آموزش ساخت جغجغه بافتنی

آموزش ساخت جغجغه بافتنی

ساخت-جغجغه  در ادامه با روش بسیار ساده و زیبای ساخت یک جغجغه ی کاموایی برای آویزان کردن از گهواره کودک و بازی های کودکانه اش آشنا می شوید . ادامه را مشاهده کنید …

برای ساخت جغجغه لپ لپی به وسایل زیر نیاز دارید :
دو رنگ کاموا
یک تخم مرعغ لپ لپ معمولی
مهره یا منجوق
قلاب بافتنی

بافت آسان این گل تخم مرغی و مدت زمان محدودی که برای ساخت آن صرف می کنید این فرصت را به شما می دهد که از این گل های جغجغه ای ظرف یک ساعت چند تا بسازید و برای تزیین گهواره ، تزیین تخت نوزاد ، تزیین سقف اتاق کودک ، آویز گهواره و … از آن استفاده کنید .

ساخت-جغجغه-(1)

منجوق با مهره و یا دانه حبوباتی که دارید را داخل تخم مرغ لپ لپی بریزید .

ساخت-جغجغه-(2)

برای ساخت این روکش تخم مرغی شما باید با اصول اولیه بافتنی با قلاب آشنا باشید . پایه ها را کوتاه ببافید و با توجه به اندازه ی تخم مرغی که دارید از پایه ها را کم کنید تا پوشش مناسب برای تخم مرغ به دست آید . در مراحل بعدی کار تخم مرغ را داخل بافتنی بگذارید و دور تخم مرغ را با پایه های کوتاه ببافید تا وقتی که کل تخم مرغ پوشانده شود .

ساخت-جغجغه-(3)

حالا از وسط تخم مرغ با رنگ مخالف رنگ تخم مرغ یک دور پایه های کوتاه ببافید و ابا اضافه کردن پایه روی پایه اصلی گلبرگ های چین چین گل را ببافید .

ساخت-جغجغه-(4)

حالا برای این گل های تزیینی چشم و دهان بسازید و از زیبایی کارتان لذت ببرید . این گل ها ارزش تزیین دارند و بهتر است در دست نوزاد قرار نگیرد مر این که از گهواره آن را طوری اویزان کنید که فقط به دست نوزاد برخورد کند و در دهان نگذارد.

ساخت-جغجغه

 

منبع:نازک

 

گردآوری:درسحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *