چگونه سبزه عید درست کنیم؟ /پرورش گل وگیاه/


سبزه ها یکی از تزئینات سنتی مربوط به نوروز سال جدید ایرانی ها هستند، ما ایرانی ها این روز را همه ساله در اول فروردین جشن گرفته و برای خود سفره هفت سین درست می کنیم و روی آن حتما سبزه هم می گذاریم. در اینجا نحوه درست کردن سبزه با عدس را آموزش می دهیم بچه ها هم می توانند این را درست کنند.حالا برای درست کردن سبزه عید آماده شوید. اول باید عدس را آماده کنید برای این عدس را پیشنهاد می دهیم که تنها ده روز طول می کشد تا سبز شوند و برای کسانی که هنور سبزه درست نکرده اند مناسب است.

ما حدود چهار روز این عدس ها را در آب خیساندیم، وقتی که جوانه های سفید رنگشان را دیدیم فهمیدیم زمان سبز شدنشان است. حالا برای اینکه کار متفاوتی کرده باشیم می توانیم از پوسته تخم مرغ به جای ظرف استفاده کنیم. تخم مرغ ها را شکسته و محتویات ان را با قاشق خارج می کنیم.


سپس پوسته ها را شسته و برعکس می گذاریم تا خشک شود.بعد از قرار دادن تخم مرغ ها در ظرف مخصوص تخم مرغ به اندازه ½ قاشق غذا خوری خاک درون پوسته ها می ریزیم و روی آن یک قاشق غذاخوری از این جوانه های عدس می ریزیم.در اینجا ما جوانه ها را در ظرف هایی با آب کم عمق پخش کرده ایم ودر این ظرف ها از خاک استفاده نکرده ایم. باید برای این روش روی ظرف ها را با حوله مرطوب بپوشانید ومدام آن را مرطوب کنید بعد از سبز شدن عدس ها می توانید حوله را برداشته و با اسپری روی آن را آب بپاشید.

منبع:http://www.ileev.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *