آموزش شش راه برای سرحال کردن گیاهان پژمرده

شش راه برای سرحال کردن گیاهان پژمرده

تعویض گلدان

 

گیاه خود را به یک گلدان با خاک تازه منتقل کنید. فقط گلدان جدید باید کمی از قبلی بزرگ‌تر باشد. این فضا به ریشه‌های گیاه فضای کافی برای رشد را می‌دهد.

 

غذا رسانی بهتر

 

گیاهان نیز به غذا نیاز دارند، بنابراین جایگزینی خاک قدیمی با یک خاک جدید و با کیفیت تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. بر اساس راهنمای پیشنهادی روی بسته‌ی غذایی گیاه به آن غذا رسانی کنید. همچنین شاید تمایل داشته باشید از کود نیز استفاده کنید، تنها مراقب باشید بیش‌ازحد نیاز گیاه غذا رسانی نداشته باشید.

 

به‌تدریج مقابل نور خورشید ببرید

 

باوجودی که نور خورشید برای گیاه خوب است اما نباید یک‌دفعه گیاه خود را مقابل نور و گرمای شدید خورشید قرار دهید، این کار عوارض بدی برای گیاهتان خواهد داشت. تنها نور صد در صد غیرمستقیم خورشید تا زمانی که اوضاع گیاه بهتر شود کافی است.

 

بیش‌ازحد آب ندهید

 

رایج‌ترین اشتباه افراد این است که نمی‌دانند زمان خواب گیاه آن‌ها چه وقتی است، بنابراین همیشه به آن آب می‌دهند. با رسیدن فصل جدید در مورد اتفاقی که برای گیاه شما در آن فصل می‌افتد تحقیق کنید تا مطمئن شوید تصادفاً گیاه موردعلاقه‌ی خود را با آب زیاد خراب نخواهید کرد.

 

آفات را از بین ببرید

 

اگر برگ یا ساقه‌ی گیاه شما ضعیف یا خال‌دار دیده می‌شود شاید مقصر آفت‌ها باشند. به‌آرامی محلول آب و صابون را روی برگ‌ها بکشید تا از شر این موجودات راحت شوید.

 

گلخانه را امتحان کنید

 

برخی گیاهان در آپارتمان نیاز به محیط مرطوب دارند که مسلماً شما این محیط را برای خانه‌ی خود دوست ندارید. برای ساخت یک محیط گلخانه‌ای برای گیاه خود یک کیسه‌ی پلاستیکی کوچک روی آن بکشید. برای چهار تا پنج روز بگذارید در این فضا گیاهتان بماند تا محیط لازم برای رشد دوباره‌ی گیاه آماده باشد.

منبع : ویکی

گردآوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *