آموزش ساخت شمع تخم مرغی زیبا + جدید ترین مدل ها2021

آموزش ساخت شمع تخم مرغی زیبا ، عکسآموزش ساخت شمع ،شمع تخم مرغی،روش ساخت شمع تخم مرغی،شمع،هنر در خانه

ایده دیگری در مورد ساخت شمع هایی به شکل تخم مرغ که در ادامه مطلب با مواد مورد نیاز و روش ساخت آن آشنا میشوید

مواد مورد نیاز :

۳۰ گرم موم قرمز مخصوص حکاکی و غوطه ور کردن
۱۰۰ گرم موم بدون رنگ مخصوص حکاکی و غوطه ور کردن
دو عدد ظرف مخصوص ذوب کردن موم
تخته کار ملامینی
روغن مایع و قلم مو
یک چاقو تیز
شمع قالبی تخم مرغی سفید با فیتیله قیچی نکرده
چسب موم
ظرف مخصوص غوطه ور کردن پر شده با آب ۷۰ درجه سانتیگراد / ۱۶۰ درجه فارنهایت

زمان مورد نیاز : ۴۵ دقیقه

نکته : برای برش دادن موم از یک چاقو با لبه ای بسیار تیز استفاده کنید تا نا صاف برش داده نشود . اگر احساس کردید که این کار مشکل است آن را داخل آب گرم حدود ۵ دقیقه نگه دارید تا نرم شود .

روش ساخت شمع تخم مرغی

۱- موم قرمز را حرارت دهید تا ذوب شود، همزمان حدود ۳۰ گرم از موم بدون رنگ را داخل ظرف دیگر ذوب کنید . روی تخته را با کمی روغن چرب کنید و موم قرمز را روی تخته بریزید و یک ورقه کوچک مربع حدود ۱۰ سانتیمتری درست کنید . موم سفید را هم به همین ترتیب بصورت یک ورقه درست کنید .

۲- به محض اینکه هر دو ورقه موم به اندازه کافی خنک شدند ولی هنوز قابل انعطاف می باشند دور تا دور هر یک را برش دهید و بصورت یک مربع مرتب درست کنید و مومهای اضافه را بردارید . لبه چاقو را زیر هر ورقه موم قرار دهید و آن را از روی تخته آزاد کنید .

۳- ورقه موم سفید را روی ورقه موم قرمز قرار دهید و به هم فشار دهید و هر دو را با هم محکم لوله کنید و بصورت یک رولت دو رنگ فرم دهید . و همانطور که لوله می کنید در امتداد طول موم را فشار دهید تا هوای جمع شده داخل آن خارج شود .

۴- با یک چاقو لبه تیز، یک انتهای موم لوله شده را ببرید و آن را صاف کنید، سپس حدود ۱۰ برش نازک که ضخامت هر یک حدود ۳ میلیمتر باشد برش دهید .

قبل از اینکه برشها خنک و شکننده شوند، آنها را روی سطح شمع فشار دهید، روی هر یک کمی چسب موم بزنید تا در جای خود قرار بگیرند .

۵- بقیه موم سفید را ذوب کنید و آن را روی آب داغ داخل ظرف غوطه ور کردن بریزید . شمع را به وسیله فیتیله اش بگیرید و چند بار داخل موم غوطه ور کنید . برشها با پوشش موم پوشانده خواهد شد و فاصله های بین آنها شروع به پر شدن خواهد کرد . به وسیله یک چاقوی تیز پوشش موم روی برشها را بگیرید .

۶- شمع را دوباره غوطه ور کنید تا فاصله های بین برشها بیشتر پر شوند . به کندن روکش موم و غوطه ور کردن ادامه دهید تا سطح شمع صاف و یکسان شود .

زمانیکه شمع را روشن کنید مارپیچها می درخشند، طوری که گویی از داخل آنها نورافشانی می شود .

منبع : سرشت

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *