لباس چه رنگی به رنگ پوست من میاد ؟

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

یکی از رازهای شیک پوشی انتخاب رنگ لباس بر اساس ویژگی های ظاهری مانند رنگ پوست و… است. بسیاری از افراد به اشتباه رنگ هایی را استفاده می کنند که مناسب آنها نیست و بدین طریق مورد تمسخر و نیشخـنـد دیـگــران قرار می گیرند .

برای انتخاب رنگ لباس باید اصولی را در نظر گرفت و بر اساس رنگ پوست یک لباس مناسب انتخاب نمود . اگر نمی دانید چه رنگ هایی مناسب پوست شماست این بخش از دنیای مد سحر بانو را بخوانید تا بدانید پوست شما گرم است یا سرد و چه رنگ لباسی برازنده شماست.

انتخاب رنگ لباس

انتخاب رنگ لباس بر اساس پوست

چگونه رنگ پوستتان را تشخیص دهید؟

شـاید بـرای شـما اتفاق افتاده باشد که دوستتان را دیده باشید که پیراهنی صورتی به تن کرده و توسط اطرافیان مورد تحسـین، تـمجـید و تـوجه فـراوان قـرار گرفته باشد. شما نیز به تبـع او تصـمیـم گرفتـیـد کـه پیراهنی به همان رنگ تهیـه کـرده و بـر تن کنید. اما بعد از اینکار مورد تمسخر و نیشخـنـد دیـگــران قــرار گرفته و همان نگاههای پیشین نیز از شما برگردانـده شـد و در نتیجه آنها را از تن درآورده و لباسهای مشکی، آبی و خاکستری قبلی خود را پوشیدید.

برای انتخاب رنگ مناسب برای لباستان ابتدا باید رنگ پوست خود را تشخیص دهید و بر اساس رنگ پوستتان انتخاب مناسبی داشته باشید. برای تشخیص رنگ پوست خود ابتدا پوست تان صورت تان را با صابون بشوریدو 15 تا 30 دقیقه صبر کنید تا قرمزی های آن از بین رود زیرا برای تشخیص رنگ پوست باید پوست شما رنگی طبیعی داشته باشد و کاملا تمیز باشد.

پس از تمیز نمودن پوستتان در زیر نور طبیعی بایستید تا بتوانید تن پوست تان را تشخیص دهید اما استفاده از نورهای مصنوعی رنگ پوست شما را تغییر می دهند. باید بدانید عوامل مختلفی مانند اشعه آفتاب یا مصرف برخی داروها بر پوست تاثیر گذار هستند و می توانند رنگ پوست را تغییر دهند.

رنگ مو پوست و لباس

تشخیص سرد و گرم بودن پوست

پوستتان سرد است یا گرم؟

یک برگه کاغذ سفید برداشته و در کنار پوست خود بگذارید و با پوستتان مقایسه کنید تا دریابید که رنگ پوست شما زرد، قهوه ای، سبز… است. اگر رنگ های پوستتان صورتی، رزگلد یا آبی است،پوست شما سرد است .

اگر رنگ پوست شما متمایل به خاکستری باشد شما دارای پوستی خنثی هستید. اگر پوست صورتتان پر از آکنه و جوش است و نمی توانید رنگ پوست خود را تشخیص دهید، برای تشخیص رنگ پوستتان ، کاغذ سفید را کنار گوش تان قرار دهد.

برای تشخیص رنگ پوستتان می توانید از آفتاب نیز کمک بگیرید . قبل از این هم در بخش دنیای مد سحر بانو گفتیم که اگر جزو افرادی هستید که در زیر نور آفتاب رنگ پوست شما برنزه می شوند، دارای پوست گرم و اگر پوستتان زیر آفتاب قرمز شده پوست شما سرد است. پوست های خنثی نیز در هر یک از این دو گروه جای دارند.

انواع رنگ پوست

انتخاب رنگ لباس نسبت به رنگ پوست

رنگ های مناسب برای تن پوست های گرم

اگر پوست شما مانند برخی از ستارگان هالیوودی مثل بیانسه، کیم کارداشیان و جسیکا آلبا ، تن گرمی دارد بهترین انتخاب رنگ برای لباس انتخاب رنگ های طبیعی مانند قرمز، هلویی، نارنجی، کهربایی، طلایی و زرد است. اگرشما به رنگ های سرد علاقه دارید تن های گرم تر مانند زیتونی، ارغوانی، بنفش-قرمز را انتخاب کنید.

از بین رنگ های خنثی نیز می توانید رنگ هایی مانند خاکستری مایل به قهوهای، کاپوچینو و کرم را انتخاب نمایید . بهتر است لباس هایی به رنگ های جیغ و سرد مانند آبی یخی یا یاقوتی را انتخاب نکنید زیرا این رنگ لباس ها رنگ پوست شما را بی روح و خاکستری می کنند.

رنگ پوست گرم

انتخاب رنگ لباس کرمی برای پوست گرم

رنگ های مناسب برای تن پوست های سرد

اگر پوست شما نیز مانند ستارگانی مثل نیکل کیدمن، میندی کالینگ و کیت بلانشت ، سرد است . بهترین رنگ لباس برای شما آبی روشن، زمردی و بنفش تیره است . از دیگر رنگ لباس هایی که به رنگ پوست شما می آید رنگ هایی مانند اسطوخودوس، آبی یخی و صورتی است . در صورت تمایل ،شما می توانید از رنگ های دیگری مانند یاقوتی، قرمز روشن یا زرد کم رنگ نیز استفاده نمایید.

افراد دارای رنگ پوست سرد اگر به رنگ های خنثی علاقه مند هستند می توانند رنگ خاکستری، سفید و سورمه ای را برای لباس هایشان انتخاب نمایند . اما به هیچ وجه انتخاب لباس هایی به رنگ های نارنجی، گوجه ای و زرد پر رنگ برای شما مناسب نیست.

لباس تن پوست های سرد

 انتخاب رنگ لباس متناسب با پوست

رنگ های مناسب برای تن پوست های خنثی

جولیان مور، آنجلینا جولی، جولیا رابرتس و کری واشنگتن تن پوستی شبیه به شما دارند. از آنجا که شما تن پوست خنثی ای دارید، هر رنگ لباسی به شما می آید اما بهتر است که به دنبال رنگ های تیره و پخته تر به جای رنگ های روشن تر باشید.

رنگ هایی مانند صورتی چرک، سبز یشمی، زرد و آبی پخته و رنگ های خنثی ای مانند کرم، نسکافه ای، خاکستری و سیاه می توانند از رنگ های متناسب با پوست صورت شما باشند. رنگ های جیغی مانند آبی کاربنی یا بنفش فسفری رنگ خنثی پوست شما را تشدید می کنند، به همین خاطر از پوشیدن آنها خودداری کنید اما در عوض از پوشیدن لباسی به رنگ قرمز روشن درنگ نکنید، مطمئنا بر تن شما به زیبایی خواهد درخشید.

رنگ لباس پوست گندمی

رنگ پوست برای انتخاب رنگ لباس

چه رنگی برای تمام تن پوست ها مناسب است؟

رنگ های زیادی هستند که به تمام رنگ پوست ها می آیند مانند سفید خالص یا رنگ صورتی ملایم. رنگ های ترکیبی چون سبز-آبی و بنفش پر رنگ نیز مانند رنگ های خنثی عمل کرده و بدون هیچ تاکییدی بر تن پوست تان، با آن سازگار می شوند. از آنجا که این رنگ ها بین رنگ های گرم و سرد تعادل برقرار کرده اند، می توانید با خیال راحت با هر رنگ پوستی که دارید، آنها را به تن کنید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *