آموزش ساخت دستبند خوشه ای بسیار زیبا با فیروزه

 

آموزش ساخت دستبند خوشه ای بسیار زیبا با فیروزه
ساخت زیورآلات در خانه، می‌تواند یک کار جذاب هنری باشد که هم اوقات فراغتتان را پر کند و هم اینکه با ساخت زیورآلات زیبا، یک منبع درآمد برای خود ایجاد کنید. گذشته از همه این‌ها، استفاده از ساخته‌های دست خودتان، خیلی لذت‌لخش است.

 

لوازم مورد نیاز

ساخت بدلیجات

 

۱٫ سنگ‌های مهره‌ای نامتقارن از جنس فیروزه مصنوعی یا نیمه قیمتی: ۲ رشته (معمولا این سنگ‌ها را به صورت رشته‌های بلند تسبیح مانند در بازار می‌فروشند)

۲٫ رشته یا بند از جنس کتان یا ابریشم محکم

۳٫ قلاب زینتی دستبند

۴٫ قیچی

 

مرحله اول

ساخت بدلیجات

 

سه رشته بند بلند و هم‌اندازه ببرید و سر هر سه را یکی کنید و به یک سر قلاب دستبند ببندید و خوب گره بزنید تا محکم شود. سپس اضافات آن را با قیچی ببرید.

توجه داشته باشید که بهتر است بندها را بلندتر از اندازه‌ای که نیاز هست برش بزنید، زیرا در ادمه خواهید دید که باید بندها را در هم ببافید که این به طور طبیعی به اندازه بلندتری نیاز دارد.

 

مرحله دوم

ساخت بدلیجات

 

سنگ‌های فیروزه را با استفاده از سوزن به هر یک از این بندها وارد کنید. اشکالی ندارد اگر تعداد سنگ‌ها در رشته یکسان نباشد، زیرا ممکن است اندازه سنگ‌ها با هم متفاوت باشد ولی سعی کنید در نهایت طول همه رشته‌ها با یکدیگر مساوی باشند.

حالا مانند تصویر، سه رشته را در هم ببافید. البته بافتن این رشته‌ها کمی با بافتن معمولی متفاوت است، زیرا رشته در اینجا یکپارچه نیست و به همین دلیل هم باید از هر رشته یک و یا از بعضی دو عدد سنگ را به بالا بدهید و بندهای آن‌ها را یک بار ببافید و بعد دوباره این کار را تکرار کنید.

در نهایت هم رشته بافته شده را کاملا به دستتان اندازه کنید و انتهای بندها را به هم گره بزنید و آن را به سمت دیگر قلاب دستبند متصل کنید. برای اطمینان از اینکه باز نشود، می‌توانید به داخل آن چسب هم بزنید.

 

ساخت بدلیجات

منبع:زیبامون

 

گردآوری :سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *