روش تشخیص پیچک سمی و خطرات لمس آن

روش تشخیص پیچک سمی و خطرات لمس آن + عکس

پیچک سمی ، شکل پیچک سمی
پیچک سمی یکی از معروف ترین گیاهان سمی جهان است و گونه های مختلف پرندگان از دانه آن تغذیه می کنند اما انسان ها به این گیاه حساسیت دارند و باعث خارش پوستشان پس از تماس با هربخشی از گیاه می شود.

پیچک سمی چه شکلی است ؟ چگونه آن را بشناسیم و از آن دوری کنیم

حدود ۸۵ درصد مردم نسبت به این گیاه سمی حساسیت دارند ، اگر شما یکی از آن ها هستید، این تابستان را با مطالعه دقیق این بخش از نمناک و یاد گرفتن این که پیچک سمی چه شکلی است، ازتحریک پوست (خارش ، سوزش ) جلوگیری کنید.پیچک سمی
پیچک سمی
پیچک سمی

پیچک سمی معروف ترین گیاه سمی جهان

اطلاعات و دانستنی های مهم در مورد پیچک سمی

پیچک سمی گیاهی بسیار شایع در شرق کوه های راکی و احتمالا یکی از معروف ترین گیاهان سمی جهان است. طبیعت رایج این گیاه احتمالا به خاطر این واقعیت است که گونه های مختلف پرندگان از دانه آن تغذیه می کنند، پیچک سمی تاثیری روی حیوانات آن طور که روی انسان ها می گذارد ندارد.
رزین(صمغ کاج )در شیره گیاه به نام اوروشیول  وجود دارد که باعث خارش پوست انسان پس از تماس با هر بخشی از گیاه می شود. احتمالا  سه برگ را شنیده اید، اجازه دهید این قانون باشد، که نشان می دهد یک گیاه با سه برگ مرکب یا سه کاسبرگ متمایز که با هم در یک ریشه واحد متصل می شوند ممکن است سمی باشند باید از آن ها اجتناب کرد. با این حال، مشکل پیچک سمی این است که حتی در این قانون، می تواند ظاهر متفاوتی در طول فصل داشته باشد. این یعنی پیچک سمی چگونه به نظر می رسد ؟ همیشه پاسخ مشابهی ندارد.
خطرات پیچک سمی

خارش پوست با لمس گیاه پیچک سمی

پیچک سمی چه شکلی است ؟

برگ های پیچک سمی می توانند به صورت لبه های صاف، یا موجدار و یا ناهموار باشند، همچنین می توانند مانند موم ، براق و یا مات ظاهر شوند. علاوه بر این ، آن ها ممکن است پشمالو یا کاملا صاف دیده شوند. برگ ها حدود ۲ تا ۵ اینچ طول دارند، با کاسبرگ مرکزی که ساقه بزرگتری نسبت به برگه های جانبی دارد. پیچک سمی در طول سال به چه شکل تغییر می کند ؟ در بهار، گیاهان با گل های سفید بسیار کوچک شکوفه خواهند کرد. در طول ماه های تابستان ، گیاه دانه های سبز رنگ را تولید خواهند کرد. در پاییز، کاسبرگ های گیاهان در پاییز قرمز خواهند شد و در طول زمستان خوشه های متراکم و دانه های سفید را به خود اختصاص خواهد داد.
مهم است حتی در طول ماه های زمستان مراقب باشید چون هنوز هم می توانید تحت تاثیر سم در طول فصل سرما قرار بگیرید. این گیاه برگ های خود را از دست خواهد داد، اما هنوز هم می توانید آن را با دانه ها، پوست خاکستری، و ریشه های آن در زمین است شناسایی کنید. پیچک های سمی می توانند به عنوان یک گیاه صعود کننده که درختان و سازه های چوبی دیگر را به خود جذب می کند وجود داشته و همچنین به عنوان بوته یا کلنی های وسیع در نظر گرفته می شود . به یاد داشته باشید که به دنبال چیزهای بی ضرر دیگر بگردید چون باعث می شود حیات تان به خطربیافتد.
پیچک سمی چیست

شکل گیاه پیچک سمی

اگر پیچک سمی در باغچه حیاط دیدید چه باید بکنید ؟

اگر پیچک سمی را در حیاط خود کشف کردید، سعی نکنید آن را بسوزانید یا بکنید ( حتی با دستکش )، اما به جای آن گیاه را بچینید یا با روزنامه خفه کنید. برای مقابله با عفونت سمی، این ناحیه را بلافاصله پس از لمس گیاه با آب و صابون گرم بشویید و سعی کنید سوزش را با لوسیون توتیا یا هیدرو کورتیزون کم کنید.

منبع»نمناک

گردآوری در:سحربانو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *