مات شدن پوست چرب با هیدروکسید منیزیم

آیا می دانید که اگر دارای پوستی نسبتا سالم هستید ، می توانید از یک آرایش ابتدایی بهره مند شوید؟! کرم ها و کاورهای آرایشی گرانقیمت هستند اما فراموش نکنید که شما می توانید نوع خانگی آن را تهیه کنید. بانوان همیشه علاقه دارند که از کرم های کاور صورت استفاده نمایند با استفاده از آرایش و یک پایه می توان چهره ای زیبا داشت. استفاده از کرم های پایه در آرایش سبب می شود که چهره شما درخشنده تر بنظر برسد. کرم های پایه یا کاور کمک بزرگی برای افرادی است که منافذ پوستی بازی دارند که با کرم های عادی پوشانده نمی شوند. اما این کرم ها به نسبت حجمی که دارند گرانقیمت بوده و سریعا تمام می شوند. پس نوع خانگی آن می تواند به شما کمک کند که پولتان را پس انداز کنید.

پرایمر خانگی با استفاده از کانسیلر یا کرم پایه

در اینجا یک دستور آسان برای تهیه پرایمر را مورد اشاره قرار می دهیم که عنصر اصلی آن استفاده از کانسیلر و یا کرم پایه است.

مواد مورد نیاز : کانسیلر یا کرم پایه مایع / کره یا مرطوب کننده بدن بی رنگ یا سفید / ژل شفاف آلوئه ورا ( اختیاری ) / خلال دندان و برس / ظرف.

طرز تهیه : مقدار مورد نیاز از کانسیلر و کرم پایه را درون ظرف بریزید و به مقدار مساوی کره بدن یا مرطوب کننده را به مواد درون ظرف اضافه کنید. مرطوب کننده بعنوان نرم کننده عمل می کند و سبب می شود که آرایش به پوست بچسبد و هنگامی که به کانسیلر یا کرم ما اضافه می شود از خشک شدن و خط افتادن آن جلوگیری می کند و حال آن را با یک خلال دندان و یا برش آرایش مخلوط کنید تا توده ها حل شوند. اگر می خواهید جوش هایتان بهتر پوشیده شوند کانسیلر بیشتری به مواد اضافه کنید. این کرم برای پوست های خشک توصیه می شود و حتی آن را بیش از حد چرب نمی کند. شما همچنین ، می توانید چند قطره ژل آلوئه ورا را به آن اضافه نمایید تا پوست شما از مواد مغذی بهره مند شود. آلوئه ورا سبب مات شدن پوست می شود. سعی کنید آن را در یخچال و یا فریز نگه داری نمایید و فراموش نکنید که این مواد نیز همانند نوع تجاری آن که در لوازم آرایش فروشی ها یافت می شود ، بسیار مفید خواهد بود.

گزینه های دیگر

ژل آلوئه ورا : آلوئه ورا یک محصول مراقبتی بسیار خوب برای پوست بشمار می آید که می تواند برای درمان بسیاری از بیماریهای پوستی مانند آکنه ، سوختگی و اگزما مورد استفاده قرار گیرد.

پودر برنج : برخی افراد از پودر برنج بعنوان یک پرایمر استفاده می کنند این ماده در رژیم های زیبایی کشورهای شرقی بسیار مشاهده می شود و در حال حاضر نیز برای تولید مواد آرایشی بکار می رود. جهت استفاده از پودر برنج بعنوان کرم کاور برای صورت ، بهتر است مقدار کمی از آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط نمایید و بر روی صورت خود بمالید.

گلیسیرین : مقدار مساوی از آب و گلیسیرین را باهم مخلوط کنید. آن را در یک اسپری بریزید و با کمک یک برس به صورت خود بمالید. بگذارید خشک شود سپس آن را با دستمال کاغذی بپوشانید. این ماده برای پوست های خشک توصیه می شود و از ماسیده شدن کرم بر روی صورت شما جلوگیری می کند.

هیدروکسید منیزیم : ( مایع شیری رنگی که هیدروکسید منیزیم است. ) استفاده از این ماده برای پوست های چرب توصیه می شود. باعث مات شدن پوست صورت می شود و حاوی مواد مغذی برای پوست است. قبل از اینکه آرایش کنید آن را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید و به صورت خود بمالید.

روغن های طبیعی : روغن های طبیعی را با آب حرارت دهید سپس رنگدانه های معدنی با رنگ خنثی را به آنها اضافه کنید تا شبیه یک کرم شود و بافت مومی پیدا کند.

محلول لنز : کمی محلول لنز را به اطراف چشم خود بمالید سپس سایه چشم خود را بزنید این باعث می شود که سایه چشم جلوه بیشتری داشته باشد و از نظر قیمت نیز بصرفه است.

منبع : آرایشیک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *