آموزش ۵ مدل دامن برای استایل دخترانه

۵مدل دامن ضروری دخترانه

اصولا دامن به عنوان یک لباس کاملا زنانه شناخته می شود که در هر کجایی کارایی خاص خود را دارد و باعث می شود استفاده کننده آن یک جلوه کاملا زنانه و زیبا داشته باشد. اغلب مواقعی که دامن می پوشید بدون اینکه خود خواسته باشید باعث می شوید نظر اطرافیان به سوی شما جلب شود.مدل دامن دخترانه

مدل دامن دخترانه

اگر تا به حال به این نکته دقت نداشته اید به شما پیشنهاد می کنیم برای میهمانی ای که در پیش دارید از یک دامن مناسب استفاده کنید تا متوجه شوید که نظر اطرافیان به چه شکلی متوجه شما خواهد شد.باهم در این مطلب نگاهی به ۵ مدل از انواع مختلف دامن دخترانه که هر دختری باید داشته باشد، می اندازیم که لازمه کمد لباس هر دختری است.

۱٫ دامن دخترانه مینی یا کوتاه
اگر پاهای کشیده و زیبایی دارید این مدل دامن مناسب شماست. به دامن هایی که قد آن ها بالاتر از زانو هست دامن مینی یا کوتاه می گوییم. این دامن ها انوع مختلفی دارند از دامن های جین کوتاه تا دامن های بالرین ها و رقاص ها که برای نمایش ها می پوشند و یا دامن های دو چین ، سه چین ، دامن های چرم و دامن های توتو، بسته به نوع پارچه و بسته به مناسبت و موقعیتی که در آن هستید می توانید یکی از انواع دامن مینی را بپوشید. مثلا :دامن هایی از جنس ساتن و بدون طرح برای موقعیت های رسمی مناسب هستند. برای چنین موقعیت هایی قد دامن تان را خیلی کوتاه انتخاب نکنید، کافی است کمی بالاتر از زانوهایتان باشند.
نکته دیگری که درباره این دامن ها هستند این است که این مدل دامن بسیار جذاب و شیک است و می تواند شما را بسیار جذاب و زیبا کند البته تا زمانی که در کوتاهی این دامن ها زیاده روی نکنید.
مدل دامن دخترانه

مدل دامن کوتاه دخترانه

به هنگام پوشیدن دامن های کوتاه بهتر است از تیشرت ها برای داشتن یک ظاهر غیر رسمی استفاده کرده و جذابیت استایل خود را ارتقا دهید. در خصوص مهمانی های رسمی بهتر است از یک کت برای هماهنگ کردن با دامن خود استفاده کنید تا جلوه زنانه ویژه ای به استایل شما بدهد.
۲٫ دامن های ماکسی یا بلند
نقطه مخالف دامن های مینی، دامن های ماکسی هستند. باوجود این، باز هم دامن های جذاب و شیکی هستند ، البته اگر بدانید چطور آن ها را با بقیه لباس هایتان ست کنید. دامن های ماکسی به دامن هایی گفته می شود که کل پاهای شما را می پوشاند و گاهی کمی هم روی زمین می کشد، دقت کنید فقط کمی !. اما برخی از متخصصان فشن به بعضی از دامن هایی که کمی هم بالاتر از قوزک پا قرار می گیرند، ماکسی می گویند.
نکته مهمی که درباره این نوع دامن دخترانه هست این است که باید توجه داشته باشید قد دامن حتما قوزک پایتان را بپوشاند. این نوع دامن ها خودشان را به خوبی در هر پارچه و طرحی نشان می دهند. برای مثال:دامن های ماکسی که پارچه حریر، گیپور یا تور هستند همانقدر زیبا به نظر می آیند که دامن های ماکسی با طرح های شلوغی مانند راه راه یا گل های درشت. حالا که در این نوع دامن ها صحبت از طرح های راه راه شد ، این باور قدیمی که زنان قد کوتاه یا چاق نباید لباس با طرح راه راه افقی بپوشند را دور بریزید. شما در این نوع دامن ها کاملا در انتخاب آزادید تا هر نوع طرح راه راهی که دوست دارید بپوشید.
۳٫ دامن های میدی یا متوسط
وقتی صحبت از دامن مینی و ماکسی می شود، پس حتما دامن های میدی یا متوسط هم وجود دارند. دامن میدی به دامن هایی گفته می شود که قد آن کل زانو را بپوشاند و یا تا نیمه ساق پا باشد. این نوع دامن ها به خوبی با هر استایلی هماهنگ می شوند به شرطی که با کفش مناسب پوشیده شوند. برای مثال :اگر قد دامنتان تا نیمه ساق پاهایتان است، می توانید این دامن را با صندل های تخت و راحت بپوشید تا استایلی شیک و جذاب داشته باشید.
این مدل دامن دخترانه انواع مختلفی دارند، از دامن های کلوش میدی گرفته تا دامن های پفی و یا دامن های مدل ماهی که تا زانو تنگ هستند و بعد گشاد می شوند. درست است که این مدل دامن بیشتر برای خانم های قد بلند مناسب است، اما هیچ دلیلی ندارد که خانم های دیگر نتوانند از این مدل دامن دخترانه استفاده کنند، بلکه اگر از استایل و دامنتان مطلع باشید، می دانید که با چه چیزی ست کنید. دیگر آنقدر ها قدتان مهم نیست که بلند باشد یا کوتاه، شما جذابیت ویژه خودتان را دارید.
مدل دامن دخترانه

مدل دامن میدی دخترانه

۴ .دامن های A شکل
همانطور که از اسم این دامن دخترانه مشخص است روی بدن حالتی مانند A دارد ( دامن های فون یا کلوش چنین حالتی روی بدن دارند ). در این نوع دامن ها قد دامن مهم نیست می تواند از مینی تا ماکسی و میدی متغیر باشد چیزی که اهمیت دارد شکلی است که روی بدن دارد. این دامن ها اگر در خارج از کشور زندگی می کنید برای محیط های کاری بسیار مناسب هستند، البته اگر پارچه ای مناسب انتخاب کنید مثلا :پارچه های کمی ساده تر و یا راه راه مناسب محل کار هستند. در عوض همانقدر که برای محیط کار مناسب هستند برای مهمانی های دخترانه و حالت های غیر رسمی هم مناسب هستند.
برای چنین مناسبت هایی می توانید از پارچه های گلدار، رنگ های شاد و هرچیزی که به شما و استایلتان بیاید عالی است. البته این مدل دامن ها زیاد برای موقعیت های رسمی مناسب نیستند ولی باز هم استثنا وجود دارد و به انتخاب پارچه و مدل مناسب بستگی دارد. مثلا :برای عروسی یا نامزدی می توانید پارچه های کمی خشک ، طرح های ساده و رنگ های مات را برای پارچه دامنتان انتخاب کنید و کمی آن را پف دارتر و حجیم تر بدوزید، در این صورت دامن و استایل شما برای مهمانی های رسمی هم مناسب هستند.
مدل دامن دخترانه

مدل دامن دخترانه A شکل

۵٫ دامن های مدادی شکل
اگر شما هم از آن دسته زنانی هستنید که از دامن های ماکسی و مینی خوشتان نمی آید، دامن مدادی قطعا گزینه مورد علاقه شماست. این مدل دامن ها به خوبی شکل بدن شما را نشان می دهد و دامن هایی تقریبا تنگ هستند که معمولا تا روی زانو را می پوشانند. این دامن ها صرف نظر از طرح و رنگ، مناسب ترین انتخاب برای محل کار و موقعیت های رسمی هستند. به خوبی با کفش های پاشنه بلند ست می شوند. در صورتی که استایل خوبی انتخاب کرده باشید به خوبی با کفش های تخت و حتی در برخی موارد با کتونی های تخت هم به خوبی ست می شوند و استایلی جذاب و متفاوت هستند. شما با این دامن ها می توانید استایل های متنوعی برای خودتان بسازید.
مدل دامن دخترانه

مدل دامن مدادی دخترانه

لزومی ندارد که حتما آن ها را با کت چرم یا پیراهن های رسمی بپوشید، بلکه گاهی یک تیشرت ساده یا تاپ حریر و گیپور هم ترکیب جالب و شیکی به شما میدهد. دامن مدادی، لازمه کمد هر زن شیکی است که به استایل خود اهمیت میدهند.
منبع : نمناک
گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *