاملا تازه است.


تیغ ماهـی:

اگر تیغ مـاهی در گلویتان گیر کرد، کمی سیب زمینی پخته یا تکه ای نان خمیر بخورید. برای کم کردن درد و ناراحتی ناشی از تیغ مـاهی در گلو، یک لیمو ترش را از وسط به دو نیم کنید و بعد به آرامی آب لیمو را بمکید. این کار به نرم شدن تیغ مـاهی کمک می کند و زود احساس راحتی می کنید.

 

منبع:فارسی مد

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *