آموزش گام به گام و طرز تهیه “شیرینی کشمشی”

دستور پخت شیرینی کشمشی ترد و خوشمزه

شیرینی کشمشی بخشی از شیرینی هایی است که فوق العاده آسان و زود درست و پخت میشه و مواد اولیه اش هم تو اغلب منازل حاضر می باشد.شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی

حالا به جای اینکه از قنادی ها این شیرینی را بخرید طرز تهیه این شیرینی کشمشی را در آشپزخانه سحر بانو مشاهده نمایید و سپس اقدام به درست کردن آن کنید تا هم به باب میل خود این شیرینی را مهیا نماید و هم اینکه به سلیقه خود آن را تزیین کنید و از خوردن برای یک عصرانه با چای در کنار عزیزانتان بهترین لذت را تجربه کنید.

مواد لازم شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی و مواد لازم این شیرینی خوشمزه

  • مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی
  • تخم مرغ ۲ عدد متوسط
  • پودر قند ۲۰۰گرم
  • روغن جامد ۱۰۰گرم
  • روغن مایع ۱۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
  • آرد ۱۵۰ گرم
  • کشمش حدود ۸۰ تا ۱۰۰گرم

آموزش شیرینی کشمشی خوشمزه

اصول پخت نان کشمشی و طرز تهیه شیرینی کشمشی

مرحله اول پخت شیرینی کشمشی

ابتدا پودر قند یا پودر شکر را به همراه روغن جامد و روغن مایع در ظرف هم زن میریزیم و حدود ۳ تا ۴ دقیقه با هم زن میزنیم تا کاملا مخلوط بشه و به رنگ سفید تبدیل بشه . باید توجه داشته باشید که وقتی مواد خشک هستند با دور کند هم زن و وقتی کمی مخلوط روغن و پودر قند مخلوط شدند و از خشکی در امدن با دور تند هم میزنیم. بعد از سفید شدن مواد تخم مرغ ها را دونه دونه به مواداضافه میکنیم و حدود ۳۰ ثانیه برای هر کدام زمان میدهیم.

یعنی وقتی که تخم مرغ اول مخلوط شد بعد از ۳۰ ثانیه تخم مرغ بعدی را به آن اضافه می کنیمو به همراه آن وانیل را به مواد اضافه میکنیم.

وانیل هایی که اصولا در بازار موجود می باشد به دو صورت وانیل های خالص و وانیل های شکری است که اگر از وانیل های شکری در این شیرینی استفاده می کنید حتما اندازه آن را دو برابر کنید در غیر این صورت نباید از وانیل بیشتری استفاده کنید چون باعث تلخی شیرینی می شود.

شما می توانید اول از همه پودر قند را به همراه روغن جامد و سپس روغن مایع در داخل کاسه هم زن ریخته و هم بزنید ، البته همانطور که در قسمت مواد اولیه ذکر کردیم نیاز نیستی حتما از پودر قند استفاده کنید می توانید از پودر شکر که تفاوتی چندانی هم با یدیگر ندارند اضافه کنید.

اما به سراغ ادامه مبحث آشپزی شیرینی کشمشی خواهیم پرداخت :قریب به ۴ دقیقه موادی را که در داخل کاسه همزن ریختیم هم میزنیم تا به صورت تمام این مواد با یکدیگر مخلوط شوند و رنگی مانند سفید به خود بگیرند.

دقت داشته باشید که از همان ابتدا که مواد خشک هستند از دور تند همزن استفاده ننمایید بعد از چند دور که از حالتی خشکی مقدار در آمدند می توانید دور تند همزن خود را به کار بگیرید.

سپس هنگامی که مواد ما رنگ سفید به خود گرفت شروع به اضافه کردن تخم مرغ ها به صورت یکی یکی میکنیم و پس از اضافه کردن هر تخم مرغ حدود سی ثانیه تحمل میکنیم و به تخم مرغ ها زمان پخش شدن کامل را خواهیم داد.

به این منظور خدمت شما عرض خواهیم کرد که وقتی تخم مرغ اول اضافه شد سی ثانیه بعد تخم مرغ دوم هم اضافه شود.

و در همین حین اقدام به اضافه کردن وانیل به مواد سفید شده مون خواهیم کرد.

نکته

اگر از وانیل شکری در طرز تهیه شیرینی کشمشی استفاده میکنید بهتر است مقدار این وانیل را بیشتر نمایید زیرا اگر این کار را انجام ندهید در پایان شیرینی کشمشی شما طعم تلخی را به خود خواهد گرفت.

شیرینی های خانگی و انواع شیرینی ها

طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی خوشمزه

مرحله اضافه کردن آرد در پخت شیرینی کشمشی

آرد را زمانی به مواد مان اضافه خواهیم کرد که تخم مرغ بعدی ما مخلوط و درهم شده باشد ، پس از این مرحله با دور آرام همزن آرد را می افزایم که فقط در حدی باشد مواد با یکدیگر مخلوط شوند و سپس کشمش ها را به آرد اضافه می کنیم و آن را با یک وسیله مانند قاشق هم خواهیم زد.

شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی خوشمزه

میزان کشمشی که باید به شیرینی کشمشی اضافه کنیم چقدر است ؟

اما در صورتی که قصد داشتید که شیرینی شما که مشغول به پخت آن بودید کشمش زیاد تر داشته باشد باید کشمش را به اندازه صد گرم اضافه کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که مبادا مقدار کشمش شما از ۸۰ گرم کمتر شود.

بعد از اضافه نمودن مقدار دلخواه کشمش آن را بر روی یک سینی فر میگذاریم و از افزودن روغن به سینی فر و یا اینکه کاغذ پرهیز می کنیم.

بعد از این کار نوبت به آن می رسد که تمامی مواد را با یک قاشق کوچک در همه جای سینی با فاصله پر می نماییم و آن را در فری قرار میدهیم که از قبل حدود ۲۰ دقیقه با ضمن حرارت ۲۰ درجه مهیا نموده ام میگذاریم.

البته سینی را باید در قسمت بالاتر فر قرار میدهیم و حدود یک ربع منتظر می مانیم تا عملیات پخت و کامل شدن صورت بگیرد.

حالا شاید جالب باشد بدانید که خارج از طرز تهیه مقداری از خواص کشمشی که منبع ویتامین دی می باشد را به شما اعلام کنیم و همچنین از این منبع فیبر در عین خوشمزگی لذت کافی را ببرید.

شیرینی کشمشی

آموزش تهیه شیرینی در خانه – شیرینی کشمشی

نکته برای شیرینی کشمشی

در هنگامی که متوجه طلایی شدن شیرینی شدید بلافاصله آن را از فر خارج نمایید زیرا حرارات وارده به سینی تاثیر بالایی در رنگ زرد و یا طلایی گرفتن شیرینی کشمشی شما دارد.

شیرینی خوشمزه

شیرینی کشمشی – طرز تهیه شیرینی کشمشی خیلی خوشمزه

 

نکات تکمیلی در مورد شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی جزو کیک و شیرینی – شیرینی خشک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا ۴۰ دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود ۱۰ دقیقه میباشد .
شیرینی کشمشی را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای ۱۰ نفر مناسب میباشد .

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *