کیک زبرا و پای سیب /خانه داری

کیک زبرا و پای سیب

مواد لازم برای تهیه دوکیک زبرا و پای سیب با یک پایه مشترک:

تخم مرغ 6 عدد

شکر 1 و یک دوم فنجان

آرد دو ونیم فنجان

بکینگ پودر 1 ونیم قاشق چایخوری

روغن مایع 1 فنجان

شیر یک دوم فنجان

سیب 2-3 عدد پوست کنده و خرد شده

دارچین 2 قاشق چایخوری

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

سفیده و زرده تخم مرغ رو از هم جدا میکنیم. سفیده رو به حدی میزنیم که کاملا پف کنه و کشدار بشه. حواستون باشه که باید تخم مرغ به دمای محیط رسیده باشه. برای همین از نیم ساعت قبل تخم مرغ و از یخچال دربیارید.

 

 

شکر رو کم کم به زرده تخم مرغ اضافه میکنیم و انقدر هم میزنیم که کرم رنگ و کاملا کشدار بشه.

 

زرده رو به سفیده اضافه میکنیم و روغن رو هم میریزیم. تو این مرحله دیگه از همزن استفاده نمیکنیم. به جای همزن سعی کنید از یک قاشق یا لیسه ی پلاستیکی استفاده کنید. مواد رو در یک جهت و کاملا نرم و از زیر به رو هم بزنید که پف تخم مرغ نخوابه.

تو این مرحله روغن و شیرو به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.

 

آرد و به همراه بکینگ پودر از الک رد کنید و داخل مواد بریزید. همینطور که آرد و اضافه میکنید مواد و به هم بزنید تا کاملا یکدست بشه. معمولا بوی تخم مرغ با هم زدن زیاد از بین میره. ولی اگه خیلی به بوی تخم مرغ حساسید میتونید از نوک قاشق چایخوری وانیل استفاده کنید.

 

 

یک سوم مواد و بردارید و بهش کاکائو اضافه کنید. از اینجا به بعد دیگه دوتا کیکتون جدا میشه.قالب و چرب کنید و بعدش آرد بپاشید.

 

 

برای پای سیب:

تو یکی از قالبها مواد سفید و بریزید و اگه دوست داشتید مواد کاکائوئی رو هم به شکلی که دوست دارید اضافه کنید.

 

سیب هارو روی مواد کیک بچینید و روشون شکر و دارچین بپاشید. میتونید سیب و تو مخلوط دارچین و شکر بغلتونید که کاملا دارچینی بشه.

 

 

 

برای کیک زبرا:

تو قالب دیگه یک ملاقه از مواد سفید و یه ملاقه از مواد کاکائویی بریزید.

 

 

این پروسه رو ادامه بدید تا حلقه های درهم تشکیل بشه. هر چی تعداد حلقه هاتون بیشتر باشه کیکتون زیباتر میشه. سعی کنید مواد و از ارتفاع 10-15 سانتی بریزید که کاملا تو حلقه قبلی جا بازکنه.

 

 

درآخر میتونید روی کیک  با نوک چاقو خطهای عمودی بکشید که شکل گورخری پیدا کنه. البته این تصویر گورخری یا همون زبرا در داخل کیک هم بخاطر لایه لایه ریختن مواد مشخص میشه.

 

 

فر و از قبل روی 180 درجه سانتی گراد گرم کنید. بعد از گذاشتن قالبها درون فر حرارت فر و روی 160 درجه بذارید و اجازه بدید کیک به مدت نیم ساعت داخل فر بمونه. تو این مدت در فر و باز نکنید که پف کیک نخوابه و کیک و از پشت شیشه کنترل کنید. برای تست پختنش هم میتونید از خلال دندون استفاده کنید.

 

 

این دو کیک خوشمزه میتونه در کنار یه چای تازه دم عصرونه مناسبی برای روزهای سرد زمستونتون باشه.

منبع:من وخانه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *