۵ گیاه مناسب آپارتمانی گل وگیاه

در این قسمت ۵ گیاه آپارتمانی را که به زیبایی خانه شما کمک می کنند و توانایی زندگی حتی در نور کم را نیز دارند به شما معرفی می کنیم.

 

۱- سرخس لانه پرنده (نام علمی: آسپلنیوم نیدوس)

 

 5 گیاه مناسب آپارتمانی
این گیاه مخصوص مناطق گرمسیری جنوب شرق آسیا می باشد و بصورت گلدان و آویز میتوان آنرا نگهداری نمود . برگهای جدید از مرکز گیاه بسوی بالا رشد می نماید. هفته ای سه بار بیشتر آب نمی خواهد و اگر می خواهید سلامت و رشد آنان را تضمین نمائید سالی ۳- ۴ مرتبه کمی کود به آن اضافه نمایید. بهتر است در نور غیر مستقیم آفتاب نگهداری شوند.

این گیاه ۶۰-۱۲۰ سانت در اتفاع و تا ۳۰ ۶۰ سانت هم در محیط رشد می نماید.

 

۲- آرالیای کاذب (نام علمی: Dizygotheca Elegantissima)

 

 5 گیاه مناسب آپارتمانی
درختی کوچک است که مخلوطی از رنگهای سبز تیره و نارنجی پر رنگ را میتوان دید. این گیاه برای آپارتمان مناسب است اما کمی فضای بیشتری نیاز دارد. این گیاه به نور مستقیم نیاز دارد مناسب برای خانه های با دمای متوسط است و نیازمند آبیاری مرتب می باشد اما خاک آن نباید بصورت مرتب خیس یا خشک باشد. بهتر است رطوبت مورد نیازش را بوسیله اسپری هر از چندد گاهی تامین نمایید بخصوص در تابستان، تغذیه خاک با کود مایع بصورت ماهانه نیز به رشد ان کمک می نماید.

 

۳- آریکا پالم (نام علمی: Chrysalidocarpus Lutescens)

 

 5 گیاه مناسب آپارتمانی
مشخصات ظاهری این گیاه برگهای کشیده و باریک با رنگ تیره یا سبز و زرد است و گل ندارد، این نخل بزرگ پرپشت یک گونه از نخل areca میباشد و این گونهای متراکم و بلند است. برای رشد به محیطی روشن و خشک نیاز دارد، این گیاه بسیار سازگاری است امااین گیاه را باید دور از رادیاتور قرار داد. درجه حرارت متوسط محیط مناسب حال این گیاه است و زیاد اهل سرمای زمستان نیست، در فصل رشد و تابستان به آب زیادد ولی در زمستان کمتر نیاز دارد در مجموع هفته ای به ۲-۳ نوبت آبیاری نیاز دارد.

 

۴ – مارچوبه زینتی (اسپاراگوس ستاسیوس(Asparagus Staceus)

 

 5 گیاه مناسب آپارتمانی
این گیاه به نور زیاد، هوای گرم، آب فراوان، رطوبت نسبی تا ۶۰% و خاک قلیایی نیاز دارد. از اواسط بهار و تا اواخر تابستان هر دو هفته یکبار میتوام کود به اندازه ۴ گرم در لیتر اضافه نمود. خاک باغچه فاقد آهک مناسبترین برای این نوع گیاه میباشد. اما مارچوبه خود گیاهیست با فواید بسیار که اشاره به آن در اینجا خالی از لطف نمی باشد.

مارچوبه از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است بنابراین آنهایی که سرد مزاجند باید آنرا با عسل بخورند و آنهایی که گرم مزاجند با سرکه. مارچوبه گیاهی با فواید زیاد است از جمله اینکه دید چشم را افزایش می دهد، برای تقویت قوای جنسی مفید است، ضعف مثانه را بر طرف می نماید، تب بر و خونساز و ملین است و یبوست را بر طرف می نماید.

مارچوبه را میتوان بصورت مختلف مصرف نمود. باید مارچوبه را با کمی آب و حرارت کم در ظرفهای ضد رنگ پخت و تقریبا نیمه خالی آنرا برداشت. آب مارچوبه پخته شده را میتوان برای سوپ استفاده نمایید. مارچوبه پر از املاح و ویتامینها میباشد.

 

۵- بنیامین آمستل (نام علمی: Ficus Binendijikii)

 

 5 گیاه مناسب آپارتمانی
این گیاه اصالتا هلندی، دارای برگهای باریک و بلند میباشد و بسیار مناسب برای خانه و گلخانه . نور فراوان غیر مستقیم می خواهد. دمای بین ۱۵ تا ۳۲ بسیار مناسب این گیاه میباشد و خوب است برگهای این گیاه هر دو روز یکبار با اسپری غبار روبی شود. در زمستان هفته ای یکبار و تابستان هفته ای ۲ بار آبیاری گردد. بدلیل استعداد بنیامین آمستل به آفات بهتر است هر دو تا سه هفته یکبار با کودهای محلول در آب تغذیه گردد.

 

منبع:دلگرم

 

گردآوری در:سحربانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *