آموزش طراحی دکوراسیون

مجله منزل – فاطمه اللهوردی‌زاده: در این مطلب از خانه ۱۱۵ متری خانم فتحی و همسرش در خیابان گلستان کرمانشاه می‌گوییم؛ خانه‌ای مملو از آرامش سفید، اصالت فیروزه‌ای و پر از گیاهان طبیعی که هر کسی با ورود به فضای آن در نگاه اول متوجه زیبایی‌اش می‌شود.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
طراحی دکوراسیون اینجا را خانم خانه خودش انجام داده تا پس از رسیدن به خانه بعد از شلوغی کار روزانه به آرامش برسند. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما هم مجذوب آرامش این خانه شوید.
تور خانه گردی در یک نگاه
  • تعداد افراد ساکن: ۲ نفر
  • شغل خانم و آقای خانه: عکاس(آتلیه عروس)
  • موقعیت: کرمانشاه، بلوار ظفر
  • متراژ: ۱۱۵ متر
  • سال ساخت: ۱۳۹۵
  • نوع مالکیت: شخصی و نوساز
  • تعداد خواب: ۲ خوابه
  • تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
  • طراح: طراحی توسط خود خانم فتحی انجام شده است
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ‌های غالب: سفید و آبی فیروزه‌ای
  • ویژگی برجسته طراحی: آرامش خانه و وجود گل‌های طبیعی
  • مدت‌زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: حدود ۲ ماه
  • هزینه طراحی: حدود ۸۰ میلیون به همراه خرید وسایل
منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
نکته مورد توجه در طراحی این خانه
وقتی از خانم فتحی در مورد سبک دکوراسیون منزل‌شان پرسیدیم، گفت که حتما می‌خواستند خانه‌شان مدرن باشد. خانم خانه به فرش‌های ایرانی علاقه زیادی دارد؛  هرچند به نظرش ارتباطی به طراحی مدرن ندارد، ولی چون از علایقش بود، دوست داشت حتما در خانه‌شان فرش دستباف ایرانی و همچنین تابلوفرش داشته باشند.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
او می‌گوید: «چیزی که اصلا دوست نداشتم در دکوراسیون خانه‌ام باشد، رنگ‌های کرم و قهوه‌ای بود که این روزها شاید در بسیاری از خانه‌ها دیده ‌شود. مهم‌ترین چیزی که مدنظرم بود، آرامش خانه بود که فکر می‌کنم به آن رسیده‌ام. هرکس که برای اولین بار وارد خانه‌ام می‌شود، می‌گوید که چقدر خانه‌ام آرامش‌بخش است.»
تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی
بخش اصلی خانه قسمت پذیرایی و نشیمن آن است که با ۲ سرویس مبلمان پر شده که هر دو تقریبا مدرن و راحت هستند. در کنار پنجره پذیرایی میز ناهارخوری هماهنگ با مبلمان که از فروشگاهی در کرمانشاه خریداری شده، قرار دارد. از آنجا که ترکیب رنگی خانه سفید و فیروزه‌ای است روی میز ناهارخوری هم یک رانر به رنگ آبی فیروزه‌ای انداخته شده و گلدانی به همان رنگ روی آن قرار دارد.
  منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
پشت میز ناهارخوری در داخل دیوار یک کتابخانه گذاشته‌اند که به این بخش هم گلدان‌هایی با گیاهان طبیعی طراوت بخشیده است. مبلمان هم دقیقا در وسط پذیرایی قرار دارد که روی میز آن یک ظرف سفالی آبی‌رنگ گذاشته شده است و باز هم ۲ میز عسلی سنتی چوبی همراه بشقاب میناکاری شده و کاسه سفالی روی آنها در کنار مبل‌های تکی دیده می‌شود. قطعا وجود این سنتی‌های زیبا و ترکیب‌شان با طراحی مدرن خانه با وجود تضادی که دارد باعث جذاب‌تر شدن فضا می‌شود!
وقتی در مورد ظروف میناکاری و سفالی موجود در دکوراسیون پرسیدم، گفتند که میناکاری‌ها را از شهر مشهد و ظروف سفالی را از همدان خریده‌اند و همچنین از آنجایی که همه اطرافیان و آشنایان‌شان می‌دانند که آنها به چه رنگی علاقه دارند و نیز در حال طراحی خانه‌شان هستند، تعدادی از ظرف‌های دکوری را برای‌شان هدیه آورده‌اند.
  دکوراسیون منزلِ ۱۱۵ متری در کرمانشاه
از ویژگی‌های بارز منزل آنها همان‌طور که خانم خانه هم می‌گفت، حضور ۲ فرش ۶ متری دستباف کاشان است که همراه با تابلو فرش های که روی دیوارهای خانه دیده می‌شود، باز هم به اصالت و ایرانی بودن دکوراسیون اضافه کرده است. فرش‌ها و تابلوها را هم از فروشگاه معروف رزمجو در همان شهر کرمانشاه خریده‌اند.
مبلمان راحتی دیگری هم در نشیمن وجود دارد که به شکل ال و دقیقا به رنگ آبی فیروزه‌ای است که خانم خانه می‌گوید آن را هم از شرکت اطلس چوب پرشین و از کارخانه خریداری کرده‌اند.

آشپزخانه سفیدرنگ

از آنجایی که آشپزخانه از قسمت پذیرایی دید دارد، ترکیب رنگی این قسمت از خانه هم کاملا به همان رنگ است. کابینت‌های آشپزخانه را یک متخصص این کار طراحی کرده که از کارش خیلی راضی بودند و دقیقا چیزی است که می‌خواستند. وسایل برقی آشپزخانه هم اکثرا از برند Can هستند.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
قسمت جالب آشپزخانه هم کانتر جزیره‌ای آن است که رویش یک گلدان شیشه‌ای آبی و یک گلدان کاکتوس خودنمایی می‌کند و دقیقا بالای کانتر ۳ لوستر کوچک به شکل لامپ بزرگ به فضا روشنایی می‌بخشد. خانم خانه در سمت دیگر آشپزخانه روی اوپن کنار پنجره چند گلدان گل طبیعی گذاشته است.

گیاهان طبیعی و روحی که به خانه داده‌اند

خانم فتحی می‌گوید: «من عاشق گل و گیاهم و هرکس که مرا می‌شناسد، می‌داند که یکی از بزرگ‌ترین علایق زندگی‌ام گیاهان هستند؛ به همین خاطر همیشه تعدادی از آنها را در خانه‌ام داشته‌ام. بعضی‌اوقات ممکن است شرایط رشد خوبی نداشته باشند، ولی در این خانه با توجه به نور موجود و همچنین انرژی که من برای‌شان می‌گذارم حال‌شان خوب است و به‌خوبی رشد می‌کنند!»
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
از نمونه‌های این گیاهان که در قسمت‌های مختلف خانه دیده می‌شود، می‌توان به ۲ گلدان سانسوریای شمشیری در دو طرف کاناپه اشاره کرد. علاوه بر آن یک سانسوریای تک‌رنگ دیگر و یک دراسینا کامپکت هم در کنار میز تلویزیون قرار دارد.
گیاهان کنار پنجره آشپزخانه هم یک گلدان پوتوس، یک سرخس و یک گل قاشقی هستند.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
خانم فتحی یک دیش گاردن کاکتوس هم روی کانتر آشپزخانه گذاشته که آن را هم خودش طراحی کرده است. او قبلا در ظرف سفالی سورمه‌ای رنگ این دیش گاردن یک بونسای داشته که خشک شده و حالا از گلدان آن استفاده کرده و این کاکتوس‌های زیبا را درون آن کاشته است.
از میان حرف‌های خانم فتحی متوجه شدم که هنوز فرصت نکرده‌اند تراس خانه را آماده کنند و به‌زودی می‌خواهند آنجا را برای گل‌های‌شان درست کنند.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام

اتاق‌خواب کاملا مدرن

خانم فتحی سرویس خواب را خودش از میان ست‌های مختلف انتخاب کرده و طرح پیشنهادی را سفارش داده است تا برای‌شان بسازند که حدود یک میلیون تومان قیمت آن شده است. این سرویس هم سفیدرنگ و مطابق با طراحی اتاق به سبک مینیمال است. روی دیوار چند قاب سفید بدون عکس نصب شده است که ایده جالبی برای آنجاست. به جای فرش در اتاق‌خواب از پوستی سفید و مشکی استفاده شده و بقیه اتاق هم به همین ۲ رنگ است.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام

هر کس می‌تواند طراح خانه خود باشد

وقتی از خانم فتحی در مورد تجربه طراحی خانه سوال کردم، او گفت که معتقد است آدم‌ها اگر به خود و حس‌شان نسبت به محلی که در آن زندگی می‌کنند اعتماد داشته باشند، می‌توانند بهترین طراح محل زندگی خود باشند؛ البته قطعا کمک گرفتن از متخصصان این زمینه مفید خواهد بود.
 منزلی با تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی در کرمانشاهخانه سفید آرام
او می‌گوید که چون قبلا در طراحی محل کارش از طراح راضی نبوده است، این بار تصمیم گرفته خودش طراح خانه‌اش باشد و در کل این موضوع برایش تجربه خوبی در این زمینه بوده است؛ چون از نتیجه کار راضی است و دقیقا آن چیزی شده که دوست دارد.
منبع:برترینها
گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *