آموزش گیاهان خانگی خطرناک برای کودکان

گیاهان خانگی خطرناک برای کودکان

گل برگ قاشقی

برگ قاشقی از رایج‌ترین گیاهان خانگی است. برگ‌های سبز، گل‌های سفید و نیاز کم به مراقبت آن را انتخابی متداول برای دکوراسیون خانگی کرده است. در صورت خوردن، گل‌های برگ قاشقی برای انسان، سگ‌ها و گربه‌ها مسموم است. این گیاه تنها زمان خورده شدن خطرناک بوده و دست زدن به آن مشکلی ندارد.

 

 

پوتوس

ظاهر زیبا و سهولت از مراقبت پوتوس را گیاهی ایده آل برای مراقبت در خانه کرده است، خصوصاً زمانی که می‌خواهید خانه‌ی خود را سریعاً سبز کرده و هزینه‌ی زیادی نکنید. دست زدن به این گیاه خطری ندارد اما هر انسان یا حیوان خانگی که از آن بخورد دچار استفراغ یا سوزش معده خواهد شد.

 

 

کالادیوم یا فیل گوش

کالادیوم در رنگ‌های براق زیادی وجود دارد و زیبایی‌اش آن را انتخاب خوبی برای دکوراسیون خانه کرده است. برگ‌های مخملی این گیاه ممکن است برای کودکان جذاب بوده و بخواهند به آن دست زده یا حتی بخورند. مصرف برگ‌ها می‌تواند باعث التهاب، درد چشم، اسهال یا استفراغ شود.

 

 

سیکلامن یا نگون سار

سیکلامن برگ‌های سبز تیره‌ای داشته و گل‌های براق آن از سفید تا قرمز متغیرند. این گل‌ها چیزی هستند که سیکلامن را در بین گیاهان خانگی بسیار متداول نموده است. خوردن این گیاه می‌تواند برای کودک شما خطرناک بوده و باعث استفراغ یا اسهال شود.

منبع: ویکی

گردآوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *