باید و نبایدهای انتخاب لباس مناسب سن چیست ؟

قوانین و اصول انتخاب لباس مناسب سن

هر لباس مخصوص سن خاصی است و پوشیدن لباس هایی که برای سن افراد مناسب نیست ممکن است به شخصیت فرد آسیب برساند . برخی از لباس ها برای سنین جوانی مناسب هستند و اگر فردی با افزایش سن هنوز از این لباس ها استفاده نماید ، اثر منفی بر روی شخصیت او دارد و دیگران به او با دیده تمسخر می نگرند.

در این مطلب از دنیای مد سحر بانو به شما کمک خواهیم کرد مناسب ترین و زیباترین لباس را برای سن خود انتخاب کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید تا به عنوان یک فرد خوش پوش معرفی شوید. 

نکات ساده ولی مهم در انتخاب لباس مناسب سن

شلوار جین مناسب برای سن زیر 25 سال

اگر تابع مد هستید و زیر بیست و پنج سال سن دارید ، می توانید از شلوار جین های پاره که این روزها تبدیل به مدی محبوب شده اند ، استفاده کنید اما اگر چنین شلواری را در سنین بالا بپوشید کسی متوجه نمی شود شما فردی تابع مد هستید بلکه فکر می کنند شما ژنده پوش هستید.

شلوار جین مناسب برای سن 25 تا 35 سال

اگر سن شما بین 25 تا 35 سال است ، دیگر نمی توانید شلوارهای جین پاره بپوشید اما می توانید انواع شلوارهای جین طرح دار مانند جین های سنگشور و کثیف را مورد استفاده قرار دهید. با پوشیدن این شلوارها شما از مد دور نخواهید بود و استایلی زیبا خواهید داشت.

لباس مناسب سن

شلوار جین مناسب برای سن بالای 35 سال

برای افرادی که بالای 35 سال سن دارند ، شلوارهای طرح دار و پاره مناسب نیست بلکه این افراد باید شلوارهای ساده بپوشند زیرا پوشیدن این نوع از شلوارها وجهه خوبی برایشان ندارد.

تی شرت مناسب برای افراد زیر 25 سال

افرادی که سنشان زیر 25 سال است ، دست شان در انتخاب تی شرت باز است ، آنها می توانند تی شرتی که روی آن شعاری زیبا نوشته شده و یا تی شرتی با آرم باند مورد علاقه خود بپوشند اما باید به یک نکته توجه نمایند که برخی نوشته های روی تیشرت ها ، معانی بدی دارند و شخصیتشان را پایین می آورند.

تی شرت مناسب برای افراد بین 25 و 35 سال

در این سن که به بزرگسالی وارد شده اید نباید هر چیزی را بپوشید و باید کمی محافظه کارانه عمل کنید. اگر در این سن قرار دارید تی شرت هایی انتخاب نمایید که لوگو روی چیزی از درونتان را بروز نمی دهند.

تی شرت مناسب برای افراد بالای 35 سال

در این سن شخصیت شما پخته شده و باید موجه به نظر برسید زیرا فرزندانتان از شما تقلید خواهند کرد پس در لباس پوشیدن خود دقت کنید و تی شرت هایی با لوگوهای بزرگ و یا عکس باندها و شعارها را نپوشید تا از اعتبارتان کاسته نشود.

لباس مناسب

کتانی مناسب برای افراد زیر 25 سال

در این سن بهتر است فقط به علایق خود توجه نکنید و کتانی های را انتخاب نکنید که فقط چند وقت مهمانتان باشند و سریع از مد بیافتند بلکه برای خود اصولی داشته باشید. بهتر است مدلی از کفش های هایپ را بخرید که به خوبی جوان بودنتان را نشان دهد.

کتانی مناسب برای افراد بین 25 تا 35 سال

شما در این سن باید نه خیلی کفش های عجیب بپوشید و نه کفش های کلاسیک و ساده . کفش هایی که انتخاب می کنید بهتر است تک رنگ باشند و رنگ های سنگین و خنثی داشته باشند و شیک و مدرن باشند.

کفش مناسب سن

کتانی مناسب برای افراد بالای 35 سال

افراد بالای 35 سال باید کفش ها یی کاملا ساده و کلاسیک بپوشند تا استایلی مدرن داشته باشند . بهتر است رنگ کفش های آنها تیره، سفید و خنثی باشد و طرحی روی کفش وجود نداشته باشد.

افراد مسن از پوشیدن این لباس ها دوری کنند

شلوار جین

شلوارهای جین در طرح های متفاوتی موجود است و افراد زیادی به پوشیدن این شلوارها علاقمند هستند. اما همین شلوار جین یکی از لباس هایی که افراد مسن دیگر تمایلی به پوشیدن آن ندارند زیرا احساس می کنند متناسب با سن آنها نیست و می تواند بر شخصیت آنها اثر منفی بگذارد.

لباس های رنگی جیغ و خیلی روشن

رنگ پوست سالمندان در این دوره کم رنگ می شود بنابراین پوشیدن لباس های رنگی جیغ و خیلی روشن ، آنها را بی روح و کسل و بیمار نشان خواهد داد اما استفاده از لباس هایی که رنگ تیره تری دارند ، می تواند تداعی کننده احساس شادی و طراوات در آنها باشد.

لباس مناسب سن

لباس های تنگ و چسبان

بهتر است افراد سالمند از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری کنند زیرا برای سلامت آنها مضر است . پوشیدن لباس های بسیار تنگ باعث می شود بدن در اثر تماس با پارچه نتواند به خوبی تعریق نماید و همین عدم تعریق سبب احساس گرگرفتگی، تنگی نفس و نیز حساسیت به پارچه شود. همچنین پوشیدن لباس های تنگ باعث مشکل در گردش خون و بروز انواع بیماری ها و عفونت های قارچی، باکتریایی می شود.

لباس های باز

ابتلا به سرطان پوست در سالمندان بیشتر است بنابراین باید آنها لباس هایی بپوشند که کاملا از پوست بدن آنها در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کند و آن را بپوشاند.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *