بهترین و بدترین رنگ برای هر قسمت خانه چه رنگی است؟

 

نکات روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی و توصیه های رنگ برای هر اتاق خانه

رنگ ها یکی از عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل هستند و همانطور که می دانید رنگ های موجود در خانه بیشترین تاثیر را روی حالات روزانه مان می گذارد پس این نیاز اساس می شود که رنگ ها را بیشتر بشناسید و بدانید کدام یک از رنگ ها حس بهتری در شما ایجاد می کند.بهترین رنگ خانه

بهترین رنگ خانه

انتخاب رنگ مناسب برای خانه به اندازه برنده شدن در قرعه کشی حس خوبی می دهد.این کار تا حدودی سخت است و یکی از عواملی که می تواند کمک بزرگی در این زمینه بکند علم است. همانطور که در این بخش از دنیای مد سحر بانو از زبان روانشناسان و کارشناسان از انتخاب بهترین رنگ خانه و دکوراسیون داخلی خواهیم گفت دانستن اینکه چه رنگی باعث افزایش احساسات می شود هنگام طراحی دکوراسیون منزل بسیار مفید است.

می توانید حالت خاصی را برای هر اتاق تنها با رنگ کردن دیوارها، رنگ وسایل و یا حتی با رنگ بالش ها، پتو، گیاه و یا تصویری روی دیوار ایجاد کنید.

بهترین رنگ خانه

روانشناسی رنگ دکوراسیون داخلی منزل

ویژگی رنگهای انتخاب شده برای دکوراسیون داخلی در خانه از لحاظ روانشناسی

قرمز : صبر ، فعالیت ، هیجان ، رهبری ، اعتماد بنفس ، جاه طلبی ، قدرت

صورتی :عشق ، احترام ، گرما ،حساس

بنفش :خلاق ، عمیق ، محرک ، قابل اعتماد ، خیال باف

سبز :تعادل ، رشد ، دست و دل باز ، امنیت ، پناهگاه ، شفاف

آبی : روح ، خرسند ،جاه طلب ، نجات ، کنترل گر

نارنجی : گرم ، مثبت گرا ، آزاد ، با انگیزه

تاثیر رنگها در دکوراسیون خانه

رنگ صورتی دکوراسیون به معنای عشق و احترام

نکاتی مهم برای انتخاب رنگ مناسب در هر قسمت خانه

رنگ آشپزخانه

زرد: رنگی خوب برای آشپزخانه و شادی آور است، و به روش خوبی به افراد انرژی می دهد و می تواند به افزایش سوخت و ساز کمک کند. وقتی به زرد فکر می کنید، نور گرم خورشید و شادی برایتان یاد آور می شود .

خاکستری : از آنجایی که رنگی گرم است، نه یک رنگ خاکستری سرد، انتخاب عالی است، زیرا ساده است و به هر رنگ دیگری می آید. اگر آشپزخانه تان را خاکستری رنگ می کنید، حتما آن را با رنگ های گرم دیگری برجسته کنید.

سبز : رنگی محبوب برای اغذیه فروشی و کافه ها است، بنابراین منطقی است که از آن در آشپزخانه تان نیز استفاده کنید. همانطور که در بالا اشاره شد، این رنگ طبیعت است و می تواند باعث شود احساس آرامش، استراحت و به طور طبیعی انرژی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم که از سبز لیمویی یا سبز نخود استفاده نکنید .

بهترین رنگ اشپز خانه

انرژی با رنگ سبز در آشپزخانه

رنگ اتاق نشیمن

بنفش کمرنگ : یک سایه زیبا و ملایم از بنفش است به همین دلیل برای اتاق نشیمن بسیار مناسب است. در حالی که بنفش تیره تر بیشتر محرک است . بنفش کم رنگ و یاسی تفکر و آرامش را بالا می برد سعی کنید چند وسیله با بنفش تیره تر اضافه کنید، مانند نقاشی ها، کوسن .

آبی : این رنگ آرام بخش و خنک است، بسیار شبیه آسمان در روز زیبای بهاری و یا اقیانوس منجمد. به دلیل تمایل خود برای ترویج محیط سردتر، برخلاف هوای گرم جو، انتخاب یک رنگ آبی کمرنگ و یا آبی تیره تر مناسب است

سبز :سبز نیز می تواند در اتاق نشیمن به خوبی به کار آید، به شرطی که آن یک رنگ سبز تیره با وسایل روشن تر دیگر مانند پرده همراه باشد.

بهترین رنگ اتاق نشیمن

تفکر و آرامش با اتاق نشیمن به رنگ بنفش کمرنگ

رنگ پذیرایی

قرمز : قرمز اشتها را تحریک می کند (رستوران ها ، فست فودها را ببینید)، به همین دلیل برای قسمت غذا خوری مناسب است .. قرمز می تواند هیجان را تحریک کند و انرژی زا باشد، بنابراین رنگ قرمز خوبی انتخاب کنید. همانند بسیاری از رنگ های برجسته و پررنگ، از وسایل روشن تر مثل، صندلی ها، گل ها، نقاشی ها و …استفاده کنید.

نارنجی :نارنجی رنگی دیگر است که اشتها را تحریک می کند و بنابراین برای اتاق غذاخوری مناسب است. احساس گرما، طراوت و تازگی را بالا می برد.

بهترین رنگ پذیرایی

قرمز بهترین رنگ قسمت غذا خوری خانه

بهترین رنگ اتاق خواب

سبز می تواند انتخاب خوبی برای اتاق خواب باشد و بسته به سلیقه فردی می توانید آن را تیره تر، روشن تر کنید. نوجوان ممکن است نیاز به انرژی سبز لیمویی داشته باشد در حالی که فرد بالغ ممکن است یک رنگ آرامش بخش و متوازن به رنگ سبز جنگل را ترجیح دهد. همه رنگ های سبز در طبیعت وجود دارند، بنابراین واقعا نمی توانید اشتباه کنید.

آبی : یکی از محبوب ترین رنگ های اتاق خواب است، زیرا آرامش بخش و بیانگر اعتماد و قدرت است .

بهترین رنگ اتاق های خانه

اتاق خواب آرامش بخش با رنگ آبی

بنفش کمرنگ (اسطوخودوس ): اعصاب را آرام و آرامش را تقویت می کند و محبوب ترین رنگ است. در حقیقت، به گفته مرکز پزشکی مریلند، این گیاه به عنوان درمان برای گستره ای از بیماری ها از جمله بی خوابی و اضطراب ، افسردگی و خستگی به کار می رود. تحقیقات تایید کرده اند که عطر اسطوخودوس، هنگامی که استشمام می شود آرامش بخش، تسکین دهنده است

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *