مهم ترین اصول انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه

مهم ترین اصول انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه

کابینت آشپزخانه ، انتخاب کابینت آشپزخانه
اگر به دنبال خرید کابینت های جدید برای آشپزخانه تان هستید یا قصد تغییر دکوراسیون دارید ،حتما پیش از خرید این نکات درباره انتخاب کابینت منتاسب را مطالعه کنید.

اصول مهم انتخاب کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین وسایل در آشپزخانه است که از تنوع زیادی در مدل ، جنس و رنگ برخوردار است. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون در آشپزخانه تان هستید توصیه میکنیم این مطلب از دنیای مد  سحربانو را از دست ندهید.کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

تصمیم گیری در انتخاب کابینت های آشپزخانه می تواند بسیار دشوار باشد. چه شما قصد داشته باشید که تغییراتی کوچک در کابینت های آشپزخانه تان به وجود آورید و یا دکوراسیون آشپزخانه خود را به کلی تغییر دهید، این توصیه ها به شما کمک خواهد کرد که فرایند تغییر را بدون نگرانی آغاز کنید. کابینت ها یکی از مهم ترین بخش هایی هستند که در هنگام تغییر دکوراسیون آشپزخانه باید مد نظر قرار دهید.

انتخاب کابینت های مناسب برای آشپزخانه

۱٫ ابتدا پروفیل درب کابینت را انتخاب کنید

درب کابینت ها قابل رویت ترین عنصر در آشپزخانه شماست، به همین خاطر سبک درب کابینت شما مهم ترین تصمیمی است که باید بگیرید. راهی عالی برای اینکه انتخاب خود از درب های کابینت را محدود کنید این است که در مورد پروفیل درب تصمیم گیری کنید. در تصاویر زیر، می توانید نمونه هایی از تفاوت ها در درب های کابینت را مشاهده کنید.

وقتی که تصمیم خود در مورد نوع پروفیل درب کابینت خود را بگیرید، بقیه کار آسان تر خواهد بود.

 کابینت آشپزخانه

انتخاب سبک درب کابینت آشپزخانه یکی از اصول مهم در انتخاب کابینت است

۲٫ سبک درب کابینت مورد نظر خود را مشخص کنید

قدم بعدی این است که در مورد سبک کابینت تصمیم گیری کنید. خیلی از اوقات، این انتخاب با توجه به بودجه شما به راحتی محدود می شود. بنابراین با توجه به بودجه و پروفیل درب که در نظر گرفته اید، انتخاب برایتان آسان تر خواهد بود. بهترین کار این است که به فروشگاه کابینت فروشی سر بزنید و از سه یا چهار سبک مورد علاقه تان با گوشی عکس بگیرید. حداکثر چهار عکس بگیرید و دیگر به نمونه های کابینت ها نگاه هم نکنید! عکس های خود را سر فرصت مرور کنید و آن هایی که به نظرتان خیلی جالب نیستند را حذف کنید. به این شکل، در نهایت به بهترین سبک درب کابینت برای خود خواهید رسید.

۳٫ نوع چوب و رنگ مورد نظر خود را بشناسید

احتمالاً اکثر ما در ذهن خود می دانیم که رنگ و لعاب کابینت رویایی ما چه شکلی است. اگر در مورد نوع چوب مطمئن نیستید، از دیزاینرهای با تجربه آشپزخانه کمک بگیرید.

بعد از اینکه در مورد سبک و رنگ کابینت های خود تصمیم گرفتید، راجع به کاربرد آشپزخانه خود فکر کنید. شما آشپز و در واقع صاحب آشپزخانه تان هستید و به همین خاطر دقیقاً می دانید که چه چیزی به بهترین شکل برایتان جواب می دهد.

۴٫ در مورد کاربرد و زیبایی فکر کنید

حالا شما انتخاب های متفاوت بسیاری در هنگام انتخاب کابینت های جدید دارید. مثلاً می توانید تصمیم بگیرید که به جای داشتن قفسه، کشوهای بیشتری زیر کانتر آشپزخانه خود داشته باشید. زمانی که تصمیم خود در مورد نوع سبک کابینت را بگیرید، راه های بیشتری برای اضافه کردن شخصیت به آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد.

 کابینت آشپزخانه

در کابینت آشپزخانه زیبایی را در نظر بگیرید

۵٫ نظم را تبدیل به بخشی مهم از فرایند تصمیم گیری خود کنید

داشتن آشپزخانه ای منظم بسیار مهم است. به این فکر کنید که از آشپزخانه خود بیش از همه چگونه استفاده می کنید و در سال های آینده با بزرگ شدن خانواده تان، چه کاربردی باید داشته باشد.

وجود ویژگی هایی همچون قسمتی مخصوص برای ظرف های کوچک در کابینت می تواند کمک زیادی به شما در نظم دادن به آشپزخانه تان کند.

۶٫ حداکثر استفاده را از فضا داشته باشید

در آخر، سعی کنید که از هر سانتی متر نهایت استفاده ار ببرید. یک آشپزخانه اثربخش، شما را شاد نگه خواهد داشت! محلی عالی برای به حداکثر رساندن فضا، آشپزخانه شماست.

کابینت از آن چیزهایی است که هیچ کس تا وقتی تغییرش نداده، متوجه تاثیرش در دکوراسیون خانه نمی شود.خیلی وقت ها انتخاب درست طرح و رنگ برای کابینت های آشپزخانه چنان نتیجه دلچسبی دارد که شما را از ایجاد تغییر در بقیه بخش های خانه بی نیاز می کند.

اما انتخاب کابینتی که هم به سلیقه صاحبخانه بخورد و هم متناسب با جیب او باشد کار سختی است.برای اینکه بدون هزینه اضافی بهترین انتخاب را برای آشپزخانه تان داشته باشید، باید چهار نکته اساسی را رعایت کنید.نکاتی که حاصل سال ها تجربه یک مدیرعامل شرکت چیدمان و همکارانش در این حوزه است.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه باید جا دارد باشد

کابینت ها را به طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت های مدرن و کلاسیک دسته بندی می کنند.کابینت های کلاسیک معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آنها هستند.به کابینت های کلاسیک گاهی کابینت های فریم دار هم گفته می شود؛ برای اینکه چهار چوب ساختاری این کابینت ها کاملا معلوم است و به همین دلیل بین درهای کابینت در انواع کلاسیک کمی فاصله وجود دارد.

رنگ هایی که شما برای کابینت انتخاب می کنید، بسیار مهم است.هیچ وقت بیشتر از دو رنگ استفاده نکنید.این کار به خصوص در آشپزخانه های کوچک جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری ندارد.به کار گرفتن رنگ های مکمل کار شما را بسیار جذاب می کند.می توانید برای فضاهای کوچک و کم نور از رنگ های روشن و گرم یا تلفیقی از رنگ سرد و گرم که رنگ گرم آن غالب تر باشد، استفاده کنید.

منبع:نمناک

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *