آموزش چند نکته مهم برای خنک تر کردن “باد کولر”

چند نکته مهم برای خنک تر کردن “باد کولر

باد کولر ، نصب کولر
افرادی که از کولر های آبی در ساختمان استفاده می کنند می توانند با رعایت نکات کوچکی باد خنک تری از کولر دریافت کرده و هوای اطراف خود را بهاری و مطبوع کنند.

توصیه هایی برای خنک تر شدن باد کولر

 این روزها با گرم تر شدن بیشتر هوا نیاز بیشتری به خنک تر کردن هوای محیط زندگی وجود دارد، البته که شاید خیلی از شما قبلا اینکار را کرده اید، اما هوا در حال گرمتر شدن است و باید با استفاده از روش های و نکات کلیدی باد کولر خنک تری بگیریم.بسیاری از شهروندان سرویس و راه اندازی کولر را خودشان انجام می دهند و عده ای هم ترجیح می دهند کار را به کاردان بسپارند.باد کولر

باد کولر

تیمور اکبری معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه کولر آبی وسیله سرمایشی مناسب مناطق معتدل و خشک مانند کرمانشاه است، گفت:جهت افزایش بازدهی این وسیله در تولید هوای خنک رعایت برخی نکات ضروری است.

تعویض پوشال می تواند تاثیر بسیاری در عملکرد کولر آبی داشته باشد.

همچنین باید پیش از راه اندازی کولر آبی سطوح داخلی و کف آن شسته و تمیز شود، زیرا این کار در هوادهی مطلوب کولر تاثیر بسیاری دارد.

افراد در هنگام زدن پمپ آب کولر اجازه دهند پوشال کولر به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد و بعد کولر را روشن کنند، زیرا پوشال خیس می تواند هوای خنکی را در کانال کولر تولید کند.

هنگام نصب کولر باید کوتاهترین فاصله را برای کانال کولر خود در نظر بگیرید، زیرا هر چه کانال کولر کوتاهتر باشد هوای خارج شده از آن نیز خنک تر خواهد بود.

سایبان کولر

نصب سایه بان فراموش نشود

هنگام نصب کولر باید سایبانی برای آن در نظر گرفته شود، زیرا این کار علاوه بر محافظت از کولر در برابر نور آفتاب، در خنکای هوای کولر نیز تاثیر بسیاری دارد.

با رعایت این نکات به هیچ عنوان نیازی به استفاده از دور تند کولر نیست و باید به خاطر داشت که استفاده از دور تند کولر با مصرف بسیار انرژی، بهای برق را تا حد زیادی افزایش می دهد.

افراد به طور مداوم از کولر استفاده نکنند و اجازه دهند در ساعاتی از روز، هوای طبیعی در خانه جریان یابد، زیرا این کار علاوه بر افزایش طول عمر وسیله سرمایشی، بهای برق مصرفی را تا حد زیادی کاهش داده و در سلامت انسان نیز بسیار مفید است.

توصیه می شود افراد جهت نصب کولر حتما این کار را به متخصصین امر بسپارند و چنانچه خود اصرار بر نصب کولر دارند حتماً قبل از هر اقدام با فازمتر از قطع برق اطمینان حاصل کنند.

منبع:نمناک

گردآوری در :سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *