با کمترین هزینه اتاق خوابت رو خوشگل کن

ترفند زیبا شدن اتاق خواب با ایده های ارزان

همه ما دوست داریم که یک اتاق خواب شیک داشته باشیم و از فضای آن بیشترین حد لذت را ببریم اما گاهی اوقات بعضی از ایده هایی که برای تزیین اتاق خواب به ما معرفی می کنند، خیلی گران هستند و نمی توانیم از عهده خرج آن بر بیاییم. به همین دلیل در این قسمت از دنیای مد سحر بانو قصد داریم ایده های ارزان برای شیک شدن اتاق خواب را به شما معرفی کنیم.

اتاق خواب

محلی را برای قسمت بالای تخت خواب در نظر بگیرید

تخت خوابِ خود را به دیوار بچسبانید‌. قسمت بالای تخت را در نظر بگیرید که سرتان روی آن قرار می گیرد. حال موازی با سرتان، سقف را در نظر بگیرید و یک تخته چوبی را سر تا سر این قسمت روی سقف بچسبانید. حتی بعضی از افراد در این قسمت نورپردازی هایی هم انجام می‌ دهند که اتاق را به شدت زیبا می‌ کند. در واقع این ایده ای است که می توانید خودتان انجام دهید، بدون این که هزینه گزافی را پرداخت کنید.

قفسه های زیبا نصب کنید

کافی است قفسه هایی که قدیمی شدند را دوباره رنگ کنید و آن ها را کنار تخت تان بگذارید. کشو های کلاسیک و قدیمی چوبی هم می توانند گزینه بسیار مناسبی برای طراحی اتاق خواب شما باشند؛ بدون این که هزینه زیادی را به دنبال داشته باشند.

بالش ها را فراموش نکنید

سعی کنید که تختخواب خود را پر از بالش کنید و با پارچه های متفاوت آن ها را زیباتر کنید. انجام این کار هزینه بالایی ندارد و مهم تر از همه اینکه هم اتاق خواب و تختخواب را زیبا می‌ کند و هم هنگام خواب، حس راحتی بیشتری به شما می دهد.

اتاق خواب

از رنگ های تیره استفاده کنید

شاید وسوسه شوید که از رنگ های خیلی روشن داخل اتاق خواب تان استفاده کنید اما رنگ های تیره معمولاً فضای کلاسیک تری را برای شما ایجاد می کنند. معمولاً آبی تیره می تواند گزینه مناسبی باشد. البته منظور ما این نیست که به سراغ رنگ‌ های مشکی بروید که قطعا فضا را کوچک تر و دلگیر خواهد کرد.

روتختی را تغییر دهید

اگر می خواهید فضای اتاق را دوباره تر و تازه کنید و حس و حال جدید را در آن جریان بیندازید، کافی است که یک روتختی معمولی اما با طرح جدید بخرید. انجام این کار باعث می شود که حس و حال بهتری پیدا کنید و فضای اتاق تان هم شیک شود.

جادوی آینه ها را فراموش نکنید

حتی در اتاق خواب های کوچک هم می توانید با قرار دادن آینه روی دیوار، فضای اتاق خواب را خیلی شیک و لاکچری کنید. از آینه هایی استفاده کنید که در یک گوشه اتاق خواب تا سقف رفته‌ اند و فضا را شبیه به اتاق های داخل هتل می کنند.

آیینه در اتاق

از قاب عکس های بزرگ استفاده کنید

معمولا عکس‌ های بزرگ فضا را برای شما شیک تر نشان می دهند. بهتر است از رنگ ها و طراحی‌ هایی استفاده کنید که مورد علاقه‌تان است و باعث می شود که محیط اتاق برایتان جذاب و کاملا آرامش بخش باشد.

قالیچه را دست کم نگیرید

قالیچه های ایرانی می‌ توانند بهترین طراحی کلاسیک برای شما باشند و یک اثر هنری بسیار زیبا داخل اتاق تان محسوب شوند و مهمتر از همه اینکه حس گرمی و نشاط را به شما القا می کنند.

روی تخت تان را چند لایه کنید

منظور این است که می توانید از چند ملحفه یا چند پتوی نازک روی تخت استفاده کنید. انجام این کار باعث می‌ شود که اتاق خواب شیک تر به نظر برسد؛ کافی است ملحفه هایی که دارید را استفاده کنید. چیز جدیدی قرار نیست بخرید.

اتاق خواب

روکش های براق را فراموش نکنید

اگر می خواهید اتاق شما جذاب به نظر برسد و همه چیز تمیز باشد، می‌ توانید از روکش های چوبی براق استفاده کنید که محیط اتاق شما را ساده اما خیلی زیبا و آرامش بخش نشان می دهد.

ابریشم را به اتاقتان بیاورید

برای این که بتوانید اتاق خواب شیک تری داشته باشید، بهتر است از پارچه های بافت ابریشم استفاده کنید. بافت ابریشم خیلی بافت گرانی نیست اما باعث زیباتر شدن فضای داخل اتاق می شود.

استفاده از لوستر را فراموش نکنید

چراغ‌ ها یا همان لوستر ها یا حتی آباژور ها فضای بسیار زیبایی را به اتاق خواب شما می دهند. اگر مدل‌ های قدیمی آن را دارید، می توانید آنها را رنگ یا تزیین کنید که محیط بسیار جذابی را ایجاد می‌ کنند.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *