طرز تهیه حلوا زعفرانی خانگی با آرد سفید

طرز تهیه حلوا زعفرانی

آماده کردن حلوا زعفرانی زیاد طول نمی کشد اما اگر بتوانید مطابق دستور و کامل آن را جا بندازید قطعا یک حلوای خوش طعم و لذیذ خواهید داشت ; پس همراه ما باشید :

مواد لازم حلوا زعفرانی

  • آرد سفید : 2 لیوان
  • زعفران دم کرده: 1/4 لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • کره: 100 گرم
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • گلاب: 1/4 لیوان
  • آب : یک و نیم لیوان
  • پودر هل : در صورت تمایل مقداری
حلوا زعفرانی

طرز تهیه حلوای زعفرانی :

برای شروع ابتدا باید شربت را درست کنیم و برای اینکار آب و زعفران دم کرده را به همراه شکر مخلوط میکنیم و روی حرارت قرار میدهیم تا مواد با هم حل شوند و چند دقیقه ای بجوشند. بعد حرارت را خاموش میکنیم.

در مرحله بعد آرد را چند بار الک میکنیم و در یک قابلمه مناسب بر روی حرارت کم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ آرد تغییر کند . این کار را حدود 40 تا30 دقیقه ادامه میدهیم و مرتب آردها را هم میزنیم تا نسوزد.

وقتی رنگ آرد کاملا تغییر کرد میتوانید روغن و کره را اضافه کنید و همچنان تفت دهید تا به رنگ قهوه ای کمرنگ در بیاید. بعد از این مرحله آرد را از روی حرارت برمیداریم و شربت آماده شده را به آن اضافه می کنیم و خوب با هم مخلوط میکنیم تا حلوا از گلوله گلوله بودن و شل بودن در بیاید.

تقریبا 10 تا 5 دقیقه طول می کشد تا حلوا سفت و یکدست شود.ولی اگر باز هم احساس کردید حلوایتان شل است 3-2 دقیقه دیگر هم روی حرارت تفت دهید .در مرحله آخر گلاب و هل را به حلوا اضافه کنید تا عطر گلاب در اثر حرارت از بین نرود. بهتر است مراحل درست کردن حلوا بر روی شعله پخش کن انجام شود تا حرارت بصورت یکنواخت پخش شود و آرد یکدست تر تفت داده شود.

نکته :

برای درست کردن حلوای زعفرانی میتوانید از آرد برنج و آرد سنگگ هم استفاده کنید و تنها فرقش این است که رنگ حلوا با آرد سنگگ تیره تر و با آرد برنج روشن تر و چسبندگی کمتری دارد.

نکات تکمیلی در مورد حلوا زعفرانی

حلوا زعفرانی جزو کیک و شیرینی – شیرینی خشک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 50دقیقه میباشد .
حلوا زعفرانی را می توانید در وعده دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *