ناسالمترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن

ناسالمترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن

رژیم غذایی ، رژیم غذایی مضر
برخی از رژیم های غذایی جزو بی فایده ترین رژیم های لاغری هستند که نه تنها اثری مثبت برای تان ندارند می توانند ضررهایی هم به بدن تا برسانند. با ما همراه شوید تا این رژیم های غذایی ناسالم و خطرناک را به شما معرفی کنیم.

اجتناب از ناسالم ترین رژیم های غذایی

برخی افراد برای کاهش وزن هر کاری می کنند، حتی اگر این کار بر خلاف قواعد عقلی، تغذیه ای و توصیه های پزشکان باشد. اما فقط به این خاطر که دختر عمه دوست خاله تان با خوردن دمنوش فلفل و لیمو، ۱۵ کیلوگرم وزن کم کرده بدان معنا نیست که شما هم باید همان کار را بکنید. رژیم های لاغری ای که در ادامه معرفی می کنیم نه تنها مضحک هستند بلکه بی تاثیر و حتی خطرناک می باشند.رژیم غذایی

رژیم غذایی

هرچند ممکن است برخی از رژیم های غذایی در عین مضر بودن برای برخی از افراد به نتیجه برسند اما در این مقاله به صورت کلی صحبت میکنیم و بهتر است که تصمیم خودتان برای انتخاب یک رژیم غذایی را با یک متخصص تغذیه مطرح کنید.
رژیم های غذایی بسیاری وجود دارند که ممکن است آنها را در نظر بگیرید. ممکن است شما نام برخی از آنها را شنیده باشید و کمی در مورد آنها بدانید، اما آیا می دانید که کدام رژیم غذایی مطمئن و موثر هستند و کدام کاملا ساختگی می باشند؟
هنگامی که اکثر افراد، کلمه «رژیم» را می شنوند، به یک راه حل سریع یا چیزی موقتی فکر می کنند اما در واقع اصطلاح رژیم غذایی، به معنای همان چیزی است که می خورید. برخی از رژیم های غذایی، شدیدتر از بقیه هستند و بسیاری از سخت ترین رژیم های غذایی، کاملا خطرناک هستند. ما در زیر به ناسالم ترین رژیم های غذایی موجود که باید از آنها اجتناب کنید، نگاهی می اندازیم:

کدام رژیمهای غذایی مضر هستند

۱٫ رژیم سوپ کلم

شما در این رژیم غذایی، تنها مجاز به خوردن سبزیجات، میوه ها و مقدار زیادی سوپ کلم هستید. در حالی که میوه ها و سبزیجات، قطعا برای شما مفید هستند (و همه ما باید مقدار بیشتری از آنها را مصرف کنیم)، اما شما نمی توانید تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را فقط از میوه ها و سبزیجات دریافت کنید. به علاوه، آیا واقعا می خواهید در تمام طول روز و هر روز، سوپ کلم بخورید؟ شما به احتمال زیاد از سبزیجات و سوپ کلم خسته خواهید شد و هوس غذاهای مورد علاقه تان را می کنید، در نتیجه به عادات غذا خوردن سابق تان بر می گردید.

۲٫ رژیم غذای کودک

هر چند این رژیم، تنها از غذاهای پوره شده (عمدتا میوه ها و سبزیجات) تشکیل شده و وحشتناک نیست، اما برای بزرگسالان مناسب نبوده و قابل تحمل نمی باشد. شما نمی توانید غذاها را بجوید یا از مواد غذایی با بافت های مختلف لذت ببرید و مجبورید بیرون غذا خوردن یا مهمانی رفتن با دوستان یا خانواده را فراموش کنید.

۳٫ رژیم HCG

این رژیم شامل یک رژیم خطرناک کم کالری (۵۰۰ کالری در روز) به همراه تزریق هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (HCG) می باشد که برای کاهش وزن، مورد تایید FDA نیست.

 رژیم غذایی

 رژیم های لاغری

۴٫ رژیم پالئو

این رژیم غذایی بر نحوه غذا خوردن غارنشینان تمرکز دارد که شامل مقدار زیادی گوشت قرمز، و بدون هیچ گونه مواد غذایی که توسط کشاورزی به چرخه غذایی انسان ها افزوده شده می باشد. مطالعات نشان داده اند که این رژیم غذایی، منجر به کاهش وزن نمی شود، برای قلبتان مفید نیست و دنبال کردن آن، دشوار است. با این حال، به راستی مانند غارنشینان غذا خوردن (گیاهان عمدتا وحشی و منابع خالص گوشت ) می تواند یک استراتژی سالم برای کاهش وزن باشد.

۵٫ رژیم گریپ فروت

این رژیم بر یک باور ساختگی که گریپ فروت دارای ترکیبات چربی سوز شگفت انگیز است، تمرکز دارد. هرگونه کاهش وزنی که در این رژیم غذایی تجربه می شود، به علت میزان کالری کم آن است.

۶٫ رژیم های غذایی پاکسازی کننده و سم زدا

هیچ تحقیق علمی برای پشتیبانی از این رژیم ها وجود ندارد. بدن شما برای خلاص کردن خودش از شر به اصطلاح سموم و سایر محصولات جانبی متابولیسم بدن، کاملا مجهز است، چون شما کبد و کلیه دارید.

۷٫ رژیم دوکان

این برنامه به شما اجازه می دهد که ۱۰۰ ماده غذایی خاص را در ۴ مرحله بخورید. مشکل این است که هیچ مدرکی برای اثبات موثر بودن آن وجود ندارد و با قوانین غیر ضروری و گیج کننده ای که دارد، بسیار محدود کننده است.

۸٫ رژیم گروه خونی

شما فقط می توانید براساس گروه خونی تان، غذا بخورید. مطلقا هیچ داده علمی وجود ندارد که نشان دهد این الگوی غذا خوردن، موثر است.

۹٫ رژیم غذایی بسیار کم کالری یا روزه گرفتن

وقتی که شما کالری را به سطوح بسیار پایین، کاهش می دهید، بدن شما احساس می کند که از لحاظ فنی در حالت قحطی است و متابولیسم شما کند می شود تا انرژی را حفظ کند. هنگامی که شما به مقدار کالری مصرفی قبلی تان بر می گردید، متابولیسم شما به طور کامل به حالت اول باز نمی گردد، در نتیجه باعث افزایش وزن می شود. زیرا شما به حفظ کالری های کمتری نیاز دارید (رژیم یویو). به علاوه، شما در طول روزه یا رژیم های بسیار کم کالری، علاوه بر چربی، مقدار زیادی آب و عضله نیز از دست می دهید، اما در هنگام افزایش وزن، عمدتا چربی اضافه می کنید.

سخن آخر

یک رژیم غذایی سالم، رژیمی است که شامل انواع مواد غذایی باشد که به آرامی و در حد اعتدال خورده می شوند. یک رژیم غذایی سالم، مواد غذایی خاصی را ممنوع نمی کند (حتی غذاهای پرکالری که مردم هوس می کنند.) هیچ غذایی نباید به طور کامل، خارج از محدوده باشد. اما مهم است که به یاد داشته باشید بعضی غذاها همیشگی هستند، بعضی، گاهی اوقات و بعضی برای مناسبت های خاص و تمام آنها می توانند در برنامه غذایی سالم شما گنجانده شوند.
هر رژیم غذایی که مواد غذایی خاص یا یک گروه غذایی کامل را به طور کامل حذف یا ممنوع کند، به طور کلی سالم (یا حتی بی خطر) نیست و در دراز مدت برای کاهش وزن یا سلامت شما موثر نیست. محدود کردن مواد غذایی، به خصوص آنهایی که در ابتدا، بسیار وسوسه انگیز هستند، باعث می شود که افراد، بعدها در مصرف آن مواد غذایی زیاده روی کنند، زیرا احساس محرومیت می کنند.

 

منبع:نمناک

گردآوری در :سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *