رنگ کردن موی کودکان خطرناک است؟

عوارض رنگ کردن موی کودکان

به عنوان یک مادر حتما بارها این جمله را از زبان کودکتان شنیده اید که من هم می خواهم موهایم را رنگ کنم. شاید با اصرار او کمی به شک افتاده باشید. در اکثریت موارد ، کودکان دختر تمایل دارند که موهایشان را به رنگ صورتی و یا رنگین کمان در بیاورند. اگر شما هم با این واکنش های دخترتان در کودکی مواجه شده اید در این قسمت از سحر بانو با ماه همراه باشید.

مشکل رنگ مو برای کودکان

شاید خرید رنگ مو و رنگ کردن سر کودکان یکی از آسان ترین راه ها برای راضی کردن آن ها باشد اما رنگ مو برای افراد جوان است ، نه کودکان. رنگ مو بیش از آنچه که فکرش را بکنید ، به کودک شما آسیب می زند. موهای کودکان از آغاز تولد تا سن بلوغ دچار تغییرات زیادی می شوند و نسبت به مواد شیمیایی حساس تر هستند. یکی از مشکلات رنگ مو، ایجاد آلرژی است که اغلب از سمی به نام ivy ایجاد می شود، این سم باعث خارش و قرمزی پوست در نواحی اطراف موی سر خواهد شد و همچنین پوست کودک را حساس تر از همیشه می کند.

رنگ کردن مو کودک

مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها مانند آمونیاک، هیدروژن پراکسید و پارا فنیلن دی آمین که در تولید رنگ های شیمیایی کاربرد دارند ، باعث ایجاد واکنش های آلرژیک بسیار شدید و جدی در کودکان می شوند. همچنین این مواد شیمیایی می تواند بافت موی کودکان را به کلی تغییر دهد. بنابراین قبل از رنگ کردن موی کودکان باید بدانید که آسیب بسیاری به پوست و موی آنها وارد می کنید همچنین در صورت ابتلای کودکان به آسم ، شرایط بدتر می شود.

جدا از واکنش سخت پوستی ، موهای کودک به سادگی آسیب می بیند و از طرفی قبل از استفاده از رنگ روشن برای موهای قهوه ای و مشکی باید مو را دکلره کرد که مواد شیمیایی دکلره بسیار آسیب زننده هستند و موهای نابالغ را بیش از همیشه دچار آسیب می کنند.

پوست کودک نیز بسیار حساس است و باعث واکنش پوستی خاص روی پوست سر او می شود.

رنگ مو کودکان

سن مناسب برای رنگ مو

درست است که موهای رنگ روشن نیازی به دکلره ندارند اما در هر حال برای رنگ کردن مو باید صبر کرد تا فرزندمان از سن کودکی خارج شود.

بسیاری از متخصصان بر این باورند که تا سن 13 سالگی نباید از رنگ مو برای دختران استفاده کرد اما اگر نتوانستید در برابر خواسته های مدام فرزندتان مقاومت کنید ، حتما از رنگ ها و مواد شیمیایی غیر دائمی استفاده کنید و آن را به ریشه مو و پوست سر او نزنید. رنگ های موقتی بعد از شستشوی سر با شامپو به راحتی از بین می روند و عموما امن هستند.

رنگ موی کودکان

استفاده از پودرهای میوه ای به جای رنگ مو

در بعضی از کشورها به جای رنگ مو برای کودکان از پودرهای میوه ای استفاده می کنند اما توجه داشته باشید که این پودرها کاملا ارگانیک و طبیعی نیستند و در نتیجه باید تمام موارد سلامتی و پزشکی کودک خود را مورد بررسی قرار دهید.

اگر در مقابل اصرار کودکان نمی توانید مقاومت کنید و یا خود شما به رنگ کردن موی فرزندتان علاقه مند هستید از روش رنگ کردن مو از روی کلاه البته نه در نوزادی استفاده کنید تا ریشه و پوست سر در امان بمانند. قبل از رنگ کردن نیز مقداری از رنگ را روی پوست کودک امتحان کنید تا از نداشتن حساسیت و آلرژی زا بودن آن اطمینان کسب کنید. در صورت رنگ کردن توسط آرایشگر می توانید روش ، بالیاژ را به او پیشنهاد کنید تا موهای را فقط هایلایت کند و ریشه ها رنگ نشوند. این روش حساسیت و واکنش کمتری ایجاد می کند.

روش بعدی استفاده از گچ مو می باشد. گچ های رنگی ، رنگ موقتی بسیار مناسبی هستند که در صورت شستشو از بین می روند.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *