قسمت دوم: دلایل چاقی زوجین بعد ازدواج چیست؟ سلامت تغذیه

دلایل چاقی پس از ازدواج, ازدواج باعث چاق‌ شدن می‌شود

قسمت دوم: دلایل چاقی زوجین بعد ازدواج چیست؟

پس از یک روز کاری سنگین و پرمشغله، هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که با کسی که دوستش داریم شام بخوریم و در مورد اتفاق هایی که در طول روز برایمان افتاده است،

صحبت کنیم. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در مجله Obesity، به چاپ رسید، مشخص شد که زوج های متاهلی که با یکدیگر زندگی می کنند، نسبت به افراد مجرد بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

طبق این تحقیق، خانم هایی که در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی ازدواج می کنند، در ۵ سال اول زندگی مشترکشان در حدود ۱۱ کیلوگرم وزن اضافه می کنند، و این میزان اضافه وزن برای مردان ۱۴ کیلوگرم است. به عبارت دیگر، این اضافه وزن زمانی برای زوج های متاهل اتفاق می افتد که در یک خانه با هم زندگی کنند. دلیل این امر چیست؟

دلایل چاقی پس از ازدواج, ازدواج باعث چاق‌ شدن می‌شود

۴-حاملگی:

قطعا با مساله ای به نام “ویار کردن” در دوران حاملگی آشنا هستید. بسیاری از خانم ها، در برابر این مساله مقاومت نمی کنند و هرچه را که میل آنها به آن بکشد می خورند؛  در نتیجه این موضوع باعث چاق شدن آنها می شود. این اضافه وزن در دوران بعد از زایمان، برای آنها دردسرساز می شود.

برخی از مردان نیز در هنگام حاملگی همسرانشان اضافه وزن پیدا می کنند؛ چرا که آنها میل و اشتهای همسرانشان را به خوردن غذاها و خوراکی های خوشمزه می بینند و شاهد لذت بردن آنها از خوردن هستند و آنها نیز وسوسه می شوند که همراه با همسرانشان غذا بخورند.

دلایل چاقی پس از ازدواج, ازدواج باعث چاق‌ شدن می‌شود

۵-دورریختن غذا اسراف است!:

افراد متاهل ( چه صاحب فرزند باشند و چه نباشند) دوست ندارند که غذا را دور بریزند. خانم ها معمولا مانده غذای همسران و فرزندانشان را می خورند تا مجبور نشوند که آنها را دور بریزند و خود این مساله باعث غذا خوردن بیش از اندازه آنها و در نتیجه چاقی می شود.

۶-اطمینان و آرامش خاطر باعث چاقی شما می شود!:

هنگامی که زوجین عقد نامه را امضا می کنند، خودآگاه و یا ناخودآگاه به این مساله فکر می کنند که ازدواج باعث می شود که دیگر نگران از دست دادن طرف مقابلشان نباشند و خیالشان آسوده می شود. این تفکر به تدریج باعث می شود که در آراسته کردن خود و بسیاری از موارد دیگر، تنبل شوند.

همچنین باعث می شود که به میزان خوراکی و غذایی که می خورند بی توجه شوند. آنها فکر میکنند که حتی اگر چاق شوند، چون متاهل هستند همسرشان مجبور است که آنها را در همه شرایط دوست داشته باشد. این تفکر توجیه قابل قبولی برای چاق شدن نیست.

افزایش وزن در زندگی متاهلی باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود. یکی از مهمترین مشکلات،  کاهش اعتماد به نفس فردی است که اضافه وزن پیدا کرده است؛ چرا که دیگر اندام او مانند سابق نیست؛ این مساله به علاوه باعث افسردگی، ناامیدی و بسیاری از مشکلات دیگر میشود.

خوشبختانه، دیر یا زود بسیاری از زوج ها متوجه معضل چاقی خود می شوند و شروع به تغییر عادات غذایی و زندگی خود می کنند و وزن کم می کنند. بهترین روش کم کردن وزن این است که همراه با یکدیگر شروع به کاهش وزن بکنند.

منبع:لایت مد

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *