11 اشتباه رایج در چیدمان مبل و لوازم منزل

اشتباهات رایج در چیدمان مبل و وسایل خونه

اشتباهات مربوط به دکور و چیدمان، رایج هستند زیرا زمانی که خانه خالی است، شما خیلی ایده برای چینش دارید اما زمانی که چند وسیله را می چینید، ذهن تان کاملاً به هم می‌ ریزد و نمی‌ دانید که دقیقا باید چه کار کنید. در این قسمت از دنیای مد سحر بانو اشتباهات رایجی را در چیدمان مبل و وسایل خانه به شما معرفی می کنیم تا مرتکب چنین اشتباهاتی نشوید.

در نظر نگرفتن محلی برای گفت و گو

بله! قرار نیست که شما با اعضای خانواده فریاد بزنید تا صدای یکدیگر را بشنوید. حتماً باید محلی را برای گفت و گو در منزل در نظر بگیرید؛ محلی که مبلمان راحتی در آن وجود داشته باشد. پس سعی کنید در این فضا، مبلمان را به صورت گرد بچینید تا بتوانید در مواقع لزوم با خانواده معاشرت کنید.

دکوراسیون

چسباندن مبلمان به دیوار

این غلط ترین کاری است که می‌ توانید انجام دهید. شاید چسباندن مبلمان به دیوار، فضا را بزرگتر نشان دهد اما بهتر است که این ایده را فراموش کنید، زیرا مانع جریان انرژی و تنفس در خانه می شوید. پس سعی کنید تا جایی که می توانید کمی آن ها را از دیوار فاصله دهید.

انتخاب کوسن کوچک برای مبل بزرگ

برای مبل های کوچک کوسن های کوچک و برای مبل های بزرگ بالش ها و کوسن های بزرگ استفاده کنید. هنگام انتخاب کوسن ها به بافت و رنگ آن ها با مبل هایی که دارید، توجه کنید.

دسترسی نداشتن به لوازم مورد نیاز

بعضی از افراد چیدمان منزل را به گونه ای انجام می دهند که زمانی که روی مبل نشسته اند، به میز جلوی مبل دسترسی ندارند و اگر بخواهند وسایل را روی میز قرار دهند، باید روی زمین بنشینند که این یک اشتباه در چیدمان لوازم، مبلمان، وسایل، صندلی و میز هاست. باید آن ها را به گونه ای بچینید که به راحتی دسترسی داشته باشید.

چیدمان خانه

استفاده از مبل تیره در خانه دارای سقف کوتاه

اگر سقف اتاق شما کوتاه است هرگز از مبل تیره استفاده نکنید زیرا استفاده از مبلمان تیره در اتاق های سقف کوتاه، سقف را کوتاه تر نشان می دهد پس بهتر است از مبل های جمع و جور و رنگ خنثی برای این اتاق ها استفاده کنید.

در نظر گرفتن بیش از یک نقطه کانونی

هر اتاق یک نقطه کانونی مشخص دارد که آن را از دیگر قسمت‌ های اتاق جدا می کند؛ اما بعضی از افراد فکر می کنند باید چند نقطه کانونی برای هر اتاق در نظر بگیرند. نتیجه ای که باید به ذهن بسپارید، این است که شما فقط به یک نقطه کانونی نیاز دارید.

متناسب نبودن اندازه مبل

اگر برای سالن کوچک مبل های بزرگ استفاده کنید، اندازه اتاق کوچک تر نشان داده می شود پس برای سالن های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی قرار دهید و از کاناپه های بزرگ برای سالن های بزرگ استفاده کنید.

مبل

نادیده گرفتن محل رفت و آمد

وقتی که قرار است مبلمان و لوازم خانه را بچینید، نباید فراموش کنید که محلی را برای رفت و آمد باز بگذارید. اگر بخواهید خیلی همه جای خانه را پر کنید، جریان انرژی متوقف می‌ شود و مهم تر از همه این که خودتان به سختی می افتید.

کمبود تعادل

این که بخواهید لوازم را بیش از حد دیزاین کنید یا این که در انجام چیدمان زیاده روی داشته باشید؛ تعادل محیط خانه شما را از بین می برد. ‌پس سعی کنید که هارمونی، هماهنگی و تعادل را در چیدمان مبلمان، صندلی ها و میزها در نظر بگیرید و یک سبک منحصر به فرد و مشخص انتخاب کنید.

پوشاندن پنجره با پرده

شما باید اجازه دهید که نور طبیعی به منزل برسد و فضای خانه را روشن کند تا انرژی بیشتری داشته باشید و حالتان بهتر شود. پس هرگز پنجره های خانه را با پرده کلفت نپوشانید؛ مگر این که مشرف به خانه همسایه باشد.

پرده

در نظر نگرفتن محلی برای انجام کار

یکی از اشتباهات رایجی که مردم مرتکب می شوند، این است که محلی را برای انجام فعالیت و کارهایشان در نظر نمی‌ گیرند و همیشه برای انجام کار ها وسط خانه سردرگم هستند. پس بهتر است یک اتاق یا یک محل کوچک با نوردهی کافی و نشیمنگاه راحت را در نظر بگیرید تا بتوانید کار های روزانه را در آن به انجام برسانید.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *