آموزش دکوراسیون منزل خود را به سادگی دگرگون کنید!

انسان‌ها، ذاتا موجودات خلاقی بوده و به تخیل، رویا، و کشف و شهود علاقه زیادی دارند. بر همین اساس، اصول خاص و سختگیرانه‌ای وجود دارند که ما را برای اطمینان از دستیابی به نتیجه‌ای بزرگ و عالی هدایت می کنند. این اصول، مهارت‌ها یا ترفندهایی نیستند که نیاز به سال‌ها آموزش داشته باشند. هر فردی می‌تواند با داشتن اطلاعات لازم، آن‌ها را به راحتی انجام دهد. می‌توانید این مطلب را پایه و اساسی برای توسعه بصیرت خلاق و نوآور خود در نظر بگیرید.

نکات نکات ن

دکوراسیون منزل (1)نکات تغییر دکوراسیون منزل

۱- انتخاب رنگ را در مرحله آخر انجام دهید. من همیشه تماس هایی از صاحب خانه هایی دریافت می کنم که می خواهند قبل از ورود به خانه جدیدشان، رنگ آن را انتخاب کنند. این کار ممکن است منطقی به نظر برسد. چرا که بهتر است در هنگام ورود به خانه جدید، با دیوارهایی رنگ شده و آماده مواجه شوید. اما این تصمیم، ایده آل ترین گزینه موجود نیست.

هزاران رنگ خاص، با ته رنگ، تن و سایه های مختلفی وجود دارند. و هر یک از آنها از خانه ای به خانه دیگر متفاوت به نظر می رسند. این امر به علت وجود منابع نوری متفاوت می باشد، به این معنا که رنگی که در خانه فعلی شما خوب و زیبا به نظر می رسد، ممکن است در خانه جدیدتان این زیبایی و تناسب را نداشته باشد. شما رنگی را می خواهید که بهترین تناسب را با اثاثیه، مبلمان داخلی، آثار و تابلوهای هنری، فرشها و لوازم دیگر خانه شما داشته باشد. بنابراین، تنها زمانی می توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید که تمام وسایل و لوازم تان دقیقا داخل خانه و در جای درست خود حضور داشته باشند.

دکوراسیون منزل (2)

۲- به مبلمان خود کمی فضای تنفس دهید. سعی کنید تا حد امکان ازدحام بیش از حدی در فضای اتاق ایجاد نکنید. این امر، زندگی و رفت و آمد شما را در فضای اتاق راحت تر خواهد کرد. لازم نیست برای پر کردن یک فضای خالی، از مبلمان و لوازم زیادی استفاده کنید. بهتر است بودجه خود را برای لوازمی کمتر اما با کیفیت بهتر صرف نمایید. برای مثال، صندلی هایی با پشتی بالا که در تصویر فوق نشان داده شده اند، توجه بیننده را به این دلیل به خود جلب می کنند که مجبور نیستند برای نشان دادن خود در فضایی شلوغ، تلاش کنند.

دکوراسیون منزل (3)

۳- تابلوهای هنری را در ارتفاع مناسبی به دیوار بیاویزید. گالری ها و موزه ها به گونه ای آثار هنری را به دیوار می آویزند که خط وسط (مرکز) هر قطعه، ۵۷ الی ۶۰ اینچ از کف دیوار فاصله داشته باشد. (متوسط سطح دید چشم انسان، ۵۷ اینچ است) و شما هم باید همین کار را انجام دهید.

در اتاقهایی با سقف بلندتر، ممکن است این تمایل وجود داشته باشد که تابلوهای هنری در ارتفاع بالاتری آویخته شوند. اما به یاد داشته باشید که این آثار باید با مقیاس انسانی (ارتفاع دید افراد) تناسب داشته باشند، و نه با مقیاس ساختار خانه.

دکوراسیون منزل (4)

۴- مبلمان خود را به نحو مناسبی روی فرش قرار دهید. اساسا، سه راه برای چیدمان مبلمان بر روی فرش وجود دارد.

اول: فرش یا قالیچه به اندازه ای بزرگ است که تمام پایه های مبلمان را روی خود جا بدهد. این امر، ظاهر مجلل تری به مبلمانتان خواهد داد. برای این کار، هر چه اندازه فرش بزرگتر باشد، برای شما نیز بهتر خواهد بود. تنها باید مطمئن شوید که حداقل ۱۲ تا ۱۸ اینچ از سطح کف اتاق در هر چهار طرف فرش دیده شود.

دوم: اگر اندازه اتاق کوچک است، بهترین راه می تواند این باشد که هیچ یک از پایه های مبلمان روی فرش قرار نگیرد. البته بهتر است فرشی که انتخاب می کنید، بیش از حد کوچک نباشد؛ چرا که کوچک بودن فرش ممکن است ظاهری نامتناسب در اتاق ایجاد کند. این فرش باید در نزدیکی پایه های جلویی هر یک از قطعات مبلمان قرار داشته باشد.

دکوراسیون منزل (5)

سوم: فقط پایه های جلویی تمام قطعات مبلمان را برای دستیابی به یک تناسب بصری زیبا، بر روی فرش قرار دهید. این شیوه دکوراسیون، هم تناسب بصری زیبایی به اتاق داده و هم فضای دلبازی برای شما فراهم می سازد.

دکوراسیون منزل (6)

۵- در برابر وسوسه وابستگی بیش از حد به یک تم خاص، مقاومت کنید. به عنوان مثال، تم کیپ کد (Cape Cod)، یک تم درخواستی بسیار محبوب و پرطرفدار است. شما نشانه های کلی این تم را می شناسید: بد بورد (beadboard)، پالت ملوانی آبی و سفید، و چند نقاشی از قایق های بادبانی. اما این تم بارها و بارها به شکلی کلیشه ای انجام شده و فاقد یک فردیت و هویت خاص است.

دکوراسیون منزل (7)

۶- یک نقطه کانونی ایجاد کنید. در هر روند تولید، ستاره دکوراسیون اتاق را انتخاب کرده و آن را به نقطه کانونی در فضای اتاقتان تبدیل کنید. به آیتم های دیگر اجازه دهید که نقش ثانویه ای در دکور اتاق داشته باشند.

نقطه کانونی شما ممکن است یک هود چشمگیر در آشپزخانه، یک اثر هنری روی طاقچه بالای شومینه در اتاق نشیمن، و یا یک تاج تخت در اتاق خواب باشد. در هر صورت، نقطه ای را انتخاب کنید که باعث جلب توجه شود. در اتاقی که در تصویر بالا می بینید، شومینه و نور با هم و به عنوان یک نقطه کانونی جمعی ایفای نقش کرده، نگاه شما را به مرکز این ترکیب جذب کرده، و در همان بخش نگاه می دارد.

دکوراسیون منزل (8)

۷- خطوط دید را در نظر بگیرید. نقطه کانونی شما باید از اتاقی به اتاق دیگر آزاد و واضح باشد، به طوری که اینگونه احساس شود که اصلی ترین مسیر رفت و آمد شما بین این خطوط است. به همین علت است که بهترین مکان برای یک نقطه کانونی، معمولا نقطه ای است که به طور مستقیم در فضایی از ورودی به سمت اتاق قرار داشته باشد.

دکوراسیون منزل (9)

۸- کلکسیون خود را ویرایش کنید. در آویختن قطعه ای که تناسبی با لوازم دیگر اتاق ندارد، اصرار نورزید. حتی اگر فکر می کنید که این وسیله دیگر کاربردی برایتان ندارد، خانه جدیدی (شاید در اتاق های مختلف) برای آن پیدا کرده و یا آن را به یکی از دوستان یا اعضای خانواده ببخشید.

دکوراسیون منزل (10)

۹- تفاوت مقیاس ها را در نظر بگیرید. چیزی که در فروشگاه، ظاهری خوب و مناسب دارد، ممکن است زمانی که به خانه و اتاقتان آورده می شود، ظاهری نامتناسب و بزرگتر از حد لازم داشته باشد. و یا به قدری کوچک باشد که در دکور اتاق بی اهمیت جلوه کند. بنابراین، همیشه به تفاوت مقیاس و نسبت ها توجه کاملی نشان دهید.

دکوراسیون منزل (11)

۱۰- لایه هایی از نور و روشنایی به اتاق اضافه کنید. در این آشپزخانه، تابلوی هنری، هایلایت شده و فضای داخلی کابینت ها با نور پر شده اند. استفاده از یک منبع روشنایی مرکزی، نمی توانست چنین تاثیرات چشمگیری خلق کند.

دکوراسیون منزل (12)

۱۱- جسور باشید. هویت و شخصیت، چیزی است که باعث خلق یک فضای عالی و چشمگیر می شود. بیانیه ای از شخصیت و علایق خود را به نمایش گذاشته و از ارائه آن لذت ببرید. هر چه بیشتر تلاش کنید، بیشتر پی خواهید برد که چه شئ یا اشیایی می توانند برای نمایش در فضای اتاق مناسب بوده و یا تناسب و زیبایی لازم را نداشته باشند.

عناصر غیر منتظره را برای خلق یک درام و نمایش خاص، ترکیب کنید. در تصویر بالا، صندلی های عثمانی غیر متعارف، قفسه هایی به سبک کتابخانه، و یک لوستر بزرگ می توانند ظاهر غیر منتظره ای به این اتاق نشیمن معمولی بدهند، اما نتیجه پایانی، اثری جذاب و چشمگیر خواهد بود.

دکوراسیون منزل (13)

۱۲- تمام اصول از پیش تعیین شده را به نفع خلاقیت نادیده بگیرید. البته در اختیار داشتن مجموعه ای از دستورالعمل ها (حتی اگر برخی از آنها برای یک فضای خاص، کاربردی نداشته باشند)، می تواند یک نقطه شروع خوب و مناسب برای تجهیز و تزئین خانه باشد.

می‌توانید در تجهیز و تزئین خانه خود، از یک دکور شخصی استفاده کنید که باعث می‌شود لبخند به لبتان آمده و مهمتر از آن اینکه با زندگی در این فضا، احساس راحتی و آرامش کنید. اتاق‌هایی که بیش از حد طراحی و ترئین شده اند، جایی در زندگی مدرن ندارند. در تصویر بالا، یک مجموعه کوسن و یک کلکسیون از تابلوهای هنری کوچک، به صورت تصادفی در کنار هم قرار گرفته و ظاهری با دکوراسیون حرفه ای به فضای اتاق اعطا کرده اند.

منبع : رومیس پلاس

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *