شکلات هندوانه ای/آشپزی


گروه غذایی: شکلات – انواع شکلات
مناسبت های خاص – شب یلدا
شیرینی – شیرینی بدون فر
شکلات – شکلات و آبنبات
ابزارهای مورد نیاز: ماکروفر – یخچال
دستور: فرنگی
دستورهای خاص: کودکان
مواد لازم:
شکلات سفید: 250 گرم
گلوکز: 2 و نیم قاشق غذاخوری
کره: 70 گرم
شیر عسلی تغلیظ شده: 160 گرم
آجیل شیرین: 150 گرم

  • شکلات هندوانه ای

شیرعسلی و کره را در ظرف پیرکس بریزید در دستگاه ماکروویو قراردهید. قدرت ماکروویو را روی 600 وات و زمان را 90 ثانیه تنظیم کنید . کلید استارت را بزنید. در زمان 60 ثانیه یکبار از دستگاه خارج کنید و هم بزنید و دوباره در دستگاه قراردهید. پس از پایان زمان داده شده، گلوکز را اضافه کنید و قدرت را 600 وات و زمان را 60 ثانیه قراردهید  و کلید استارت را بزنید. پس از اتمام کار با قاشق تمام مواد را باهم هم بزنید تا یکدست شود. شکلات ها را در ظرف جداگانه بریزید و در دستگاه قراردهید قدرت را روی 600 وات و زمان را 120 ثانیه تنظیم کنید و کلید استارت را بزنید. سپس شکلات را به شیر عسلی اضافه کنید و هم بزنید. در آخر آجیل شیرین را به آن اضافه کنید. کف قالب (ناودانی)مورد نظر را با نایلون کامل بپوشانید و چرب کنید. مواد را در قالب ریخته در یخچال به مدت 6 ساعت قراردهید. سپس از قالب خارج کنید و با چاقو به ضخامت 5/1 سانتی متر برش بزیند و در کپسول کاغذی قراردهید.

نکته

آجیل شیرین: شامل انواع خشکبار مغزها و کشمش ها و میوه های خشک شده، که بدون نمک هستند.

نکته

هر چقدر میزان شکلات و کره بیشتر باشد شکلات سفت تر خواهد شد.

نکته

به جای گلوکز می توانید از عسل استفاده کنید.

نکته

شکلات سفید را می توانید با رنگهای مخصوص شکلات یا رنگ خوراکی به رنگ دلخواه آماده کنید.

نکته

می توانید به جای شکلات سفید از شکلات قهوه ای یا شیری استفاده کنید. طعم بهتری نسبت به شکلات سفید خواهد داشت.

نکته

نسبت استفاده از شکلات قرمز 4/3 و نارنجی 4/1 است.

نکته

شکلات رنگی را از مغازه های لوازم قنادی می توانید تهیه کنید.

نکته

این دسر را می توانید بدون ماکروویو هم تهیه کنید. هدف آشنایی و کار با ماکروویو مد نظر بوده است. کافیست که شیر عسلی را روی حرارت متوسط قراردهید پس از بجوش آمدن از روی شعله بردارید. گلوگز و شکلات را اضافه کنید.(شکلات ها را به روش غیر مستقیم (بن ماری) روی بخار آب جوش ذوب کنید و به شیر عسلی اضافه کنید)

مرحله 1

  • شکلات هندوانه ای
  • شکلات هندوانه ای

شیرعسلی و کره را در ظرف پیرکس بریزید در دستگاه ماکروویو قراردهید. قدرت ماکروویو را روی 600 وات و زمان را 90 ثانیه تنظیم کنید . کلید استارت را بزنید. در زمان 60 ثانیه یکبار از دستگاه خارج کنید و هم بزنید و دوباره در دستگاه قراردهید. پس از پایان زمان داده شده، گلوکز را اضافه کنید و قدرت را 600 وات و زمان را 60 ثانیه قراردهید  و کلید استارت را بزنید. پس از اتمام کار با قاشق تمام مواد را باهم هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 2

  • شکلات هندوانه ای
  • شکلات هندوانه ای

شکلات ها را در ظرف جداگانه بریزید و در دستگاه قراردهید قدرت را روی 600 وات و زمان را 120 ثانیه تنظیم کنید و کلید استارت را بزنید. سپس شکلات را به شیر عسلی اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله 3

  • شکلات هندوانه ای

در آخر آجیل شیرین را به آن اضافه کنید.

مرحله 4

  • شکلات هندوانه ای
  • شکلات هندوانه ای

کف قالب (ناودانی)مورد نظر را با نایلون کامل بپوشانید و چرب کنید. مواد را در قالب ریخته در یخچال به مدت 6 ساعت قراردهید. سپس از قالب خارج کنید و با چاقو به ضخامت 5/1 سانتی متر برش بزیند و در کپسول کاغذی قراردهید.

منبع: cookery

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *