عوارض دوچرخه سواری برای بانوان

مضرات دوچرخه سواری زنان :

مضرات دوچرخه سواری بانوان حدود ۱۲۰ سال پیش یک روزنامه‌ی آمریکایی نوشته بود که دوچرخه‌سواری احتمالا باعث می‌شود زنان قاعدگی‌شان متوقف یا نامنظم و به طرز فجیعی دردناک شود، یا بسیاری بیماری‌های دیگر را به بدن‌شان وارد کند و این تنها یک نمونه از صدها روزنامه و اعلامیه‌ای بود

که آن زمان برای نهی کردن و ترساندن زنان از دوچرخه‌سواری منتشر می‌شد. در آن مطالب به این اشاره شده بود که دوچرخه‌سواری لطافت زنان را ازبین می‌برد و برای کبد، کلیه، و رحم آن‌ها مضر است. اما علت این همه مخالفت‌ها چه بود؟

دهه‌های ۱۸۷۰ و ۸۰ در آمریکا اوج شکوفایی صنعت دوچرخه بود. شهرهای آمریکا پر بود از دوچرخه‌سوار و نمایشگاه دوچرخه. با این حال زنان در این میان نقش کمی داشتند.

دو مشکل اصلی بر سر راه آن‌ها بود: اول اینکه هنوز تکنولوژی زنجیرچرخ و پدال برای انتقال نیرو به عقب توسعه داده نشده بود و دوچرخه‌های موجود با آن چرخ‌های عظیم در جلو احتیاج به نیروی بسیاری برای راندن داشتند و ایمن نبودند.

ولی در دهه ۸۰ و ۹۰ تکنولوژی توسعه یافت و دوچرخه‌هایی با عنوان دوچرخه‌ی ایمن روانه بازار شد. این دوچرخه زندگی زنان را برای همیشه به شکلی ریشه‌ای تغییر کرد. آن‌ها دیگر می‌توانستند به راحتی سوار آن شده و برانندش. اما مشکل دوم لباس‌های لابه‌لا و سنگین ویکتوریایی و دنباله دراز زنان بود که اصلا برای دوچرخه‌سواری مناسب نبودند.

در نتیجه زنان به پوشیدن لباس‌های کمتر و سبکتر روی آوردند که انقلابی‌ترین آن‌ها شلوار بود، که تا آن زمان اساسا جایی در فرهنگ پوشاک اجتماعی زنان نداشت. در میان تمام زنان پیشرو آن زمان نام Annie Londonderry می‌درخشد؛ اولین زن دوچرخه‌سوار آمریکایی که دنیا را رکاب زد تا فرهنگ آن را به همگان معرفی کند.

در سفر دور دنیا Annie دامن چین‌دارش را درآورد و bloomers (نوعی شلوارک راحت) به پا کرد تا به دنیا نشان دهد دوره ویکتوریایی به پایان رسیده و زن دیگر فقط مادر، خواهر، یا همسر نیست: زن می‌تواند شلوار به پا کند و خودش به محل کارش برود. او می‌تواند با رکاب زدن، خودش مسیر و مقصدش را تعیین کند.

 

متخصصان زنان می گویند فشاری که دوچرخه سواری وارد می کند می تواند منجر به تورم لبه های بیرونی و داخلی اندام تناسلی، آسیب دیدن واژن و مشکلات مثانه شود. دلیلش این است که فرج زنان به هنگام دوچرخه سواری به اندازه ۴۰ درصد از وزن بدن را تحمل می کند.

تمام دوچرخه سواران چه زن و چه مرد از ناخوش احوالی هرچند اندک در قسمت های پایینی بدنشان رنج خواهند برد. اما به نظر می رسد که اثرهای این سرگرمی برای زنان چیزی فراتر از دچار شدن به یک زخم و جراحت کوچک روی زین دوچرخه است.

زنان دوچرخه سوار با چه مشکلاتی مواجه می شوند :

  1. جراحت های ناشی از نشستن روی زین
  2. حساسیت پوستی و کرختی
  3. بزرگ شدن لبه های بیرونی و درونی اندام تناسلی
  4. عفونت
  5. آسیب دیدگی واژن
  6. عفونت پوستی
  7. اختلال مجاری ادرار
  8. این شرایط برای زنانی که دارای لبه های غیر متقارن و بزرگ هستند وخیم تر می شود.

مطالعات قبل نشان داده بود که دوچرخه سواری بیش از ۱۰۰ مایل در هفته منجر به کاهش قابل توجه در احساس جنسی می شود. همچنین عمل جنسی را به دلیل افزایش درد و کرختی با مشکل مواجه می کند. برفک واژنی که یک عفونت مخمری رایج است می تواند فوق العاده آزار دهنده باشد و درمانش راحت نیست. این عفونت قابلیت انتقال میان شرکای جنسی را هم دارد.

از سوی دیگر اختلال مجاری ادرار اگر خفیف باشد معمولاً مشکل حادی نیست اما اگر شدید باشد و بدون درمان رها شود جدی است و می تواند به کلیه ها آسیب رسانده و حتی به جریان خون هم گسترش یابد. زنانی که از این مشکلات رنج می برند نباید اجازه دهند که شرم و خجالت مانع آنها برای کمک گرفتن از پزشک خود شود.

به گفته کارشناسان تعداد زنانی که دست به جراحی در نواحی تحتانی بدن خود می زنند تا بتواند با راحتی بیشتری دوچرخه سواری کنند رو به افزایش است. عمل جراحی که بخش مماس با زین دوچرخه را شامل می شود دردناک است و در طول آن بخش لب داخلی واژن را برش می دهند تا از مالیده شدن و تماس دردناک با زین دوچرخه جلوگیری کند.

در واقع در هر یک هفته حدود ۹ زن برای مشاوره این عمل به پزشک مراجعه می کنند درحالی که یک سال پیش این تعداد ۳ نفر زن را شامل می شد. این عمل در شش سال گذشته بسیار رایج شده است. بنابراین دلیل اصلی عمل اندام تناسلی زنان که به عنوان جراحی زیبایی شناخته می شود برای راحتی و مربوط به ورزش و کیفیت زندگی آنها است و نه تصویر آنها از بدنشان.

مضرات دوچرخه سواری زنان ،

عوارض دوچرخه سواری برای بانوان

منبع:دلگرم

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *