آموزش خشک کردن آناناس به شکل گل

تفاده از میوه های خشک شده یک ایده زیبا و در عین حال ساده برای تزیین کیک و کاپ کیک هست. همچنین میوه های خشک رو به عنوان تنقلات هم میشه مصرف کردن که اگه اونها رو خودتون توی خونه تهیه کنید هم باکیفیت تر میشن و هم از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود. در این مطلب قصد دارم بهتون یاد بدم چه طوری آناناس رو به شکل گلهای زیبا خشک کنید. با این روش خشک کردن آناناس که به طور معمول برای تزیین کیک هامینگبرد استفاده میشه، شما می تونید از اونها برای تزیین انواع کیک ها و دسرها هم استفاده کنید.

آموزش خشک کردن آناناس به شکل گل

وسایل مورد نیاز برای خشک کردن آناناس به شکل گل

  • چاقوی تیز
  • دستمال کاغذی
  • کاغذ روغنی

انتخاب آناناس مناسب

مرحله ی اول انتخاب یک آناناس مناسب برای این کار هست. بهتره آناناسی رو انتخاب کنید که خیلی رسیده نباشه. اما اگه موفق نشدید و مجبور بودید یک آناناس کاملا رسیده بخرید، مثل همین چیزی که در تصویر میبینید، بازم اشکال نداره. فقط چون آناناس رسیده آب داره، یکم کارتون موقع برش زدن سخت میشه و احتمال اینکه گوشه های گل کمی بیشتر برشته و قهوه ای بشه زیاد میشه.

انتخاب آناناس مناسب

پوست گرفتن آناناس

سر و ته آناناس رو برش بزنید.

روش پرورش گیاه آناناس در خانه از گذشته های دور از آناناس به عنوان مرهمی برای زخمها و از برگ اون هم به عنوان پانسمان استفاده میکردن .علاوه بر این آناناس منبع غنی کلسیم ،پتاسیم ،فیبرها و ویتامین های C ،B1 و A میباشد .برای صحبت از خواص آناناس باید مطلبی جداگانه رو بهش…

جدا کردن سر و ته آناناس

آناناس رو پوست بگیرید، یک لایه نازک از روی اون جدا کنید، با این کار قسمت هایی از پوستش باقی مونده ولی اشکالی نداره.

پوست گرفتن آناناس

حالا به کمک یک پوست گیر یا نوک چاقو همه ی دایره های کوچیکی که از پوست آناناس باقی مونده رو بیرون بیارید. اگه آناناس شما رسیده و آبدار باشه این مرحله براتون کمی سخت تر میشه ولی این کار نهایتا به اینکه شکل گلهای خشک شده طبیعی تر و زیباتر بشه کمک میکنه.

درآوردن باقی مونده های پوست آناناس

این کار رو ادامه بدید تا چیزی از پوست آناناس باقی نمونه.

آناناس پوست گرفته شده

برش زدن آناناس

الان دیگه وقت برش زدن آناناس رسیده، برای این کار شما یه یک چاقوی بزرگ و تیز نیاز دارید، باید آناناس رو به صورت ورقه های خیلی نازک برش بزنید، جوری که موقع برش زدن چاقو رو ببینید. در این مرحله هم هرچی آناناس شما سفت تر باشه راحت تر می تونید این کار رو انجام بدید و برش های بیشتری سالم از آب در میاد.

برش زدن آناناس

خشک کردن آناناس

آناناس های برش خرده رو روی یک دستمال کاغذی حوله ای بچینید و روی اون رو هم باز یک دستمال دیگه قرار بدید تا آب اضافی اونها گرفته بشه، با خرده آناناس هایی که برششون خوب از کار درنیومده هم میتونید اسموتی یا دسرهای دیگه درست کنید.

قرار دادن آناناس های برش خرده رو ی دستمال

دمای فر رو روی ۱۰۰ درجه سانتی گراد یا کمترین دمای ممکن تنظیم کنید. کف یک سینی مناسب رو کاغذ روغنی انداخته و آناناس های برش خرده رو روی اون بچینید، به هیچ وجه اونها روی هم قرار ندید، اگه نیاز بود از دوتا سینی استفاده کنید. سینی رو در طبقیه وسط فر قرار بدید. به مدت یک تا دو ساعت زمان نیاز هست که آناناس ها خشک بشن، توی این مدت مدام به اونها سر بزنید که نسوزن.

قرار دادن آناناس ها در فر

در ابتدا هر نیم ساعت و بعد از گذشت یک ساعت از وقتی که داخل فر بودن هر ربع ساعت اونها رو چک کنید، هر وقت که مرکز اونها نقطه نقطه و قهوه ای رنگ شد و دیگه چسبنده نبودن اونها رو از فر خارج کنید. بعد خارج کردن اونها از فر، بهتره که اونها رو داخل قالب مافین یا استکان بذارید اینجوری قشنگ تر حالت میگیرن و خشک میشن.

گذاشتن برش های آناناس در قالب مافین

بعد از اینکه کاملا خنک شدن، می تونید از اونها برای تزیین انواع کیک و دسر استفاده کنید. آناناس های خشک شده رو در جای خشک و خنک نگهداری کنید، اونها رو در یخچال و ظرف در دار نذارید چون رطوبت باعث میشه شکلشون رو از دست بدن.

آناناس خشک شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *