آموزش ساخت گل سر

وست دارید یک گل فابریک خوشگل برای موهای قشنگ دختر کوچولویتان بسازید ؟ روش ساخت گلی که در این پست از مجله ی اینترنتی قمر به ثبت رسیده است بسیار ساده و زیباست و با پارچه های معمولی ساخته می شود . اضافه های پارچه هایی که از دوخت لباس هایتان در خیاطی جمع می شود  را می توان با کمی سلیقه و بهره بردن از ایده های ناب ما به گل سر و موگیرهای خوشگل دخترانه تبدیل کرد .

آموزش ساخت گل سر

برای این که گل سر در موهای دخترتان بیشتر جلوه کند پارچه های ساتن و پارچه های سیلک یا به قول معروف همان پارچه های شیشه ای بیشتر خودنمایی می کنند .

آموزش ساخت گل سر

برای این که یک گل سر در اندازه معمولی داشته باشید قالب مورد نظرتان را لیوان انتخاب کنید و روی پارچه چند دایره که باز هم به سلیقه ی خودتان در پرحجم و کم حجم بودن گل سری که قصد ساختن آن را دارید برش بزنید .

آموزش ساخت گل سر

دایره های برش خورده را روی قطر تا بزنید و با نخ یک رشته حاشیه ی آن را بدوزید .

آموزش ساخت گل سر

نخ رابکشید تا دایره شما از کنار حاشیه جمع شود .

آموزش ساخت گل سر

گلبرگ های بعدی را بدون چیدن نخ و در ادامه گلبرگ قبل به همین روش دوخت کنید و سپس نخ را بکشید طوری که گل کامل جمع نشود و حفره ای خالی در میان گل باشد . اگر می خواهید یک گل سر معمولی بسازید گل پنج پر را انتخاب کنید .

آموزش ساخت گل سر

از پارچه متفاوت دیگر هم به همین ترتیب یک گل دیگر بسازید ولی این بار نخ را کامل بکشید که هیچ فضای خالی بین گلپرها دیده نشود .

آموزش ساخت گل سر

این دو گل ساخته شده را روی هم بگذارید و چسب بزنید . می توانید از دوختن هم برای اتصال دو گل به هم استفاده کنید .

آموزش ساخت گل سر

در مرحله ی آخر گلبرگهایی که باید به هم وصل کنید و در واقع طبقه زیرین گل سری است که شما قصد ساختن ان را دارید باید دو برابر گلپرهای اول دایره برش بزنید . به عنوان مثال در مرحله ی اول گل های پنج گلبرگ داشتند و در مرحله ی دوم گل ها باید ۱۰ گلبرگ داشته باشند . حفره ی میانی گلبرگ ها را بزرگ بگیرید طوری که پس از گداشتن ان دو گل قبل روی ان حفره خالی پیدا نباشد .

آموزش ساخت گل سر

به ترتیبی که در تصویر بالا می بینید گل ها را روی هم بچینید .

آموزش ساخت گل سر

اگر دوست دارید که گل حجیم تری داشته باشید می توانید لایه های بیشتری از گل بسازید و به کارتان اضافه کنید . در تصویر بالا چهار لایه گل به هم چسبیده شده است .

آموزش ساخت گل سر

کش مو و سایر تزیینات دیگر را به گلتان بیفزایید آن را به موهای دخترتان بزنید و از ساخته ی دست خودتان لذت ببرید .

 

منبع:قمر

گردآوری:درسحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *