ماجرای چشم هایی که گربه ای عمل می شوند

عمل جراحی چشم گربه چیست؟

در کشور ما روزانه صدها یا هزاران جراحی زیبایی در مطب ها، کلینیک ها و بیمارستانها انجام می شود. جدا از اینکه بیشتر این جراحی ها ضروری نیستند و تنها به دلیل پیروی از مد و گرایش های عجیب و غریب با صرف هزینه های هنگفت، افراد چهره خود را به تیغ جراحی می سپارند.

هر چند آمار دقیقی از تعداد افراد فوت شده بر اثر عمل های زیبایی وجود ندارد اما براساس آمارهای غیر رسمی بیش از 100 نفر در سال قربانی این جراحی ها می شوند. برخی جوانان به قیمت از دست رفتن جانشان، حاضر به انجام جراحی های زیبایی و غیر ضروری می شوند تا بلکه نیاز خود به دیده شدن را ارضا کنند.

چشم گربه ای

این روزها انواع مختلفی از عمل های جراحی چشم توسط متخصصان انجام می شود اما همه آن ها ساده نیستند. یکی از این عمل های جراحی، عمل جراحی چشم گربه ای است. عمل چشم گربه ای یک جراحی است که در طول آن جراح حفره هایی را در ناحیه چشم ایجاد می کند و درجه پلک چشم را افزایش می دهد و سپس آن را در گوشه بیرونی قسمت استخوانی چشم ثابت نگه می دارد.

در این عمل چشم به بالا کشیده می شود و دم ابروها برای دوری از هر گونه بخش اضافه در این قسمت به سمت بالا نگه داشته می شود. جراحی پلک برای افرادی که در ناحیه چشم خود دچار افتادگی هستند، با جراحی چشم گربه متفاوت است.

چنانچه در بخش بهداشت و سلامت سحر بانو گفته شده است با بالا رفتن سن افراد، کم کم انعطاف پذیری پوست کاهش پیدا می کند و در نتیجه پلک دچار افتادگی می شود که علت آن هم کمبود تولید کلاژن است. این روش جراحی با ترمیم پلک، آن را در محل جدید خود ثابت نگه می دارد اما در عمل جراحی چشم گربه ای قضیه کاملاً فرق می کند.

لیفت چشم

عمل جراحی چشم گربه ای و سختی های آن

انجام این عمل جراحی یک زیبایی غیر طبیعی را ایجاد می کند که ممکن است برای همه خوشایند نباشد، سختی ها و مشکلات جراحی چشم گربه ای زیاد است زیرا در این روش بخشی از پوست برش داده می شود که ممکن است به فیبرهای عصبی و عصب صورت آسیب وارد کند.

بالا رفتن بیش از حد ابروها در بعضی از موارد باعث کنده شدن پوست، خونریزی، عفونت، پرش پلک و گاهی اوقات کوری می شود. از آن جایی که بخش زیادی از پلک برداشته می شود، شخص ممکن است هنگام چشمک زدن، پلک زدن و یا در بعضی از موارد بستن چشم دچار مشکل شود.

این افراد بعد از انجام این عمل جراحی معمولاً دچار افسردگی و بیماری ذهنی می شوند و اگر با این بیماری ذهن زندگی کنند، مشکل آن ها چند برابر خواهد شد.

نحوه عمل چشم گربه ای

عدم هویت در داوطلبان جراحی چشم گربه ای

به طور کلی هیچ انسان بالغ و عاقلی زیر بار این روشهای زیبایی نمی رود و شبیه شدن به حیوان را موضوعی خنده دار می پندارد. درصد کمی از جوانان ظاهربین و سطحی نگر تحت تاثیر دوستان، شبکه های مجازی و ماهواره راضی به انجام عمل چشم گربه ای می شوند تا با این روش هویت دیگری را از خود به دیگران نشان دهند.

با این وجود اغلب آنها دچار نوعی سردرگمی و نارضایتی از کار خود می شوند. افراد مدگرا به جای اینکه روی ذهنیت خود تمرکز کرده و نقاط ضعف را شناسایی کنند، بیشتر وقت خود را صرف ظاهر می کنند.

این گونه جراحی های زیبایی وحشتناک هیچ راه بازگشت و جبرانی ندارند، بنابراین پس از مدتی استرس و اضطراب و مشکلات روحی را در مورد چهره جدیی افزایش می دهند. تحقیقات علمی نشان می دهد 70درصد از افرادی که جراحی زیبایی انجام می دهند از نتیجه عمل راضی نیستند.

عمل زیبایی چشم بادامی

مدگرایان پولدار

بیشتر افرادی که از روی چشم و هم چشمی و یا ارضای نفس خود جراحی های زیبایی پرهزینه انجام می دهند، از قشر مرفه جامعه می باشند که خود موجب برجسته کردن برخی از مدها می شوند.

گاه عمل های زیبایی چنان برای این افراد جذاب و مهم می شود که مبالغ پرداختی از دستشان خارج می شود. این افراد از روی عادت و وسواس در قسمت های مختلف بدن خود جراحی انجام می دهند، اما با مشاهده نتیجه عمل و دور شدن از چهره واقعی خود، به سرعت پشیمان می شوند.

تا پیش از این جراحی زیبایی بینی مدنظر بسیاری از افراد بود که البته هنوز هم تب آن در میان مردم وجود دارد، اما اخیر جراحی های دیگری نیز مانند چشم گربه ای مد شده است که جوانان خواستار انجام آنها هستند. انجام عمل های متعدد در واقع آسیب به خود است که موجب خراب شدن نعمت های خدادای می شود و ضایع ای غیرقابل جبران در بدن به وجود می آورند.

cat eye surgery

عمل جراحی چشم گربه چگونه انجام می شود؟

جراحی چشم گربه ای یک عمل سرپایی است که تقریبا سه ساعت طول می کشد. این عمل نیاز به بیهوشی ندارد و توسط بی حسی موضعی انجام می شود. در این عمل جراحی، اساساً گوشه جانبی چشم را مورد هدف قرار می دهد، دقیقاً جایی که پلک بالا با پلک پایین برخورد می کند.

تکنیک های عمل جراحی چشم گربه

قبل از انجام این پروسه، حتماً باید بدانید که جراحی روی انواع مختلف چشم نتایج متفاوتی خواهد داشت اما به طور کلی تکنیک های زیر وجود دارد:

کانتو پلاستی آسیایی:

این تکنیک روی درشت کردن چشم برای از بین بردن خستگی و خواب آلودگی از ظاهر فرد تمرکز می کند.

بزرگ شدن چشم

کانتوپلاستی جانبی:

این تکنیک یکی از رایج ترین تکنیک ها است که گوشه های خارجی چشم را از طریق بلند کردن شیب یا اریب، دچار تغییر شکل می کند، به آن ظاهر بادامی شکل می دهد و باعث می شود که افراد شبیه کیتی شوند.

همچنین پلک پایین نیز مورد هدف قرار می گیرد و هرگونه افتادگی در آن بهبود پیدا می کند. پس چه بهتر که این عمل جراحی با درمان هایی مثل بلفاروپلاستی پایین ترکیب شود.

کانتوپلاستی_ اپی:

در این تکنیک گوشه های داخلی چشم برای باز نگه داشتن، از طریق حذف چین خوردگی تغییر شکل داده می شوند؛ علاوه بر آن نتیجه بلفاروپلاستی بالایی و پایینی بهبود پیدا می کند.

گربه ای شدن چشم

بعد از این عمل جراحی چه اتفاقی برای بیمار می افتد؟

ممکن است زشت شدن چشم و یا کوری در پیش باشد که قابل درمان نیست، همچنین همه خطرات بعد از جراحی به عهده خود فرد است، در نتیجه هیچ کس به نارضایتی و شکایت فرد بعد از این عمل جراحی پاسخ گو نیست.

آیا همه می توانند عمل جراحی چشم گربه ای را انجام دهند؟

متاسفانه نمی توان پاسخ واضح و دقیقی برای این سوال داشت، همه نتایج بستگی به شکل چشم ها و تکنیک مورد استفاده دارد. فقط جراح پلاستیک می تواند تا حدودی نتایج مثل بادامی شدن، گربه ای شدن یا هر شکل دیگری در چشم را بعد از جراحی برای شما پیش بینی کند.

بنابراین نباید بیش از حد برای یک شکل خاص در چشم اصرار کرد. یک جراح پلاستیک باید تشخیص دهد که بیماری که داوطلب جراحی های این چنینی است از سلامت روانی برخوردار است یا خیر.

جراحی زیبایی چشم

جراحان پلاستیک بر اثر تجربه ای که طول سالهای طبابت کسب کرده اند تنها با چند سوال ساده و سنجیدن شرایط عمومی فرد تعیین می کنند که آیا او بعد از جراحی راضی می شود و یا اینکه اصلا نباید جراحی شود، زیرا بیماری که همیشه از شرایط فردی و اجتماعی خود ناراضی است، هرگز راضی نمی شود و از شرایط جدید نیز گله مند خواهد بود.

تفاوت بین کانتو پلاستی و کانتو پکسی چیست؟

همان طور که پیش از این هم توضیح دادیم ، کانتوپلاستی روی گوشه های داخلی چشم تمرکز می کند. دقیقاً جایی که پلک بالا و پایین به یکدیگر می رسند و همچنین ماهیچه ها برش داده می شود. در کانتوپکسی هیچ برشی انجام نمی شود، بخیه ها نیز عضلات شل را تنگ می کند و چشم را درشت نشان خواهند داد.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *