آموزش چینش گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون منزل

از مهمترین قسمت های دکوراسیون منزل چیدمان گل و گلدان در منزل است. لذت داشتن و نگه داری و چیدمان انها در منزل از مزیت های فوق العاده یک منزل زیباست.

 

 آوردن گیاهان تزیینی و دارویی به فضای داخل خانه یک سرگرمی فوق العاده عالی برای هر فردی است. برای اینکه همه چیز عالی انجام شود نیاز به گلدان تزیینی مدرن و زیبا نیز دارید طوریکه ظاهر گل و گیاه را از آنچه که هست زیباتر و شیک تر نشان دهد. هر گلی برای کامل شدن نیاز به گلدانی شیک و زیبا دارد.

 خانه های آپارتمانی اغلب فاقد فضای طاقچه مانند کافی برای قرار دادن گلدان هستند، روی زمین هم که نمی شود گلدان های کوچک دارویی را قرار داد. در نتیجه بهترین روش استفاده از گلدان های دیواری است. شکل های پایین روش های جالب و خلاقانه گلدان های دیواری را نشان می دهد.

علاوه بر این هوای آلوده، ما روزانه لوازمی را با خود به خانه می آوریم که از مواد شیمیایی مضری تشکیل شده اند که مرور زمان میکروب هایی را در هوا پخش می کنند و بر سلامت روحی و روانی ما تاثیر می گذارند. گیاهان گلدانی مانند کاکتوس ها، شمعدانی، بنفشه آفریقایی، ارکیده، سانسوریا، عبایی و درخت بونسای از بهترین مدل های گیاهان گلدانی برای منزل و آپارتمان ها هستند.

اگر می خواهید گیاه شمعدانی شما پر از گل شود باید آنرا از طریق قلمه زنی تکثیر نمایید و پس از ریشه دار شدن آنها را به گلدان خود منتقل کنید. در شکل زیر نمونه هایی از زیباترین دکوراسیون های منزل با گیاهان گلدانی و آپارتمانی را مشاهده خواهید کرد.

این گلدان تزیینی مدرن را می شود هم به صورت دیواری استفاده کرده و هم به صورت رومیزی. شکل های بعدی ایده جالب دیگری را معرفی می کند. در برخی آپارتمان حتی شرایط میخ زدن به دیوار و نصب گلدان های دیواری هم وجود ندارد، در چنین شرایطی گلدان های چسبنده به شیشه پنجره به کمکمان می آید.

گیاهان هوایی شیک، بیشتر مواد غذایی خود را از طریق برگ ها از هوا می گیرند (نیاز به خاک ندارند). بنابراین نمایش آنها در گوی های آویزان طبیعی است. گیاهان روی شن رنگی می خوابند و کریستال ها و سنگ بلوری نمای بیرون این دنیا را تقویت می کند. نگهداری از این گیاهان ساده است: هر گیاه را در هر هفته یک ساعت در آب قرار دهید.

این گیاه که از خانواده کاکتوس ها است، گیاهی کوچک و دوست دار خورشید بوده و ذاتا قابلیت تحمل خشکی را دارند. این گیاهان در مناطق بیابانی کوچک یا ساحلی دیده می شوند. ریشه های این گیاه را زیر شن و سنگ، ماهی ستاره ای یا صدف در درون گلدان ها و کاسه های شیشه ای پنهان کنید.

تا به امروز فکر کرده اید داشتن یک تابلوی گل زیبا تا چه حدی می تواند طراوت را به خانه شما بازگرداند؟ تابلوهایی کوچک از گیاهان در نقاط مختلفی از خانه درست کنید. در نگاه اول کاری سخت به نظر خواهد آمد، اما این ایده نه هزینه ای برای شما خواهد داشت و نه کار سختی خواهد بود. با استفاده از شیشه مواد به اتمام رسیده و یا حتی تکه چوب هایی که بلا استفاده مانده بودند، می توانید تابلوهایی از گیاهان برای خود تهیه کنید. درون این تابلوها از هر گیاهی می توان استفاده کرد، حتی می توانید در آنها سبزی خوردن بکارید. راه دیگر این تابلوهای دیواری این است که تعدادی از گلدان های میخی را تهیه کرده و مجموعه آنها را به دیوار میخ کنید و جلوه ای تازه تر به منزل خود ببخشید.

گلدان های غیر منتظره، گیاهان ارزان را به کانون توجه تبدیل می کند. بجای سرمایه گذاری روی گلدان های تزئینی معمول، گیاهان را در گلدان های شیشه ای بکار ببرید.

وقتی می خواهید با گیاهان خانگی منزل تان را دکور کنید، می توانید بسیار خلاقانه و نوآورانه عمل نمایید. تخته های سوراخ دار به راحتی می توانند فضای خالی دیوارتان را به فضایی برای آویزان کردن گیاهان تبدیل نمایند. فقط کافی است یک گلدان دیواری را به یکی از این سوراخ ها میخ کنید. شما می توانید هر تعداد گلدانی که می خواهید به این دیوار نصب کنید و یک دیوار سبز باطراوت در دکوراسیون داخلی منزل تان داشته باشید. ضمنا این ایده، ایده ای مقرون به صرفه و مؤثر برای فضاهای اداری می باشد.

برای این کار می توانید از لوله هایی استفاده کنید که از وسط بریده اید و آنها را در قابی کنار هم آویزان کرده اید، این باغچه های معلق در هر اندازه ای می توانند ساخته شوند. داخل این گلدانهای معلق را از گیاهان مختلف پرکنید و حسی تازه به حیاط خانه خود ببخشید. اگر کمی فنی هستید دست به کار شوید، یکی از گلدانهای زیبای خود را انتخاب کرده و برای آن قابی بسازید، گلدان را درون قاب قرار داده و در گوشه ای از حیاط از این گلدان آویزان بهره بگیرید.

 

منبع:رادیو کودک

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *