عیدی های شگفت انگیز به اطرافیان خود هدیه دهید

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

بعضی‌ها به عیدی‌ای که سادات در روز عیدغدیر به دیگران می‌دهند، اصطلاحا «ته‌کیسه‌ای» می‌گویند.

کاربرد این اصطلاح به این دلیل است که سکه‌های عیدی روزغدیر، فارغ از ارزش مادی آن بسیار با‌ارزش و گرانبهاست و باید همیشه در ته کیسه شما بابت برکت مال و اموال‌تان بماند. پس اگر سید هستید حتما به‌خاطر داشته باشید عیدی‌هایی که می‌دهید از لحاظ مادی زیاد نباشد تا جنبه و نگاه معنوی با برکت‌بودن آن حفظ شود. اگر دوست دارید ارزش بیشتری به عیدی‌ خودتان بدهید، سعی کنید ارزش معنوی عیدی‌تان را با کارهایی از قبیل تزیینات ساده، نوشتن چند حدیث کوتاه و روایات روی کارت و… بالا ببرید نه اینکه لزوما پول بیشتری به اطرافیان‌تان بدهید. همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم برای درست کردن و تزیین سکه‌ها یا اسکناس‌هایتان دور هم جمع شوید و این کار را به‌صورت دسته‌جمعی انجام دهید. این کارها اگر به‌صورت مشارکتی انجام شود، هم خستگی کمتری دارد و هم باعث خلق ایده‌های متفاوت و بیشتری می‌شود و هم به‌خودتان خوش می‌گذرد و خاطره‌ای زیبا و جذاب از شب عید می‌سازید. در دنیای امروز که مشغله ما آدم‌ها بیشتر از گذشته شده و زمان زیادی را هم در دنیای مجازی سپری می‌کنیم، این فرصت‌ها، غنیمت خوبی برای دورهمی‌های دوستانه یا فامیلانه است که می‌توانیم از آن نهایت استفاده را ببریم. به بیان بهتر و راحت‌تر، تلاش کنید عیدغدیر را باشکوه و عالی برگزار کنید. اما لطفا برگزاری باشکوه عیدغدیر را با تجملاتی برگزار کردن آن اشتباه نگیرید!

از عیدغدیر یک خاطره ماندنی بسازید

«همیشه وقتی حال و هوای عیدغدیر می‌پیچد توی سرم، پرت می‌شوم به دوران کودکی؛ زمان‌هایی که از یک هفته قبل یا حتی بیشتر با دخترعموها به صرافت درست کردن و تزیین عیدی‌های مادربزرگ می‌افتادیم و هر سال تمام تلاش‌مان را می‌کردیم تا خلاقیت بیشتری به خرج بدهیم که عیدی‌های مادربزرگ تکراری نباشد، زیباتر از سال قبل باشد و درنهایت، لبخند رضایت را بر صورت مادربزرگ سادات‌مان بنشاند. از طرف دیگر همیشه حواس‌مان بوده که در عین زیبایی و ابتکار، هزینه کمی صرف این تزیینات شود، طوری که فقط جنبه خوش‌سلیقه بودن این کار به چشم بیاید و تبدیل به یک اتفاق تجملاتی نشود. یادم می‌آید از چند شب قبل با دخترعموها و دخترعمه‌ها دور هم جمع می‌شدیم و ایده‌های خودمان را درباره تزیین سکه‌های عیدی امسال مادربزرگ به اشتراک می‌گذاشتیم.

پس از تصویب طرح، مواداولیه‌ای را که برای درست کردن عیدی‌ها لازم داشتیم، در لیست خرید می‌نوشتیم.

۲نفر مسئول خرید و تهیه ابزارکار می‌شدند. ۳-۲ شب مانده به عید غدیر، دورهم جمع می‌شدیم و تقریبا تا حوالی اذان صبح، سکه‌ها یا اسکناس‌های نو و تا نخورده را که پدر به نیت عیدی‌دادن تهیه کرده‌بود تزیین می‌کردیم. ۲ نفر به سکه‌ها چسب می‌زدند. یکی از ما داوطلب بریدن مقواهای رنگی می‌شد. نفر بعد جمله یا حدیثی را انتخاب می‌کرد برای نوشتن روی کارت‌ها و یکی‌دو نفر هم جمله‌ها را با خط خوش روی کارت‌های آماده شده و برش‌خورده می‌نوشتند. لحظه‌های خوش آن شب‌ها هیچ وقت از یاد هیچ کدام‌مان نمی‌رود؛ لحظه‌هایی که وسط کارها و بین مقواهای رنگی و قیچی و چسب و روبان و… چای و شیرینی می‌خوردیم و می‌خندیدیم. همان شب با هم سفره سبز مادربزرگ را پهن می‌کردیم و شیرینی و شکلات و میوه و عیدی‌ها را با سلیقه روی سفره می‌چیدیم تا صبح عید، همه‌‌چیز برای پذیرایی از مهمان‌های عزیز مادربزرگ آماده باشد.»

احتمالا شما هم با شنیدن این خاطره‌ها از شب عیدغدیر به وجد آمده‌اید حتی اگر آن را تجربه نکرده باشید. پس اگر خودتان از خانواده سادات هستید یا یکی از اقوام‌، دوستان و یا آشنایان‌تان سید هستند می‌توانید از همین لحظه به ساختن چنین خاطره مشابهی برای اطرافیان خود فکر کنید و جرقه‌های ذهنی خودتان را درباره این موضوع جدی بگیرید. البته فکر کردن به پیشنهادهای ما هم می‌تواند خلاقیت شما را تحریک کند.

چند پیشنهاد ساده و زیبا برای تزیین عیدی‌ها

مقواهای رنگی‌رنگی

یک راه آسان، ساده و کم‌هزینه این است که روی مقواهای رنگی طرح‌های یکسانی بکشید و سپس آنها را ببرید. این طرح‌ها کاملا بسته به نوع سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد. مثلا می‌شود از طرح‌های هندسی مانند مربع، دایره‌های تودرتو، مستطیل و… استفاده کنید یا اینکه از طرح‌های طبیعی مانند برگ درختان استفاده کنید. برای نمونه برگ درخت انگور ایده خوبی برای این کار است. به این ترتیب که یک برگ درخت انگور را روی مقوا گذاشته، از روی آن طرح می‌کشید و با قیچی دور آن را می‌برید. سپس گوشه هر کدام از این برگ‌های مقوایی، یک سکه می‌چسبانید. برای اجرای این ایده شما فقط به چند مقوای رنگی نیاز دارید و یک قیچی و یک قوطی چسب مایع. در قسمت خالی باقی‌مانده می‌توانید یک حدیث و یا روایت درباره غدیر بنویسید. یا اینکه عید را تبریک بگویید. مثلا به این شکل: «عیدغدیر بر شما مبارک باد». همچنین می‌توانید سال و فصل عیدغدیر را زیر برگ‌های مقوایی با خط ریزتری بنویسید. مثلا: تابستان/ ۱۳۹۶٫

نقل و تور و روبان

راه بعدی برای تزیین عیدی‌هایتان، استفاده از نقل، روبان و تورهای رنگی است که احتمالا همین الان در گوشه کمد خانه شما پیدا می‌شود. به این شکل که تورهای رنگی را به‌صورت مربع‌های کوچکی برش می‌زنید سپس سکه را وسط آن قرار می‌دهید و مقداری نقل رنگی و شکلات روی این مربع‌های کوچک توری می‌گذارید. گوشه‌های تور را به سمت بالا جمع می‌کنید و با روبان سر آن را می‌بندید. می‌توانید از گره‌های پاپیونی کمک بگیرید. به این ترتیب عیدی زیبایی به دوستان‌ و اقوام می‌دهید.

اسکناس هایی در طرح های متنوع

طرح فرفره

مواد لازم:

یک عدد اسکناس

چسب نواری

یک عدد ن

اسکناس را به شکل بادبزن تا بزنید و آن را مانند تصویر از وسط تا کنید.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

با چسب نواری دو طرف اسکناس را به هم بچسبانید تا شبیه یک دایره بشود.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

در مرحله بعد نی را با چسب نواری به پشت اسکناس بچسبانید و آن را مانند یک گل در جعبه هدیه قرار دهید.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

طرح پروانه‌

مواد لازم:

سیم مفتولی نازک

سیم‌چین

دو عدد اسکناس

اسکناس‌ را مانند تصویر زیر تا کنید. سپس اسکناس را به صورت بادبزنی تا کنید.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

اسکناس دوم را مانند تصویر زیر به صورت بادبزن تا کنید.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

و در آخر هر دو اسکناس را از وسط تا کنید و با سیم مفتول به‌هم متصل کنید.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف
عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف

گیفت های نمدی جدید و زیبا

انواع مختلف گیفت عید غدیر تنوع بالایی دارد و می توان آنها را به صورت آماده از بازار خریداری نمود و یا با ایده و خلاقیت خود اقدام به ساخت آنها نمود. گیفت های عید غدیر اغلب به صورت نمدی و مقوایی تهیه می‌شوند و ساخت آنها بسیار ساده و جذاب است. در صورتی که قصد تزیین عیدی برای عید غدیر را دارید می‌توانید از این گیفت های زیبا استفاده نمایید. در ادامه چند نمونه گیفت مقوایی با طرح های زیبا و ایده هایی برای تزیین پول با روبان و تور را ارائه می دهیم که هر یک از این مدل های زیبا الگویی برای تزیینات شما عزیزان محسوب می گردند.

عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف
عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف
عید غدیر، عیدی، سادات، اسکناس، گیف
منبع : تبیان
گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *