دستور تهیه ۶ نوع دسر ویژه برای شب یلدا

1. چیز کیک ژله ای انار ویژه شب یلدا مواد لازم :

۲۲۰ گرم بیسکویت شکلاتی

۸۰ گرم کره آب شده

۳ قاشق چایخوری پودر ژلاتین

۸۰ میلی لیتر آب پرتقال

۴۰۰ گرم پنیر خامه ای

۱۵۰ گرم شکر

۳۵۰ گرم خامه ی فرم گرفته مواد لازم برای رویه

۵۰ گرم شکر

۳ قاشق چایخوری پودر آگارآگار

یک پیمانه آب ۴۰۰

گرم انار دانه شده

¼ پیمانه آب پرتقال

یک قطره رنگ خوراکی

طرز تهیه : بیسکویت شکلاتی پودر شده را با کره ی ذوب شده مخلوط کنید و داخل قالب کمربندی مربع یا گرد ۲۳ سانتی متری پرس کنید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. (می توانید به جای بیسکوییت شکلاتی از کیک شکلاتی استفاده کنید. دستور تهیه کیک شکلاتی ) پودر ژلاتین را روی آب پرتقال بریزید و کنار بگذارید تا اسفنجی شود سپس روی بخار آب قرار دهید تا شفاف شود.پنیر خامه ای و شکر را با همزن برقی بزنید تا با شکر مخلوط شود. ژلاتین حل شده خنک را اضافه کنید و با دور کند همزن مخلوط کنید. خامه فرم گرفته را اضافه کنید، با لیسک به حالت دورانی هم بزنید و روی بیسکویت پرس شده بریزید. در آخر مواد رویه را روی آن بریزید و صاف کنید و به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید . برای تهیه مواد رویه، شکر ، آگار آگار و آب سرد را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و به جوش آید. سپس دانه های انار و آب پرتقال را اضافه کنید و دو دقیقه روی حرارت قرار دهید. سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. در صورت نیاز ، یک قطره رنگ خوراکی قرمز به مواد رویه اضافه کنید.

2. ژله انار با کرم شانتی برای شب یلدا مواد لازم :

۲ بسته پودر ژله تمشک

۳ عدد انار

۱ بسته پودر کرم شانتی

نصف پیمانه شیر

طرز تهیه : اطراف یک کاسه کوچک را سلفون بکشید و کنار بگذارید. دو بسته پودر ژله تمشک را بر اساس دستور نوشته شده روی پاکت، با آب جوش و آب سرد درست کنید و داخل یخچال قرار دهید. در این فاصله، کاسه بزرگ تر را با دانه های انار پر کنید. ژله که کمی خود را گرفت و حالت کشسانی پیدا کرد، آن را روی انارها بریزید. کاسه کوچک تر را داخل ظرف و روی مواد فشار دهید و داخل آن را پر کنید تا سنگین شود و داخل ژله فرو برود. آن را ۳ تا ۴ ساعت در یخچال قراردهید. سپس از یخچال درآورید سلفون دور کاسه را جدا کنید کاسه را درآورید و بعد سلفون را به آرامی از ژله جدا کنید. کرم شانتی را با ۱ قاشق پودر ژلاتین به روش بن‌ماری آماده کنید و سریع هم بزنید و توی قسمت خالی ژله بریزید. روی مواد را صاف کنید. دوباره برای ۳ تا ۴ ساعت در یخچال بگذارید. در آخر، ژله را برگردانید و سرو کنید.

3. پاناکوتای انار برای پذیرایی در شب چله مواد لازم :

ژلاتین بدون طعم: ۱ بسته

آب انار: ۲ فنجان

شکر: ۲ قاشق مرباخوری

مواد لازم برای تهیه لایه پاناکوتا شیر :

۲ لیوان آب:

نصف لیوان خامه صبحانه:

نصف بسته (پاکت صورتی) شکر:

نصف لیوان اسانس وانیل:

۱/۴ قاشق چایخوری پودر ژلاتین بدون طعم:

۱ و نیم قاشق غذاخوری

طرز تهیه : ابتدا باید ژله انار خانگی را تهیه کنید. برای این کار در یک کاسه متوسط ژلاتین را با ¼ فنجان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا ژلاتین آب شود. بعد از حل شدن ژلاتین ۲ فنجان آب انار و شکر را اضافه کنید و باز هم بزنید. جام‌ها یا ظرف‌هایی را که می‌خواهید دسر پاناکوتا انار برای شب یلدا را در آن سرو کنید را آماده کنید و ژله اناری را که آماده کرده‌اید در در هر کدام به مقدار مساوی بریزید و به مدت سه ساعت در یخچال نگهدارید. اگر تمایل داشتید می توانید از ژله انار آماده در سوپرمارکت ها استفاده کنید و مطابق با همان دستور همیشگی تهیه ژله‌ها که روی بسته نوشته شده درست کنید. در این فاصله پاناکوتا را درست کنید.تبلیغ در یک کاسه متوسط نصف لیوان آب سرد بریزید و ژلاتین را روی آب بریزید. ۵ تا ده دقیقه صبر کنید تا ژلاتین در آب حسابی نرم شود، سپس کمی هم بزنید تا یکدست شود. در یک قابلمه متوسط شیر، خامه، شکر و عصاره وانیل را بریزید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. مخلوط فوق را هم بزنید و شعله گاز را ملایم نگه دارید تا شکر کاملا هم شود. در این مرحله ژلاتینی را که در آب نرم و یکدست کرده بودید را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. هم زدن مخلوط کرمی را آن‌قدر ادامه بدهید تا ژلاتین در آن کاملا حل شده و یکدست شود. مراقب باشید که این مایه دسر پاناکوتا اصلا نباید به مرحله جوش برسد. اگر احساس کردید مایه به درجه جوش رسیده آن را از روی شعله گاز بردارید. می‌توانید مایه پاناکوتا را از صافی رد کنید تا در صورتی که تکه‌های ژلاتین در آن باقی مانده از روی آن گرفته شود. صبر کنید تا کمی از حرارت آن کاسته شود. حالا مایه کرمی دسر پاناکوتا را از روی گاز بردارید و با دقت روی ژله انار که به مدت ۳ ساعت در یخچال نگه داشته بودید و حسابی خودشان را بسته‌اند اضافه کنید. بعد از اضافه کردن پاناکوتا به ژله انار یک بار دیگر به مدت ۳ ساعت ظرف‌های دسر را در یخچال قرار دهید تا دسر پاناکوتا انار حسابی خودش را بگیرد و سفت شود. روی دسر را با دانه‌های انار تزیین کنید.

4. شیک انار دسری خوشمزه برای شب یلدا شیک انار نوشیدنی سبکی است که به عنوان یک دسر انار شب یلدا می‌توانید سرو کنید.

مواد لازم :

انار دون شده ۲ عدد

شیر ۱ و ½ پیمان

ه شکر یا عسل به میزان لازم

بستنی وانیلی ۱ اسکوپ

طرز تهیه : انار‌های دون شده و شیر را درون بلندر بریزید و کاملا مخلوط کنید.
مخلوط را از صافی رد کنید تا تفاله دانه‌های انار جدا شود.
مجددا مخلوط را درون بلندر ریخته و بستنی، شکر یا عسل را بسته به ذائقه خود اضافه کنید.
شیک انار را کاملا مخلوط کرده و در لیوان مورد نظر با دانه‌های انار برای تزیین سرو کنید.

5. تیرامیسو انار ویژه شب یلدا

مواد لازم :

آب اناریک پیمانه

پودر قھوه یا نسکافه یک پیمانه نصف پیمانه

شکر پنیر ماسکارپونه ۳۰۰ گرم خامه فرم گرفته ۳۰۰ گرم

شکلات تلخ رنده شده ۵۰ گرم

یک پیمانه دانه انار بیسکویت به میزان لازم(لیدی فینگر یا ھر نوع دلخواه)

طرز تھیه : ابتدا آب انار و پودر قھوه را با نیمی از شکر مخلوط کرده و داخل مایکروویو یا روی حرارت کاملا حل کنید
پنیر خامه ای و خامه فرم گرفته را در ظرف جداگانه مخلوط کنید و باقیمانده شکر را به آن را اضافه کنید تا جایی که شکر کاملا حل شود. مقداری بیسکوییت را داخل آب انار زده و داخل ظرف سرو چیده روی آن را مخلوط پنیر و خامه بریزید و صاف کنید و رویش مقداری شکلات رنده شده اضافه کنید و تا انتھا ادامه داده و در پایان دانه انار را روی دسر بریزید و به شکل دلخواه تزئین کنید.

6. طرز تهیه بستنی انار برای شب چله

مواد لازم :

انار بزرگ۲ عدد

لیمو ترش (لیمو شیرازی)یک عدد

شکر یک و نیم پیمانه

خامه غلیظ ۲ پیمانه

طرز تهیه : با فشار دست آب انارها و آب لیمو را گرفته، درون کاسه‌ای بریزید. (باید حدود ۳/۴ پیمانه آب انار داشته باشید). مقداری از دانه‌های انار را برای تزیین بستنی کنار بگذارید. به آب انار و لیمو، شکر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا شکرها حل شوند. به مخلوط فوق، خامه را اضافه کرده، آنقدر آن را هم بزنید تا خامه به رنگ صورتی یکدستی درآید. مخلوط را با قاشق درون ظرف پلاستیکی محکم دردار ریخته و حداقل به مدت ۴ ساعت یا طی شب آن را درون فریزر قرار دهید. بستنی را از فریزر بیرون آورده و روی آن را با دانه‌های انار تزیین کنید.

منبع : دلگرم

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *