چجوری یه دختر دانشجوی شیک پوش باشم؟

اصول شیک پوشی و لباس پوشیدن دختران در دانشگاه

نحوه لباس پوشیدن در دانشگاه اهمیت بسیاری دارد چرا که تیپ و ظاهر شما می تواند نشانگر رفتار و خصوصیات و ویژگی های فردی شما باشد. قوانین مشخصی برای پوشش در دانشگاه وجود دارد و دانشگاه یک محیط رسمی است و شما نمیتوانید هر لباس و تیپ را در آن بپوشید، بنابراین باید به سبک استایل های دانشگاهی توجه کنید. در این بخش از دنیای مد سحر بانو نکاتی را آورده ایم تا بتوانید یک استایل دانشجویی مناسب داشته باشید.

مانتو مناسب برای دانشگاه

برای محیط دانشگاه شما باید مانتویی را بخرید که خیلی تنگ و کوتاه نباشد زیرا ممکن است شما را دچار حس ناخوشایند کرده و راحت نباشید. مانتوهای اسپرت زیر زانو و یا کتی انتخاب خوبی برای محیط دانشگاه هستند و تیپ شما را رسمی تر خواهند کرد.

در نظر بگیرید مانتو شما نباید زرق و برق بسیار زیادی نیز داشته باشد و بهتر است مانتویی که برای دانشگاه انتخاب می کنید ساده و بدون زرق و برق باشد.

منظور از انتخاب مانتو ساده برای دانشگاه تنها مانتو های رنگ مشکی نیستند بلکه شما می توانید رنگ های دیگری را در این محیط بپوشید اما بهتر است از رنگ های جیغ استفاده نکنید.

تیپ دانشجویی

مقنعه برای دانشگاه

در استایل دانشجویی شما باید به مقنعه نیز توجه نمایید. زمان خرید مانتو حتما مقنعه را در نظر بگیرید زیرا برخی مانتو ها اصلا با مقنعه ست نمی شوند و آنها را باید با شال و روسری ست نمود.

برخی مانتوها مانند مانتو های مانتو خیلی گشاد، مانتوهایی با تزئینات روی یقه، مانتو های تنگ، مانتویی با تزیینات زیاد مثل دکمه ها هرچند که زیبا باشند با مقنعه ترکیب ناجوری تشکیل می دهند، بنابراین به سراغ مانتو هایی بروید که روی تن شما راسته و ساده تر باشد تا ترکیب کردن آن با مقنعه برایتان آسان باشد.

شلوار مناسب برای دانشگاه

شلوارهای ساده انتخاب مناسبی برای محیط دانشگاه است. شلوار جین به خصوص رنگ تیره آن یکی از مناسب ترین شلوارها برای دانشجویان است البته اگر ساده بوده و زاپدار نباشند.

خانم ها می توانند شلوار جین را با یک مانتو دکمه دار ساده و یا مانتوهایی با آستین مچ دار، کتانی و کوله ست کنند و شیک و ساده به نظر برسند.

شلوار جین

کفش مناسب برای دانشگاه

کفش ها یکی از آیتم های مهم در استایل های دانشجویی هستند زیرا توجه افراد در نگاه اول به سمت کفش ها میرود. بهترین کفش برای دانشگاه کفشی است که راحت باشد زیرا شما ساعات زیادی را در دانشگاه می گذرانید و باید کفش شما در تمام طول روز پای شما راحت تر نگه دارد.

بهترین کفش برای دانشگاه کتانی است. با پوشیدن یک کتانی زیبا و راحت می توانید مدت زیادی راه بروید، سراپا باشید و از پاهایتان استفاده بکنید. برای اینکه استایل شما فوق العاده به نظر برسد، باید کتونی و کوله شما با هم هماهنگ باشند.

برای تکمیل استایل دانشجویی در فصل های سرد سال یک نیم بوت بسیار مناسب است. هرگز در محیط دانشگاه از کفش های مجلسی پاشنه بلند و صندل ها استفاده نکنید.همچنین دقت کنید که کفشتان همیشه تمیز باشد و قبل از رفتن به دانشگاه کفشتان را تمیز نمایید.

کفش کتونی

کیف مناسب برای دانشگاه

برای محیط دانشگاه کیفی را انتخاب نمایید که محکم و مقاوم و جا دار باشند تا خیلی راحت تمام وسایل و ابزار مورد نیاز برای کلاس های مختلف را بتوانید همراه خود داشته باشید. کوله پشتی از بهترین کیف ها برای دانشگاه است. برای انتخاب یک کیف مناسب برای دانشگاه به نکات زیر دقت کنید:

  1. بند کیف شما باید پهن و ضخیم باشد، تا فشار کمتری به شانه ها وارد شود و حمل کیف برایتان راحت تر باشد.
  2. از کیف و کوله پشتی هایی که دارای بندی یک لایه نرم و بالشتک مانند هستند، استفاده کنید.
  3. بندها باید قابل تنظیم نیز باشند تا بتوانید متناسب با سنگینی کیف، قد و وزن خود بهترین اندازه را برای بند کیف تنظیم کنید.
  4. کیف دانشجویی خوب و مناسب باید محفظه های مختلفی داشته باشد تا وزن کتب ها و وسایل درون کیف، به طور متعادل در تمام قسمت های کیف تقسیم شود.
  5. کیف دانشجویی یا کوله پشتی باید دارای جیب مخصوص برای قرار دادن خودکار، مداد، ظرف غذا، بطری آب و سایر وسایل ضروری باشد.
  6. یک کیف دانشجویی خوب و مناسب باید دارای یک محفظه مخصوص برای نگه داری از لپ تاپ باشد.
  7. کیف دانشجویی باید بادوام و باکیفیت باشد.
  8. کیف دانشجویی باید از طراحی و شکل ظاهری خوب و مناسبی نیز برخوردار باشد.
تیپ دانشجویی دخترانه

اکسسوری ها در استایل دانشجویی

برای داشتن یک استایل دانشجویی مناسب ، به اکسسوری های خود نیز توجه نمایید. اکسسوری های شما باید ساده باشد. می توانید از اکسسوری هایی مانند ساعت و دستبند استفاده کنید. اکسسوری های جذاب از واجبات تکمیل استایل دانشجویی می باشد.

چادر مناسب در استایل دانشجویی

اگر چادری هستید و می خواهید یک چادر مناسب برای دانشگاه انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم از بین چادرهای دانشجویی یک مدل اسلامی را انتخاب کنید که برای محیط دانشگاه شما مناسب باشد.

چادر عادی برای دانشگاه مناسب نیست و ممکن است به دلیل اینکه کلاس ها در محل های متفاوتی از دانشگاه برگزار می شود و کتاب و جزوات و لپ تاپ نیز وجود دارد که باید با خود حمل کنید، سر کردن آن دشوار باشد.

تیپ دانشجویی با چادر

نکات مهم برای داشتن یک استایل دانشجویی شیک

برای داشتن یک استایل دانشجویی بی نظیر به نکات زیر توجه کنید:

تمیز و مرتب باشید

اگر شما لباس های جذابی بپوشید اما لباس هایتان مرتب نباشد و چروک باشد، جذابیت لباس هایتان به چشم نخواهد آمد. پس به تمیز و اتو کشیده بودن لباس ها توجه کنید و اگر لکه ای بر لباستان است سریعا پاک کنید.

رنگارنگ نپوشید

با توجه به رشته تحصیلی تان رنگ لباس را انتخاب کنید. اغلب دانشجویان رشته هنر لباس های رنگی می پوشند اما بیشتر دانشجویان رشته مهندسی تیپ رسمی تری دارند و از رنگ های ملایم استفاده می کنند.

شما در دانشگاه نباید خیلی رنگارنگ لباس بپوشید بلکه لباس هایی انتخاب کنید که رنگ جیغی نداشته و ملایم تر باشند. ممکن است پوشیدن لباس روشن برای دانشگاه شما را به دردسر اندازد و هر روز مجبور باشید، لباس خود را بشویید و اتو بکشید.

تیپ مناسب دانشگاه

به جنس لباس توجه کنید

جنس لباس شما نیز تا حدودی روی تیپ شما تاثیر می گذارد. برای دانشگاه مانتوهای خیلی نخی (با الیاف طبیعی) چندان رسمی نیست و مانتوهایی را انتخاب کنید که پارچه اش ترکیبی از نخ و کمی پلاستیک باشد.

محتاطانه تر لباس بپوشید

بهتر است ماه اول دانشگاه محتاطانه تر لباس بپوشید و بعد از اینکه فرهنگ و محیط دانشگاه ها را بررسی کردید، لباس مناسب بپوشید.

آرایش ملایم داشته باشید

اگر می خواهید ظاهری آراسته و با کلاس داشته باشید، هرگز آرایش بیش از حد نکنید و از آرایش ملایم استفاده نمایید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *