نحوه ی پرورش و نگهداری ساکولنت غوره ای در منزل

 راه و روش مراقبت و پرورش ساکولنت غوره ای گیاهی زیبا با برگ های تپل

گیاه ساکولنت غوره ای یک گیاه آبدار و با طراوت است که شاخ و برگ های مرواریدی آن به ساقه های نخ مانندی آویزان است که مانند غوره می باشد.برای آویزان کردن سبدهای آویز و یا در گلدان بسیار ایده آل است.

در اصل، گیاهان آبدار آن گیاهانی هستند که آب را در ساقه یا شاخ و برگ های خود ذخیره می کنند و این امر باعث می شود که در طول دوره های خشک دوام بیاورند.

در حالی که برگ های گرد این گیاه آب را ذخیره می کنند، سطح برگ هایی که در معرض آفتاب قرار دارند و هوای خشک نیز به خاطر شکل آن ها کاهش می یابد.این کار به حداقل رساندن اتلاف آب از طریق تبخیر کمک می کند.

اگر به برگ هایش نگاه کنید، می توانید یک نقطه کوچک را در نوک و یک پنجره در کنار آن تشخیص دهید.اینها ویژگی هایی هستند که در برخی گیاهان آبدار دیده می شوند.این کار ورود نور به برگ ها را تسهیل می کند، در نتیجه فتوسنتز را انجام می دهد.

پنجره از سلول ها در برابر گرمای شدید محافظت می کند.

با رشد ساقه ها، ریشه های گیاه در خاک رشد می کنند. این گیاه در خاک سریع رشد می کند. در نتیجه، شاخ و برگ های انبوه مانند آن در بالای خاک افزایش پیدا می کنند. تعجبی ندارد که این گیاه برای استفاده برای پوشش زمینی ایده آل باشد.

عکس ساکولنت غوره ای

چگونه ساکولنت غوره ای را پرورش دهیم؟

اطلاعات درباره ساکولنت غوره ای:

سره:سنسیو

گونه:رولیانوس

خانواده:آستراسای

نام علمی:سنسیو رولیانوس

نوع گیاه:همیشه سبز، گیاه آبدار

نوع شاخ و برگ:کوچک و گرد

بومی:مناطق جنوب غربی آفریقا

میزان سختی :8 تا 10

گل ها:گلهای کوچک و سفید که بوی دارچین می دهند

رطوبت:میانگین رطوبت اتاق خشک

دما:از بهار تا پاییز (70 – 80 ° F / 21 – 27 ° C) و 55 – 60 ° F / 13 – 16 ° C در زمستان

الزامات نوری:سایه نور

شرایط خاک:خاک خوب آبکشی شده

آبیاری:آبیاری متوسط؛ اجازه دهید خاک کمی قبل از خشک شدن گیاه را آبیاری کنید

عادت رشدی:60 تا 90 سانت

رده نگهداری:کم

باروری:ماهی یک بار یا دو بار در طول بهار و تابستان

تکثیر:قلمه زدن ساقه

آفات:قارچ ها، شته ها، خستر آردپوش

تکثیر سدوم غوره ای

همه چیز درباره نگهداری از گیاه ساکولنت غوره ای 

چگونه می توان از ساکولنت غوره ای مراقبت کرد؟

نور ساکولنت غوره ای:

ساکولنت غوره ای باید در مکانی قرار داده شود که نور دریافت می کند. گلدانش را می توان بر روی یک پنجره قرار داد که رو به جنوب یا غرب هستند و چنانچه در این بخش از نکات باغبانی در سحر بانو گفته ایم  این گیاه اگر 2 تا 3 ساعت نور مستقیم و غیر مستقیم را برای بقیه روز دریافت کند، خوب خواهد بود.

اگر قادر به پیدا کردن چنین جایی نیستید، می توانید آن ها را زیر نور فلورسنت قرار دهید.در طول فصل رشد، حدود 14 تا 16 ساعت نور مصنوعی در هر روز کافی است.

شرایط خاک ساکولنت غوره ای:

زه کشی خوب بسیار مهم است، به همین دلیل است که استفاده از خاک ماسه ای ارائه می شود. هم چنین می توانید از مخلوط گلدان استفاده کنید، که برای گیاهان آبدار به کار می رود.همچنین می توانید خاک گلدان و شن را به نسبت 3:1 مخلوط کنید.دقت کنید که خاک خوب آبکشی شده باشد.

آب دادن به ساکولنت غوره ای:

ساکولنت غوره ای از گیاهان آبدار است که می تواند رطوبت را در شاخ و برگ هایش حفظ کند.این گیاه مقاوم در برابر خشکسالی است و به همین دلیل است که آبیاری گاه به گاه کافی خواهد بود.شما می توانید یک یا دو بار در ماه به این گیاه آب بدهید.

این تعداد را در طول زمستان کاهش دهید.آبیاری به گونه ای باید باشد که خاک مرطوب باقی بماند.دقت کنید که گلدان سوراخ های زه کشی داشته باشد، اگر این گیاه به طور مرتب آبیاری شود، خاک گل می شود، که گیاه را مستعد پوسیدگی ریشه ای خواهد کرد.بگذارید خاک قبل از آبیاری کمی خشک شود.

قلمه زدن غوره ایی

مراقبت های لازم از گیاه ساکولنت غوره ای 

درجه حرارت ساکولنت غوره ای:

ساکولنت غوره ای در دمای متوسط اتاق رشد می کند. اگر گیاه در داخل خانه قرار گیرد, دقت کنید که دمای اتاق بین 55 ° f تا 80 ° f باشد.در حالت ایده آل, محدوده دمایی باید در بهار تا پاییز 70-80 و در فصل زمستان 55-60 باشد.

اگرچه این گیاه تحمل گرما و خشکی را دارد، ولی تحمل سرما ندارد.دقت کنید که دما هرگز کم تر از 45 نباشد.بنابراین, آن را در مکانی که در معرض هوای سرد است، قرار ندهید. هوای سرد می تواند گیاه را مستعد ریزش برگ کند.

کود ساکولنت غوره ای:

یک یا دو بار در ماه در طول بهار و تابستان از کود استفاده کنید. دقت کنید که آن را به نیمی از محلول توصیه شده بر روی برچسب رقیق کنید. نیازی به اعمال کود در ماه های پاییز و زمستان نیست.

تکثیر ساکولنت غوره ای:

از قلمه های نوک ساقه می توان برای تکثیرش استفاده کرد.تنها کاری که باید بکنید، این است که نوک ساقه سالم را ببرید.حداقل 6 سانت طول داشته باشد.آن را در مخلوط گلدان مرطوب قرار دهید.

دقت کنید که نوک برگ با خاک پوشانده شود. ریشه ها به سرعت از پیچک رشد می کنند, که به مکانی اشاره دارد که در آن برگ ها به ساقه متصل می شوند.

روش قلمه زدن کاکتوس غوره ای

برای حفظ شادابی ساکولنت غوره ای چه کنیم؟

جایگزینی ساکولنت غوره ای:

وقتی گیاه ریشه داد، جایش را عوض کنید. شما می توانید از مخلوطی از خاک گلدان تجاری و ماسه تیز به نسبت 1:3 استفاده کنید.از نظر تحمل خشکی, ساکولنت غوره ای گزینه مناسبی برای باغ های مرکبات است.

زمانی که به داخل خانه می رسد, گیاه را در یک سبد آویزان قرار دهید و اجازه دهید شاخ و برگ آن در لبه سبد قرار گیرد.علاوه بر این, نگهداری بسیار کمی برای سالم نگه داشتن آن لازم است.

آیا ساکولنت غوره ای سمی است؟

اما علاقه مندان به باغبانی که قصد دارند این گیاه را به خانه بیاورند، باید از این واقعیت آگاه باشند که رشته های این گیاه سمی است.تمام قسمتهای این گیاه سمی است و به همین دلیل است که باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری شود.

در انسان, مصرفش ممکن است باعث استفراغ و یا اسهال شود و تماس با شیره گیاه می تواند باعث خارش پوست شود.به طور مشابه, مصرف این گیاه ممکن است منجر به علائمی نظیر بی حالی, گرسنگی, اسهال و استفراغ در سگ ها و گربه ها شود.

هم چنین می تواند باعث ایجاد درماتیت اطراف دهان به خاطر تماس شود.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *