مرحله به مرحله تا شمع سازی در خانه + آموزش

شمع سازی در خانه با این روش

شمع سازی یکی از هنرهایی است که اکثر خانم ها به آن علاقه دارند شما به روشی ساده می توانید شمع سازی را در خانه انجام دهید. نقش شمع در زیبایی و دکوراسیون خانه بسیار پر رنگ است . با کمک انواع شمع های شیک و جالب شما می توانید تزیینات خاص و متفاوتی را در دکوراسیون بخش های مختلف منزل خود ایجاد نمایید.

اگر به تزئین منزلتان با شمع علاقه دارید بهتر است شمع های مورد نیازتان را خودتان بسازید. در این بخش از دنیای مد سحر بانو آموزش مرحله به مرحله شمع سازی را برایتان آورده ایم پس با آموزش کامل و مهیج شمع سازی در خانه همراهمان باشید.

شمع سازی

شمع سازی حرفه ای در منزل

لوازم مورد نیاز برای شمع سازی:

برای یک شمع ساز حرفه ای لوازم زیادی برای ساخت شمع نیاز است این لوازم عبارتند از :انواع قالب ها، انواع رنگ ها، انواع عطر ها و … . اما افرادی که می خوهند به تازگی طریقه شمع سازی را بیاموزند و مبتدی هستند به وسایل کمی نیاز دارند و این همه تدارک لازم نیست. وسایل مورد نیاز برای شمع سازی عبارتند از :

  • مقداری پارافین جامد یا مات
  • فیتیله شمع
  • انواع شیشه های موجود در بازار مانند شیشه سس و مربا و … به جای قالب
درست کردن شمع در خانه

ساده ترین روش شمع سازی

آموزش مرحله به مرحله شمع سازی:

1. در ظرفی که زیاد مورد استفاده شما نیست مقداری پارافین می ریزیم و آن را با چاقو خرد کرده و بر روی حرارت غیر مستقیم می گذاریم تا پارافین آب شود . اگر پارافین را برای ذوب شدن روی حرارت مستقیم قرار دهیم پارافین خراب شده و می سوزد .

حرارت غیر مستقیم را اینگونه ایجاد می کنیم که ظرفی را پر از آب کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید سپس ظرفی را که درون آن پارافین ریخته ایم را بر روی آب در حال جوش می گذاریم تا کم کم ذوب شود .

دقت کنید که چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم هنگام ذوب شدن پارافین باید مراقب باشیم که دمای آن بالاتر از 90 تا 100 درجه سانتی گراد نرود برای این کار داخل ظرف پارافین دماسنج قرار داده و دما را اندازه گیری می کنیم . در صورتی که دمای پارافین زیاد تر از این حد گردد شمعی که میخوایم بدست نمی آید. پارافین در حال ذوب را با قاشقی هم بزنید و به محض اینکه کاملا ذوب شد از روی حرارت بردارید.

شمع دست ساز

مراحل گام به گام شمع سازی در خانه

2. شیشه مورد نظر خود را از قبل می شوییم و پاک کرده و کاملا خشک می کنیم . شیشه را اندازه می گیریم و دو برابر قد شیشه فیتیله را می بریم و با یک تکه چسب کاغذی کوچک و یا چسب حرارتی کف قالب فیکس می کنیم تابعد از ریختن پارافین تکان نخورد.

شما برای تکان نخوردن فیتیله می توانید آن را به یک تکه فلز کوچک ببندید و ته ظرف بیاندازید تا جابجا نشود. بالای فیتیله هم باید در قسمت وسط فیکس شود. برای این کار می توان از چوب بستنی که در وسط آن سوراخی ایجاد کرده ایم استفاده کرد و فیتیله را از سوراخ عبور داد تا کاملا فیکس شود.

3. بعد از برداشتن پارافین از روی حرارت 2 دقیقه صبر کنید تا دمای آن کمی پایین آید. سپس پارافین مایع را به آرامی و با احتیاط داخل قالب بریزید و منتظر بمانید تا پارافین خنک شود . هیچ گاه برای خنک کردن پارافین از یخچال و فریزر استفاده نکنید زیرا این کار موجب ترک خوردن شمع خواهد شد.

ساخت شمع در منزل

طریقه درست کردن شمع در خانه

4. پس از خشک شدن و خنک شدن کامل پارافین اضافه فیتیله را با یک قیچی ببرید . به همین راحتی شمع ما آماده است. شما می توانید با این روش شمع های مختلفی درست کنید و آنها را به سلیقه خود بیارایید .

نکته :

توجه داشته باشید این نوع شمع از درون قالب جدا نمی شود. اگر برای شمع سازی از قالب های دیگر استفاده نمودید، حتما قالب را قبل از ریختن پارافین چرب کنید تا شمع راحت از درون آن خارج شود.

طریقه ساختن شمع رنگی نیز به همین شیوه است تنها با این تفاوت که هنگامی که پارافین را ذوب می کنیم مقداری مداد شمعی خرد شده به آن اضافه می کنیم و داخل پارافین می ریزیم .

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *