نکات و ایده‌های تزیین سفره هفت سین

تزیین سفره هفت سین - ایده برای تزیین سفره هفت سین - آموزش تزیین سفره هفت سین - تزیین سفره هفت سین خاص - سفره هفت سین 99 - ایده جدید برای تزیین سفره هفت سین - نکات تزیین سفره هفت سین

1) یک تم برای هفت سین خود در نظر بگیرید

اول از همه باید تصمیم بگیرید که به چه سبکی می‌خواهید سفره هفت سین خود را تزیین کنید. آیا به سفره‌اي با سبک و سیاق سنتی علاقه دارید یا به دنبال یک تم فانتزی هستید؟! چه ترکیب رنگ‌هایی را می‌خواهید در سفره خود به کار بگیرید؟ انتخاب تم در ابتدای کار به شما کمک می‌کند تا یک پارچگی سفره هفت سین خود را حفظ کنید و در آخر با یک هفت ‌سین نامنظم و ناموزون مواجه نشوید.

2) یک مکان مناسب را انتخاب کنید

مکان قرار گیری سفره هفت سین نیز می‌تواند روی زیبایی سفره شما تاثیر بگذارد؛ بنابراین بخش‌هاي‌ مختلف منزل خود را به خوبی ببینید و بررسی کنید و با توجه تمی که برای تزیین سفره هفت سین برگزیده‌اید و  این که قرار است در چه فضایی از ‌مهمانان خود پذیرایی کنید، یک مکان مناسب را (از نظر فضا، نورگیر بودن و زاویه دید) برای چیدن سفره هفت ‌سین خود بیابید.

تزیین سفره هفت سین - آموزش تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفره هفت سین - تزیین سفره نفت سین خاص - تزیین سفره فت سین جدید - عکس سفره هفت سین

3) درباره چیدمان کلی سفره هفت ‌سین فکر کنید

سفره هفت ‌سین را بنا بر سلیقه و هچنین تم انتخابی خود می‌توانید روی زمین یا روی میز بچینید! اگر قرار است هفت سینتان را روی میز بچینید بهتر است میزی را انتخاب کنید که فضای خیلی زیادی را نگیرد و یا به جای یک میز از چند میز کوچک با اختلاف ارتفاع استفاده کنید و آن را در محدوده‌اي کوچک خلاصه کنید. اگر هم که می‌خواهید سفره خود را به شیوه‌ای سنتی یا ساده روی زمین پهن کنید سعی کنید در چیدمان سفره حتماً تقارن را رعایت کنید تا از به هم ریختگی آن جلوگیری کنید. همچنین بهتر است از چند جعبه کوچک (مثل جعبه کفش) نیز در چیدمان سفره خود استفاده کنید تا چیدمان سفره هفت سین از دور نیز به طور کامل دیده شود.

4) از شلوغی و خلوتی بیش از حد بپرهیزید

برخی تصور می­کنند زیبایی هفت سین به پر و شلوغ بودن آن است در حالی که برخی دیگر یک سفره هفت سین خلوت رو ترجیح می‌دهند؛ درسته که تزیین سفره هفت سین سلیقه‌ای است اما اصولا افراط و تفریط در هیچ کاری جایز نیست و تزیین سفره­ هفت سین هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر می‌خواهید سفره هفت سینتان واقعا به چشم بیاید سعی کنید نه آنقدر آن را پر و شلوغ کنید که هیچ وسیله­‌ای زیبایی خودش را نشان ندهد و نه آنقدر خلوت که در نگاه اول توی ذوق بینندگان بزند.

تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفره هفت سین - آموزش تزیین سفره هفت سین - تزیین سفره هفت سین ساده

5) خلاقیت و سلیقه خود را به کار بگیرید

در تزیین سفره هفت سین می‌توانید از ایده­‌های دیگران استفاده کنید اما بهتر است که عینا کپی برداری نکنید و سعی کنید از خلاقیت و سلیقه شخصی خودتان نیز در چیدمان هفت سین استفاده کنید تا حس بهتری از سفره هفت سینتان بگیرید.

ایده‌هایی برای تزیین سفره هفت سین

تزیین سفره هفت سین - ایده هفت سین - آموزش تزیین هفت سین - عکس هفت سین - تزیین هفت سین خاص

در ادامه نیز سعی کردیم ایده‌هایی را برای تزیین سفره هفت سین برایتان به اشتراک بگذاریم. امیدوارم با استفاده از این ایده‌­ها بتوانید یک سفره‌­ی هفت سین خاص و جذاب برای نوروز امسال خود محیا کنید.

تزیین سفره هفت سین با تور و روبان

  • استفاده از تور به عنوان سفره هفت سین: به جای رومیزی پارچه‌ای (یا در کنار آن) می‌توانید از رانر یا پارچه‌های توری نیز استفاده کنید. در انتخاب تور سعی کنید تم رنگی هفت سینتان را مد نظر قرار دهید؛ به عنوان مثال اگر لوازم سفره هفت سین فیروزه‌ای است بهتر است که از تورهای طلایی رنگ استفاده کنید تا ترکیب رنگ شیک و جذابی ایجاد شود.
تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفره هفت سین - عکس سفره هفت سین - تزیین سفره هفت سین جدید - تزیین سفره هفت سین ساده - تزیی سفره هفت سین با تور - تزیین سفره هفت سین با روبان
  • تزیین تخم مرغ‌های هفت سین با استفاده از تور: شاید برایتان جالب باشد که بدانید با استفاده از تور هم می‌توانید تخم مرغ‌های هفت سین خود را تزیین کنید. به عنوان مثال می‌توانید به جای رنگ کردن تخم مرغ‌ها از نوارهای توری باریک در رنگ‌های مختلف استفاده کنید و آن‌ها را با کمک چسب به شکل عمودی یا افقی دورتا دور تخم مرغ بچسبانید. همچنین از نوارهای توری طرح دار (با سوراخ‌های باز) یا رومیزی‌های توری نیز می‌توانید برای ایجاد طرح روی تخم مرغ‌ها استفاده کنید. برای این کار باید نوار توری را روی سطح تخم مرغ ثابت نگه دارید و با استفاده از ماژیک داخل سوراخ‌های آن را رنگ کنید.
تزیین سفره هفت سین - آموزش تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفذه هفت سین - عکس تزیین سفره هفت سین - تزیین تخم مرغ سفره هفت سین - تخم مرغ رنگی هفت سین - تزیین تخم مرغ با تور
  • تزیین شمع و جام‌ها با تور: از نوار‌ها و روبان‌های توری پهن نیز می‌توانید برای تزیین شمع‌ها و جام‌های شیشه‌ای استفاده کنید و آن‌ها را از سادگی و یک‌نواختی در بیاورید.
  • تزیین سبزه و گلدان‌ها با روبان: برای تزیین گلدان‌های گل و سبزه خود نیز می‌توانید از روبان‌ها و نوارهای توری به شکل پاپیون استفاده کنید.

تزیین هفت سین با کاج

یک ایده جالب و ساده دیگر برای تزیین سفره هفت سین استفاده از میوه‌های کاج است. به عنوان مثال می‌توانید میوه‌های کاج را مطابق تم رنگی هفت سین خود، با استفاده از اسپری رنگ آمیزی، اکلیل، تور و … تزیین کنید و از آن‌ها در دکور هفت سین کمک بگیرید.

یک ایده جالب و خلاقانه دیگر استفاده از کاج در سفره هفت سین این است که با کمک میوه‌های کاج، پارچه،نمد و … عروسک عمو نوروز، مبارک و یا عروسک‌های فانتزی بسازید و از آن‌ها در دکوراسیون هفت سین استفاده نمایید.

تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفره هفت سین - تزیین سفره هفت سین ساده - تزیین سفره هفت سین با کاج

همچنین می‌توانید از میوه‌های کاج به عنوان پایه نگه دارنده وسایل هفت سین نیز استفاده کنید. برای این کار باید قسمت زیرین کاج را خوب با چاقو بتراشید و صیقل دهید تا صاف روی میز بایستد. برای نگه داشتن اجزای هفت سین روی آن نیز باید از چسب کمک بگیرید.

تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفره هفت سین - آموزش سفره هفت سین - سفره هفت سین ساده - تزیین سفره هفت سین با کاج

تزیین سفره هفت سین با چوب

این ایده برای کسانی است که از ایده‌های تکراری تزیین سفره هفت سین با روبان، تور، جام و … خسته شده‌اند و به دنبال روش‌های جدید و خاص برای سفره هفت سین خود می‌گردند. تزیین هفت سین با چوب نه تنها خاص و متفاوت است بلکه می‌تواند حال و هوای تازه‌ای را نیز به سفره و منزل شما ببخشد.

تزیین سفره هفت سین - تزیین سفره هفت سین ساده - تزینن سفره هفت سین با چوب - تزیین سفره هفت سین خاص - تزیین سفره هفت سین با تنه درخت

اگر می خواهید یک سفره هفت سین چوبی دست ساز با هنر و خلاقیت خودتان درست کنید می‌توانید سری به نجاری نزدیک خانه خود بزنید و تعدادی از تنه‌های درخت بدون استفاده آن‌ها را (ترجیحاً در سایزهای مختلف) بگیرید و به جای میز از آن‌ها برای چیدمان سفره هفت سین خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از چوب بستنی یا تخته‌های چوبی، جعبه‌های چوبی کوچک بسازید و داخل آن‌ها را با پوشال‌های تزیینی پر کنید و از آن‌ها به جای جام یا ظروف هفت سین استفاده کنید. اگر فرصت هم درست کردن وسایل چوبی دست ساز را ندارید می‌توانید ظروف و وسایل چوبی مخصوص سفره هفت سین را از بازار تهیه کنید.

تزیین سفره هفت سین - ایده تزیین سفره هفت سین - تزیین سفره هفت سین ساده - تزیین سفره هفت سین ارزان - تزیین سفره هفت سین خاص - تزیین سفره هفت سین با چوب

تزیین سفره خود را با یک کیک نوروزی تکمیل کنید

در بین اجزای اصلی سفره هفت سین، یک کیک خوشمزه با تم و ظاهری هماهنگ با نوروز می‌تواند تکمیل کننده دکوراسیون سفره هفت سین شما باشد. این نه تنها به جذابیت سفره شما می‌افزاید بلکه شیرینی جمع شما را نیز دوچندان می‌کند. امروزه کیک‌های نوروز در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی از تم سبزه گرفته تا کیکی با دیزاین عمو نوروز و مبارک، در قنادی‌ها موجود هستند، از این رو دست شما در انتخاب باز است و می‌توانید مدل مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید.

تزیین سفره هفت سین - ایده سفره هفت سین - سفره هفت سین خاص - ایده های تزیین سفره هفت سین - کیک نوروز - کیک نوروزی - مدل کیک نوروز - کیک سفره هفت سین

منبع : کیکانه

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *