آموزش نکات مراقبت از گیاهان خانگی

هوای تازه

باز گذاشتن پنجره برای تعویض هوا باعث رساندن اکسیژن کافی به گیاه و قوی شدن ساقه‌ی آن خواهد شد. همچنین باعث  مقاومت بیشتر مقابل بیماری‌ها خواهد شد. باید گیاه از وزش باد در مستقیم مانند کولر دور باشد. اگر دمای بیرون کمتر از اتاق است نباید پنجره را باز کنید.

 

نور

نور لازم برای گیاه آپارتمانی باید غیرمستقیم باشد. در تاریکی گیاهان نمی‌توانند رشد کنند. رنگ سفید آپارتمان باعث انعکاس بهتر نور خواهد شد. در ساعات روز که هوا گرم است اگر گیاه شما حالت پژمرده پیدا می‌کند باید بداند نور زیاد به آن می‌رسد. بهتر است گیاه خود را از نور مستقیم دورتر کنید. نور مستقیم آفتاب برای برگ‌های تازه ضرر دارد.

 

 

آبیاری گیاه

برای آبیاری گیاه باید فواصل آب دادن در فصول متفاوت طوری باشد که آب اضافه از گلدان‌ها خارج شده و حتماً آب به همه جای گیاه برسد. باید سوراخ زهکش گلدان باز باشد. آب زیرگلدانی را باید خالی کنید. این آب جلوی تنفس گیاه را می‌گیرد و باعث مرگ آن خواهد شد. آب سرد و کلردار به گیاه نزنید.

 

 

زمان آبیاری

بهترین زمان برای آبیاری در ساعات گرم روز وقتی است که خاک گلدان رو به خشکی باشد. خاک مرطوب تقریباً چسبنده بوده و چسبندگی خاک دونم کمتر است. اغلب گیاهان آپارتمانی باید همیشه رطوبت داشته باشند. به خاکی مرطوب می‌گویند که در صورت مشت شدن و فشار دادن ذرات آن از هم به‌سادگی جدا می‌شوند.

منبع : ویکی

گرد آوری در :سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *