طرز تهیه نان ترتیلا و آرد ذرت مخصوص نان تورتیلا

طرز تهیه نان و آرد نان ترتیلا در خانه

اگر چه ممکن است فکر کنید چربی یا کره به آرد ذرت قوام خوبی به خمیر می دهند، اگر از آن روغن خارج شود،عالی می شود  آرد ذرت نقش اساسی در بسیاری از غذاهای دارد، نان هایی که شکل مسطحی دارند ، چون با مخمر درست نمی شوند، که بسیار شبیه نان های هند است. در اکثر کشورها از آن ها برای تهیه وعده های غذایی سنتی استفاده می شود. در مکزیک آرد ذرت بسیار رایج است ، در حالی که در منطقه جنوب – مردم بیشتر نان ذرت می خورند. 

طرز تهیه نان های خارجی

چگونه نان و آرد نان تورتیلا درست کنیم ؟

تاریخچه آرد ذرت مناسب برای نان ترتیلا: 

منشا آرد ذرت را در قرن 16 در طول پیروزی اسپانیا پیدا کرده ایم . فاتحان گندم را به این کشورها معرفی کردند. بنا به روایت تاریخ، در سال1542، اسپانیایی ها نمی توانستند مواد تشکیل دهنده نان را که برای سال ها از آن استفاده کرده بودند پیدا کنند. اسپانیایی ها در سونورا با ترکیبی از گندم و آب، که به عنوانzaruki شناخته می شد، شروع کردند. از آنجایی که درست کردن آن بسیار آسان است ، آرد ذرت به بخشی از وعده های اسپانیایی ها، به خصوص آن هایی که در سال 1769 در کالیفورنیا کاوش کردند ، تبدیل شد. سال ها بعد، یک غذا با آرد ذرت ، پر از گوشت در مکزیک پدیدار شد. این غذاburrito نامیده می شود. در آمریکا آرد ذرت به عنوان جز اصلی درburrito سنتی شناخته می شود که در این کشور بسیار محبوب است.

ارزش غذایی آرد ذرت مخصوص نان ترتیلا: 

این غذا به خاطر موادی که برای درست کردن خمیر نان ذرت استفاده می شود ، در رده غلات طبقه بندی می شود. یک بخش از آن حدود 467 کالری است. یک قسمت تقریبا 200 گرم است ، ممکن است 467 کالری زیادی داشته باشند ، اما در واقع، در مقایسه با سایر غلات، کم ترین مقدار کالری دارد. مثالا، هر 100 گرم کیک برنج 387 کالری دارد . از طرف دیگر، ذرت در هر 100 گرم 237 کالری دارد، بنابراین در حقیقت کم تر است اگر چه خمیر ذرت با چربی درست می شود اما این هیچ مواد پر انرژی ندارد، به طور خاص، تغذیه در 100 گرم شامل: 

  • 7.6 گرم چربی 
  • 49.3 گرم کربوهیدرات 
  • 8.0 گرم پروتئین 

بزرگ ترین نگرانی مصرف کنندگان ممکن است مقدار چربی باشند که در خود دارند. با این حال، واقعا مهم نیست چون 100 گرم آرد 11.7 درصد از مقدار توصیه شده روزانه است.

نان و آرد نان تورتیلا

آرد و نان ترتیلا

چگونه آرد ذرت را درست کنیم؟ 

در ادامه این بخش از آشپزخونه سحر بانو دستورالعملی خواهیم گفت که با استفاده از آن آرد و نان ترتیلا را در منزل تهیه کنید حالا می توانید این دستورالعمل را دنبال کنید تا آرد ذرت درست کنید. اگراز چربی حیوانی متنفر هستید آن را با روغن جایگزین کنید، واقعا نتیجه مشابهی نخواهید داشت. مقادیر زیر به شما 24 عدد نان ذرت خواهد داد.  مواد لازم 

  • 1 1 / 2 فنجان آرد ( 180 گرم ) 
  • 2 قاشق چای خوری نمک ( 5 گرم ) 
  • 2 قاشق چای خوری پودر پخت ( 10 گرم ) 
  • 1 1 / 2 فنجان آب ( 300 میلی لیتر ) 
  • 2 قاشق سوپ خوری روغن حیوانی( 30 گرم ) 
نان تورتیلا

آموزش پخت نان تورتیلا

دستورالعمل مخلوط کردن مواد اولیه برای این دستورالعمل ساده است. با این حال، همانطور که احتمالا متوجه خواهید شد، راز داشتن خمیر عالی ورز دادن مناسب است ، زیرا حداقل باعث می شود عالی به نظر برسد. مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده به درستی ممکن است نیاز به کمی تمرین داشته باشد . در کاسه ای، آرد، نمک و پودرجوش شیرین را بریزید. سپس روغن حیوانی را اضافه کرده و با انگشتان تا زمانی که مخلوط همگنی شکل بگیرد ، ادامه دهید. آب را اضافه و مخلوط کنید تا زمانی که کاملا ترکیب شود. مقداری آرد روی میز بریزید و خمیر را روی آن پهن کنید خمیر را تا زمانی که صاف و یکنواخت شود ورز دهید خمیر را به 24 توپ تقسیم کنید. تابه را حرارت دهید تا خمیر ذرت را روی شعله کم بپزد. از وردنه برای صاف کردن توپ ها استفاده و آن ها را مدور کنید. سپس آنها را روی گریل بگذارید و صبر کنید تا هر دو طرف قهوه ای شود. دقت کنید نان ها را نسوزانید. اگر خمیر ذرت اضافه آوردید آن ها را در حوله ای بپیچید و نگه دارید تا تازه بمانند . اگر خمیر ذرت به مدت خیلی طولانی در معرض هوا قرار بگیرند، ممکن است بد شوند سعی کنید این خمیر خوش مزه را درست کنید.تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید حتی اگراز روش دیگری برای پخت استفاده می کنید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *