بهترین شربت‌ها برای روزه‌داری از نظر طب سنتی ماه رمضان

نوشیدنی

 

متخصص طب سنتی برخی دم‌نوش‌ها و شربت‌های مناسب حال روزه‌داران را معرفی کرد و گفت: آب انواع میوه‌ها مانند انار، سیب، به و گلابی برای کاهش عطش در ماه رمضان توصیه می‌
مر یم مقیمی گفت: بهترین شربت‌ها برای رفع تشنگی در ماه رمضان ماءالشعیر، شربت لیمو، شربت نارنج یا بالنگ و شربت سکنجبین است.
وی ادامه داد: همچنین آب انواع میوه‌ها مانند انار، سیب، به و گلابی علاوه بر تقویت معده برای رفع تشنگی توصیه می‌شوند.
این متخصص طب سنتی گفت: دم‌نوش‌های گیاهی نیز از دیدگاه طب سنتی برای ایام روزه‌داری مفید هستند و بیشتر از نوشیدنی‌های گازدار و قندی توصیه می‌شوند.
مقیمی افزود: به عنوان مثال دم‌نوش شیر بادام برای روزه‌داران مناسب است و می‌توان بادام را با عسل و آب سرد مخلوط و مصرف کرد.
وی ادامه داد: شیر خرما نیز نوشیدنی مناسب دیگری برای رفع عطش است که بادام به همراه عسل و خرما و شیر می‌تواند معجونی برای رفع خستگی و عطش باشد.
این متخصص طب سنتی گفت: خوردن شیر با مغز بادام خام، مغز گردو، مغز پسته خام، کنجد و پودر نارگیل نیز نوشیدنی مناسب دیگری برای این ایام است.

وی تصریح کرد: شربت زرشک، خاکشیر و لیمو برای رفع عطش روزه‌داران توصیه می‌شود.
دکتر لادن گیاهی نیز یک نوشیدنی مناسب برای این روزها را معرفی می کند؛ ماءالشعیر طبی نیز نسخه‌ای در طب سنتی است که گفته می‌شود بهتر از هر نوشیدنی دیگری می‌تواند در برابر استرس گرمائی و تشنگی و تحلیل رطوبت، فرد را محافظت کند.
روش تهیه‌ی آن بدین ترتیب است: ۵۰ گرم جوی پوست‌کنده‌ی سالم (نه پرک و نه نیمکوب) با چهار لیوان آب (یک لیتر) با حرارت ملایم به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه آهسته جوشانده شود تا وقتی‌که جوها به حالت شکفته و کاملاً پخته برسند.

سپس تا قبل از سرد شدن آن را صاف کرده و در جای خنک قرار دهید. این نوشیدنی حداکثر دو روز در یخچال قابل نگه‌داری است.

می‌توان در هر لیوان از این نوشیدنی یک قاشق مرباخوری عسل اضافه نمود.

لازم به ذکر است که ماءالشعیر طبی نباید غلیظ و ژله‌ای شود در غیر این صورت تأثیر آن معکوس خواهد شد.

منبع:تبیان

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *