دلایل چاقی زوجین بعد ازدواج چیست؟ سلامت وتغذیه

افزایش وزن افراد پس از ازدواج,دلایل چاقی پس از ازدواج,ازدواج باعث چاق‌ شدن می‌شود

دلایل چاقی زوجین بعد ازدواج چیست؟ / قسمت اول

پس از یک روز کاری سنگین و پرمشغله، هیچ چیزی لذت بخش تر از این نیست که با کسی که دوستش داریم شام بخوریم و در مورد اتفاق هایی که در طول روز برایمان افتاده است، صحبت کنیم. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۲ در مجله Obesity، به چاپ رسید، مشخص شد که زوج های متاهلی که با یکدیگر زندگی می کنند، نسبت به افراد مجرد بیشتر در معرض چاقی قرار دارند.

طبق این تحقیق، خانم هایی که در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی ازدواج می کنند، در ۵ سال اول زندگی مشترکشان در حدود ۱۱ کیلوگرم وزن اضافه می کنند، و این میزان اضافه وزن برای مردان ۱۴ کیلوگرم است. به عبارت دیگر، این اضافه وزن زمانی برای زوج های متاهل اتفاق می افتد که در یک خانه با هم زندگی کنند. دلیل این امر چیست؟

,افزایش وزن افراد پس از ازدواج,دلایل چاقی پس از ازدواج

۱- زوج ها تمایل به انجام دادن کارها با یکدیگر دارند:

انجام دادن کارها با یکدیگر بد نیست اما درمورد  خوردن خوراکی و غذا با یکدیگر، مشکلی که وجود دارد این است که اگر یکی از زوجین میل به خوردن غذا نداشته باشد، به دلیل اینکه همسرش گرسنه است و میل به خوردن غذا دارد، او را همراهی می کند و با هم غذا می خورند.

مثلا اگر یکی از آنها مشغول خوردن کیک باشد، همسرش نیز در خوردن کیک به او ملحق می شود و به همراه یکدیگر آن کیک را می خورند.

همچنین، زوج ها معمولا برای استراحت کردن و یا تفریح، زمان زیادی را به دیدن تلویزیون اختصاص می دهند و در حین تماشای برنامه مورد علایقه شان، خوراکی میل می کنند که اغلب این خوراکی ها چرب، نمکی و ناسالم هستند؛ درنتیجه میزان کالری دریافتی آنها در طول روز افزایش پیدا می کند و از طرفی، آنها به زمان خوردن خوراکی و یا غذا توجه نمی کنند، حتی ممکن است آنها را آخر شب، نصف شب و … میل کنند که هم برای سلامتی مضر است و هم باعث اضافه وزن زیاد می شود. این مورد ، یکی از عوامل اصلی در اضافه وزن بعد از ازدواج است. آیا به این مساله فکر کرده بودید؟

۲- در زندگی مشترک همراه با عشق، خانم ها معمولا تمایل به خوشحال کردن همسرانشان را دارند:

بسیاری از خانم ها، بعد از ازدواج شروع به پختن انواع شیرینی ها، دسرها و غذاهای چاق کننده دیگر می کنند که معمولا بسیار خوشمزه و اشتهاآور است. این غذاها باعث انباشته شدن چربی در شکم و پهلو می شوند.

بسیاری از افراد تا زمانی که روی ترازو نروند و خود را وزن نکنند، متوجه اضافه وزن خود نمی شوند و تا قبل از اینکه متوجه اضافه وزن خود شوند، از خوردن غذاهای خوشمزه ای که توسط کسی که دوستش دارند پخته می شود، لذت می برند.

,افزایش وزن افراد پس از ازدواج,دلایل چاقی پس از ازدواج

۳- در زندگی مشترک بدون عشق، اغلب به دلیل بی حوصلگی، در خانه غذا پخته نمی شود و بیرون غذا می خورند:

بسیاری از افراد، مخصوصا خانم ها، هنگامی که افسرده، ناراحت، عصبی و … هستند غذا زیاد میخورند. آنها هنگامی که تصور می کنند همسرشان نسبت به آنها علاقه اش را از دست داده است،

به جای اینکه بیشتر تلاش کنند تا اندام متناسب تری داشته باشند و یا به این فکر کنند که مشکل چیست، شروع به خوردن غذا بیش از قبل می کنند. به همین دلیل آنها افزایش وزن پیدا می کنند و تمایل همسرانشان به آنها کاهش پیدا می کند و همینطور کشش و میل آنها نیز به همسرانشان کم میشود؛ نتیجه تمام این موارد، سبب به وجود آمدن چرخه پایان نیافتنی ای از افسردگی  و غذا خوردن می شود.

البته، اگر یکی از طرفین تصمیم بگیرد که با همسر خود گفتگو کند تا بتوانند مشکلاتشان را حل کنند، و یا اینکه کلا به این رابطه پایان دهد، این چرخه افسردگی و غذا خوردن به پایان می رسد.

منبع:لایت مد

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *