اصول و قوانین چیدمان مبل اتاق نشیمن و پذیرایی

چگونگی چیدمان مبلمان متناسب با دکوراسیون داخلی

زمانی که به طراحی داخلی خانه خود می رسید، باید چیزهای زیادی را در نظر بگیرید. از نقاط کانونی و دیوارهای اصلی تا اصول فنگ شویی، می تواند برای تناسب با سبک شخصی شما کاری بسیار مشکل باشد. تصمیم گیری در مورد نحوه چیدمان مبلمان با یک مدل در ذهنتان اولین قدم برای ایجاد محیطی منسجم است که سلیقه شخصی تان را منعکس می کند .

راهنمای این بخش از دنیای مد سحر بانو در مورد نحوه چیدمان مبلمان شامل ایده هایی برای انواع اتاق ها و فضاها است که حفظ این نکات اساسی به شما کمک خواهد کرد تا کارتان را به خوبی کامل کنید. پس برای یادگیری بیشتر در مورد آرایش مبلمان و چیدمان مناسب اتاق هایتان این بخش را به درستی مطالعه کنید.

راهنمای چیدمان مبل با توجه به شکل اتاق نشیمن و پذیرایی

ایده های طراحی اتاق نشیمن طولانی و باریک

فضای خالی بین مبلمان را حفظ کنید ، اتاقی در ورودی با یک نیمکت بلند ایجاد کنید که به عنوان نقطه عطفی برای گذاشتن کیف های پول، کفش و غیره به کار می رود و جای نشستن در اطراف بخاری یا نقطه کانونی دیگر اتاق را طوری تنظیم کنید که از نظر بصری متعادل باشد.

چیدمان مبل

فضای نشیمن بزرگ:

در یک اتاق نشیمن بزرگ با پنجره های زیاد، مبلمان را جلو و در مرکز بچینید و مبلمان باید روبه روی هم باشند و فاصله آن ها به قدری زیاد نباشد تا تشویق به گفتگو کنند. زیر صندلی ها یک فرش بسیار بزرگ بیندازید و صندلی و فضای ذخیره اضافی را در حومه اتاق نشیمن نزدیک دیوارها جمع کنید.

فضای نشیمن کوچک:

برای اتاق های نشیمن کوچک، با گذاشتن قطعات بلند تر، ارتفاع بصری را به طرح اضافه کنید. میز های فنجان قهوه و قطعات مرکزی برای باز کردن اتاق در قسمت کناری مناسب است. استفاده از قفسه های کمد برای ذخیره سازی اضافی در هر طرف اتاق عالی است و از آینه هایی استفاده کنید تا فضای اتاق بزرگ تر به نظر برسد .

اگر اتاق نشینمن و یا پذیرایی شما متراژ بالایی ندارد بهتر است از مبلمان کلاسیک و تا حد امکان ساد استفاده کنید تا با ایجاد شلوغی در دید محیط شما را کوچک جلوه ندهد.

رعایت توازن در چیدمان اتاق پذیرایی نظم و جذابیت آن را بالا می برد به نوعی که حس آرامش و نظم با این طریق به فرد القا می شود.

در فضاهای کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید تا علاوه بر راحتی، موجب بزرگ تر دیده شدن فضا نیز بشود.

آموزش چیدمان مبل

چگونگی چیدمان مبلمان:10 قانون

از قواعد زیر برای چگونگی مرتب کردن مبلمان برای ایجاد فضایی استفاده کنید که درست به همان اندازه که از نظر زیباشناسی خوشایند است، کاربردی نیز باشند.

1 – اندازه گیری :

اتاق را اندازه گیری کنید و به طول و عرض فضا از دیوار به دیوار توجه کنید و مهم است که اندازه فضایی را که با آن کار می کنید، بدانید تا وسایل سایز مناسب را انتخاب کنید.

داشتن یک طرح، حتی اگر دستی کشیده شده باشد، به شما اطمینان می دهد که اسباب و اثاثیه زیادی را انتخاب نکنید که برای فضا بسیار بزرگ باشد و رابطه آیتم های موجود در اتاق متعادل بماند.

از پلنی برای طراحی آیتم های خاص مبلمان استفاده کنید و ببینید چه چیزی درست می شود و چه چیزی نه و در کل بدانید که تغییرات روی کاغذ نسبت به چندین بار جابجا کردن اثاثیه سنگین در محل بسیار آسان تر است.

2 – یک نقطه کانونی انتخاب کنید:

آیا یک قطعه هنری تزئینی خاص یا یک عنصر از اتاق وجود دارد که بخواهید آن را برجسته کنید، مانند پنجره ، مرکز رسانه یا شومینه؟ پیش از این هم در دنیای مد نمناک گفتیم زمانی که تصمیم گرفتید نقطه کانونی فضایتان چیست، می توانید اسباب و اثاثیه را اطراف آن مرتب کنید و مراقب چیزهای عملی که ممکن است بر جای اثاثیه شما تاثیر بگذارند، از جمله فاصله دیداری و مناطق گفتگو باشید.

اصول چیدمان مبل

ایده هایی برای چیدمان مبل در اتاق پذیرایی

3 – ایجاد محل گفتگو:

این فضا به خصوص برای اتاق های نشیمن و خانوادگی مهم است. صندلی را طوری تنظیم کنید که با نقطه کانونی اتاق روبرو شود و مبل ها و صندلی ها باید روبروی هم قرار بگیرند و اگر می توانید اسباب و اثاثیه خود را به دیوار نچسبانید، چون این باعث می شود فضای بیشتری ایجاد شود. به خاطر داشته باشید که مهمانان شما باید بدون فریاد زدن، گفتگو کنند.

اگر می خواهید یک اتاق بزرگ را طراحی کنید، چند ناحیه مکالمه ایجاد کنید. تعادل نیز بخش مهمی از چیدن اثاثیه است و برای مثال، اگر یک مبل را در یک قسمت از اتاق قرار دهید، کنارش دو صندلی بگذارید و این کار نه تنها باعث می شود که اتاق به صورت بصری جذاب تر شود، بلکه بیشتر عملی هم خواهد شد .

4 – میز ها و کابینت های مخصوص قرار دادن لوازم مربوط را طوری قرار دهید تا در دسترس باشند:

بعد از تصمیم گیری در مورد کانون و تنظیم محل نشیمن، میزها و کابینت های نگهدارنده را قرار دهید. در حالی که شما این وسایل را مرتب می کنید، به خاطر داشته باشید که برای چه چیزی استفاده می شوند و میز های جانبی و میز های قهوه باید در دسترس قرار بگیرند تا به راحتی بتوان از آن ها استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که فضای کافی برای باز شدن در کابینت و کشو ها وجود دارد تا بدون خوردن به وسایل دیگر کارشان را انجام دهند.

5 – درباره تعادل بصری فکر کنید:

وقتی صحبت از هر نوع طراحی داخلی می شود، تعادل یک جنبه مهم است. اندازه و قرار دادن وسایل خاص مهم ترین بخش دستیابی به یک چیدمان یکنواخت خواهد بود و از جمع کردن تمام قطعات بزرگ مبل با هم اجتناب کنید و مطمئن شوید که اشکال، اندازه ها و بافت های مختلف مبلمان در اتاق را تغییر دهید تا آن را متعادل نگه دارید.

راهنمای چیدمان مبلمان

قوانین چیدمان مبلمان در نشیمن و پذیرایی

6 – جریان رفت و آمد را در نظر بگیرید:

شما باید اطمینان حاصل کنید که فضای طراحی به همان اندازه که تاثیرگذار است، کاربردی هم باشد. اجازه دهید حداقل 76 سانت بین قطعات مبل باز باشد تا میهمانان به راحتی بتوانند در اطراف آن ها حرکت کنند.

در فضا های کوچک تر، میز ها یا مبلمان را طوری کنار هم قرار دهید تا در هنگام استفاده، فضای اضافی ایجاد نکنید. صرف نظر از اتاقی که در حال طراحی هستید، باید یک مسیر راه رفتن ممناسب از یک طرف به طرف دیگر باشد.

7 – منطقه فرش خود را عاقلانه انتخاب کنید:

فرش برای محکم کردن مبلمان و افزودن بافت اضافی به فضا مورد استفاده قرار می گیرد و مهم است که قالیچه ای را انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشد به طوری که اندازه مبل شما را خراب نکند. به عنوان یک قاعده سرانگشتی، فرش شما باید حول محور صندلی ها قرار بگیرد و قسمت های پایه جلویی قطعات بزرگ مبلمان در قسمت بالای آن قرار گرفته باشند.

8- از هنر دیواری مناسب استفاده کنید:

هنر می تواند یک اتاق را با روش های جسورانه و هیجان انگیزی در هم بکشد. یک ترفند برای این که هر فضایی بزرگ تر به نظر برسد، استفاده از هنر دیواری به اندازه مناسب برای فضا است و هر قطعه هنری که آویزان باشد باید حدود دو سوم طول بزرگ ترین قطعه مبلمان باشد. اگر تابلویی را که می خواهید آویزان کنید به اندازه کافی بزرگ نیست، می توانید یک دیوار گالری را ایجاد کنید و یا آن قطعه را با پوششی در نظر بگیرید تا بزرگ تر به نظر برسد.

چیدمان مبل در پذیرایی

9 – اضافه کردن المان های نورپردازی:

اطمینان حاصل کنید که فضای شما دارای هر دو ارزش عملی و زیبایی شناختی است.

در حالی که پنجره ها برای یک منبع نور طبیعی را ایجاد می کنند، با استفاده از ترکیبی از لامپ بالای سر، کف و چراغ های میزی، یک اتاق را روشن خواهید کرد. نور پردازی نقطه ای نیز راهی خوب برای تاکید بر روی قطعات خوب هنری مثل مجسمه، عتیقه جات یا هنرهای تزئینی است که شما به برجسته کردن آن ها علاقه دارید.

10 – سبک شخصی خود را نیز بگنجانید:

این آخرین قانون اما احتمالاً مهم ترین است ؛ چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم مهم نیست که شما چه فضایی را طراحی می کنید، یک نقطه برای ترکیب کردن سبک شخصی خود بسازید و قبل از این که شروع کنید، شکلی که می خواهید به آن برسید را مشخص کنید.

چه شما با یک فرد حرفه ای خلاق کار می کنید و یا این که قصد دارید به تنهایی این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که به آنچه می خواهید دست پیدا می کنید و اراهنمای ما را ببینید تا احساس بهتری از آنچه می خواهید داشته باشید و متصدی طراحی، سلیقه و سبک خودتان باشید.

هنگامی که آرایش اساسی مبلمان را تنظیم کردید، زمان آن رسیده است که سبک داخلی خود را با هنر و مجموعه های مختلف ارتقا دهید. چه به دنبال رسیدن به سبک خانه روستایی هستید یا چیزی بیشتر در اواسط قرن مدرن، می توانید این کار را با تنها چند نکته انجام دهید که با هم کار می کنند تا هر فضایی را تکمیل کنند.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *