آموزش طراحی بالکن و تراس بهاری

طراحی بالکن هایی باصفا و بهاری

طراحی بالکن ، طراحی تراس
برای طراحی بالکن و تراس در فصل بهار چند نکته مهم وجود دارد که با رعایت آن ها میتوانید بالکنی دوست داشتنی و دنج داشته باشید.

طراحی بالکن و تراس بهاری

شاید شما هم جزو آن دسته افردی هستید که در فضای زندگی خود عدم وجود یک بالکن را احساس می کنید دلتان می خواهد در طراحی بالکن خود مبلمان ساده ای قرار دهید و یا آن را گلکاری کنید یا حتی به فعالیت های دوست داشتنی دیگر بپردازید.مدل مو

مدل مو

فصل بهار بهترین فصل برای سر و سامان دادن به محوطه ی بیرونی و ایجاد یک فضای سبز دنج و خصوصی برای شما می باشد. امروز در این مطلب می خواهیم شما را با اصول طراحی تراس و بالکن از انتخاب کفپوش مناسب تا گلکاری فضا و سایر ظوابط طراحی تراس و بالکن آشنا کنیم. پس اگر شما هم قصد طراحی بالکن خود را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب کفپوش مناسب برای تراس و بالکن
طراحی بالکن

طراحی بالکن برای فصل بهار

با توجه به گلکاری و ایجاد فضای سبز در فضای تراس و بالکن، کفپوش انتخابی در طراحی بالکن شما باید علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و رطوبت باید بتواند جلوه و زیبایی خاصی به فضای تراس شما ببخشد. برای این منظور می توانید از کفپوش های متنوعی همچون کاشی و سرامیک، چوب، جمن مصنوعی، سنگ و یا سایر کفپوش های از این قبیل استفاده نمایید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه کفسازی محوطه داشته باشید پیشنهاد می کنم به مطلب کف سازی محوطه، ۱۰ کفپوش منحصر به فرد! مراجعه فرمایید تا با مزایا و معایب کفپوش های متنوع آشنا شوید.

انتخاب نرده و حفاظ مناسب برای تراس و بالکن

طراحی بالکن

طراحی بالکن و تراس زیبا

یکی دیگر از المان های پراهمیت در طراحی تراس و بالکن انتخاب نرده و حفاظ مناسب برای فضای بیرونی شما می باشد. نرده حفاظ انتخابی شما علاوه بر اینکه باید استاندارد لازم در غالب حفاظت در برابر حوادثی مانند لیزخوردن و پرت شدن از ارتفاع را داشته باشد باید در عین زیبایی غیرقابل نفوذ نیز باشد. نرده های چوبی و شیشه بالکن و نرده های فلزی امروزه یکی از پر طرفدارترین انواع نرده و حفاظ برای طراحی تراس و بالکن می باشد، توجه داشته باشید که اگر می خواهید از نرده چوبی و یا شیشه ی بالکن برای فضای تراستان استفاده کنید حتما قبل از انتخاب به مطالب نرده چوبی باغچه، مجازه؟ و شیشه بالکن، خوبه یا بد؟ مراجعه کنید تا اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید.

انتخاب سایبان مناسب برای تراس و بالکن

طراحی بالکن

طراحی بالکن های باصفا

سایبان یکی ازمبلمان کاربردی فضای بیرونی می باشد که در انتخاب آن برای فضای تراس و بالکن تان باید حتما ابعاد فضایی تان را در نظر بگیرید، همچنین توجه داشته باشید که سایبان انتخابی تان باید متناسب با کاربرد فضای بیرونی تان و میزان تابش آفتاب انتخاب شود. در این زمینه مطلب کدام سایبان برای فضای بیرونی شما مناسب است؟ به شما انواع سایبان های فضای باز و کاربردشان را معرفی کی کند که با مراجعه به آن می توانید سایبان مناسب خود را انتخاب کنید.

انتخاب آبنما مناسب برای تراس و بالکن

آبنما یکی از المان های الحاقی به فضای تراس و بالکن می باشد که بهتر است برای تراس های بزرگ از آن استفاده نمایید، اما می توانید با توجه به ابعاد فضایی تان از آبنماهای دیواری و یا ترکیبی برای طراحی تراس و بالکن تان استفاده کنید. اگر قصد انتخاب یک بالکن مناسب برای فضای تراس تان دارید می توانید از مطلب جلوه زیبای باغ و حیاط با آبنماهای بیرونی ! استفاده کنید و با انواع آبنمای مناسب برای فضای بیرونی تان آشنا شوید.

انتخاب گلدان مناسب برای طراحی بالکن و تراس

طراحی بالکن

گلکاری و طراحی بالکن

گل و گیاه یکی از عناصر پر اهمیت در طراحی فضای تراس و بالکن می باشد. بنابراین باید در طراحی فضای تراس و بالکن توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید. برای انتخاب گلدان مناسب برای دکوراسیون فضای بیرونی تان باید به ابعاد فضای تراستان دقت داشته باشید، به طور مثال انواع گلدان های دیواری و یا گلدان های آویزی می تواند برای تراس های کوچک بسیار پر کاربرد باشد. همچنین فلاورباکس ها گزینه ی مناسب دیگری برای بالکن های نسبتا بزرگتر می باشند که می توانید با توجه به تم فضایی تان انواع چوبی ، فلزی، بتنی یا حتی پلاستیکی را برای فضای بیرونی تان انتخاب کنید.

انتخاب نورپردازی مناسب برای طراحی بالکن و تراس

نورپردازی یکی از المان های تاثیر گذار در هر فضایی است که در طراحی فضای تراس و بالکن هم باید به آن توجه ویژه شود. در نورپردازی فضای بیرونی می توانید از نورهای نفطه ای و یا روشنایی های ریسه ای استفاده کنید تا فضای رویایی تری برای خود و عزیزانتان فراهم کنید. مطلب ۱۰ ایده نورپردازی حیاط با ریسه های ال ای دی تزیینی! می تواند ایده های فانتزی برای نورپردازی فضای بیرونی تان با شما درمیان بگذارد.

انتخاب مبلمان مناسب برای طراحی بالکن و تراس

طراحی بالکن

اصول مهم در طراحی بالکن

تعبیه مبلمان مناسب فضای باز آخرین ترفند برای داشتن یک بالکن تمام عیار می باشد. در انتخاب مبلمان فضای باز دقت داشته باشید که می توانید با خریدن یک دست مبلمان باکیفیت و راحت مخصوص فضای بیرونی راحتی فضای اتاق نشیمن را به فضای بیرونی بیاورید و از طراحی تراس و بالکن تان لذت کافی را ببرید.

منبع:نمناک
گردآوری در :سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *