آموزش ساخت دستبند با بند چرمی و مهره فیروزه

آموزش ساخت دستبند با بند چرمی و مهره فیروزه
از بین زیورآلات اسپورت و زیبایی که بتوانید آن را با لباس‌ها و آرایشتان ست کنید، دستبندهای چرمی بی نظیر هستند. مخصوصا اینکه ساخت این نوع دستبندها، هزینه‌ی بسیار کمتری از خریدشان به صورت آماده، دارد. در این مطلب می‌توانید، روش ساخت یک دستبند بسیار شیک و زیبا را آموزش ببینید که اتفاقا خیلی هم ساده و آسان است، رنگ‌های مختلفی را می‌توانید تهیه کنید و هر کدام را با یک استایل و رنگ لباس ست کنید.

 

آموزش ساخت دستبند با بند چرمی

وسایل مورد نیاز

بند چرمی یا جیر

نخ و سوزن بزرگ

قیچی و انگشتانه

مهره‌های رنگی ( هر مدل و رنگ مهره‌ای که بخواهید، می‌توانید انتخاب کنید، حتی از گردنبندهای قدیمی که دیگر استفاده نمی‌کنید هم می‌توان کمک گرفت ).

 

وسایل ساخت دستبند

 

 

روش ساخت

۱٫ برای اندازه‌ی بند چرمی که باید ببرید، اندازه‌ی مشخصی نمی‌توان گفت. فقط باید به اندازه‌ای برید، که وقتی دستبند را به دست کردید، برایتان راحت باشد. پس ابتدا بند چرمی را دو دور به دور مچ خود بپیچید و بعد میزانی که برای گره زدن دستبند دور دستتان، لازم هست هم به این اندازه اضافه کنید. حالا این مقدار را دو برابر کنید زیرا مدل دستبند همانطور که در تصویر هم می‌بینید، دو لایه است.

 

بند چرمی نازک

 

۲٫ بعد از از اینکه بند چرمی را اندازه کردید، آن را از وسط تا بزنید تا مانند تصویر دولایه شود. سپس نخ و سوزن را آماده کنید و مهره‌ها را مانند تصویر بین دو لایه‌ی بند چرمی بدوزید. فقط حواستان باشد حدود دو سانتیمتر یا کمی بیشتر از بخش ابتدایی را مهره ندوزید و بگذارید خالی بماند ( این بخش برای گره زدن دستبند به دور دستتان می‌باشد ).

 

دولا کردن بند چرمی و دوختن مهره به آن

 

۳٫ این کار را تا چند مهره ادامه دهید و همه را پشت هم بدوزید.

 

دوختن مهره های فیروزه ای به بند چرمی

 

۴٫ می‌توانید برای دوختن مهره‌ها به بند چرمی، مانند این دستبند از الگوی خاصی هم استفاده کنید. مثلا ده تا مهره‌ی یکرنگ بدوزید و بعد یک مهره با رنگ متفاوت بین آنها بیاندازید و همینطور تا پایان ادامه دهید.

 

ساخت دستبند

 

۵٫ در انتهای کار به اندازه‌ی ۵-۶ سانت آخر را مهره ندوزید. این اندازه برای بستن دستبند باید آزاد و بدون مهره باشد. همین طور که در تصویر هم می‌بینید، شما هم می‌توانید، یک پلاک کوچک سنگی یا شیشه‌ای زیبا به انتهای کار برای زیباتر شدن آن متصل کنید.

 

دستبند چرمی دست ساز و زیبا

 

خب!! دستبند زیبای شما به همین سادگی آماده شد. از این دستبند برای هدیه دادن به دوستانتان هم، می‌توانید استفاده کنید.

 

منبع:زیبامون

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *