یه ست شیک برای پالتوی امسالت

راهنمای کامل ست کردن پالتو با کیف و کفش، شال و روسری

پالتو یکی از ضروری ترین لباس ها برای فصول سرد سال است که نقش مهمی در گرم نگه داشتن ما در فصل زمستان دارد. اگر بدانید پالتوهای زمستانی چطور و با چه لباسی ست می شوند، می توانید در این فصل جذاب، استایلی زیبا و ظاهری متفاوت و شیک داشته باشید. در این بخش از دنیای مد سحر بانو چگونگی ست کردن پالتو و سایر لباس ها را آورده ایم.

قدم اول؛ آشنایی با انواع پالتو

پالتوهای زمستانی تنوع زیادی دارند و در رنگ های مختلف و طرح های متفاوت در بازار موجود هستند. پالتوها ضخامت گوناگونی دارند، مثلا بارانی ها و مدل هایی از پالتوهایی مانند پالتو سوییت و پالتو مخمل که ضخامت کمتری دارند برای فصل پاییز مناسب اند و پالتوهای دولایه، پالتو پشمی، پالتو پوست یا پالتو چرم هم برای فصل زمستان مناسب تر هستند.

پالتو بلند، پالتو خزدار، پالتو کتی، پالتو شنلی از مدل های محبوب پالتو است که هم به شکل اسپرت و استایل های رسمی کاربرد دارند.

پالتو مشکی، پالتو سفید و پالتو شتری محبوب ترین رنگ های پالتو هستند اما شما می توانید برای داشتن یک استایل خاص تر یک پالتو چهارخونه یا پالتوی زرد تند، آبی کاربنی، سرخابی، نارنجی و … را انتخاب کنید.

پالتو پشمی

پالتو مناسب برای انواع فرم بدن

برای انتخاب پالتوی مناسب فرم بدنتان را بشناسید و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید:

  1. اگر اندام شما سیبی شکل است، مدل های بلند و بدون تزئین را انتخاب نمایید و کت های راسته بپوشید.
  2. اگر می خواهید بالا تنه شما کمتر مورد توجه قرار گیرد، مدل های دو دکمه را انتخاب نمایید.
  3. اگر اندام شما گلابی شکل است، مدل هایی را انتخاب کنید که زیر زانو بوده و یقه پهن و تزئیناتی در ناحیه بازو و شانه دارد.
  4. اگر اندام شما مستطیل شکل است، مدل هایی را انتخاب نمایید که یک برش نیمه کوتاه داشته و دارای کمربند باشد.
  5. اگر اندام شما توت فرنگی شکل( مثلث وارونه ) است، مدل هایی با یقه بلند و باریک انتخاب نمایید، پالتوهایی که از قسمت کمر پیل داشته و یا فن دارند، را انتخاب نمایید.
  6. اگر اندام شما ساعت شنی است، مدل های بدون عناصر تزئینی استفاده نمایید یا مدل هایی با تعداد مساوی از تزئینات در قسمت های بالا و پایین استفاده کنید.
مدل پالتو و فرم بدن

زیر پالتو چی بپوشم؟

در مهمانی های رسمی می توانید یک بلوز مجلسی یا شومیز مناسب زیر پالتو بپوشید زیرا تعداد کم لباس های زیر پالتو در مهمانی های رسمی شیک تر است اما در وضعیت روزمره و کژوال سراغ قانون لایه دار کردن استایل بروید و زیر پالتویتان یک پلیور گشاد یا یک بلوز فیت بافت پوشیده و روی این بلوز یا پلیور را با رویه یا کاردیگان زنانه سبک بپوشانید. شما می توانید زیر پالتو هودی، بافت یقه اسکی، دورس، بافت اورسایز، بادی بافت، جلیقه همراه شومیز و پولیور بپوشید و جذاب تر دیده شوید.

ست کردن شلوار با پالتو

هنگام ست نمودن پالتو و شلوار باید به موقعیت خود توجه کنید و رنگ پالتو را در نظر بگیرید. می توانید پالتو خود را با شلوار جین و مشکی ست کنید اما هنگام ست کردن با شلوار جین توجه کنید زیرا پوشیدن شلوار جین در هر استایلی، به ویژه استایل زمستانه شامل پالتو، ظاهر شما را از حالت رسمی به کژوال یا نهایتا نیمه رسمی تغییر خواهد داد. با ست کردن پالتو با یک شلوار چهارخانه نیز هنرتان را در ست کردن لباس به رخ بکشید.

می توانید پالتو را اینگونه با شلوار ست کنید:

  • پالتو را با شلوار راسته و کتونی بپوشید.
  • پالتو را با مام استایل و ژیله و شومیز ست کنید.
  • پالتو را با جین و نیم بوت ست کنید.
  • پالتو را با شلوار اسکینی و نیم بوت بپوشید.
  • پالتو را با لگ چرمی و کتونی ست کنید.
لگ چرمی و کتونی

ست کردن پالتو و دامن

سعی کنید برای ست کردن پالتو و دامن به مسئله قد توجه داشته باشید. مثلا دامن مینی که تا روی زانو قرار می گیرد را با پالتوی بلند و یا قد متوسط ست کنید. دامن تا اواسط ساق پا را می توانید با هر سه پالتو یعنی قد کوتاه، متوسط و بلند ست کنید و دامن ماکسی بهتر است با پالتوی ماکسی یا میدی ست شود.

همچنین به جنس دامن و پالتو دقت کنید مثلا دامن پشمی تان را با یک شومیز سفید و پالتو مشکی هماهنگ کنید.

ست کردن کیف و کفش با پالتو

  1. برای داشتن استایل زمستانی شیک و زیبا از کیف و کفش هماهنگ با طیف رنگی پالتوی خود استفاده کنید. می توانید از کیف و کفش همرنگ با پالتو استفاده نمایید زیرا این انتخاب به کشیده تر دیده شدن قد شما و در کل بهتر بودن تیپ شما کمک می کند.
  2. اگر قد بلندی دارید بهتر است از قانون کنتراست رنگ ها استفاده کنید و تضاد رنگی بین پالتو و کفش را استفاده کنید تا متناسب تر به نظر برسید.
  3. برای داشتن یک استایل رسمی بوت بلند بپوشید زیرا هر چه قد بوت شما بلندتر باشد، میزان رسمیت آن هم بیشتر است.
  4. برای داشتن یک استایل کژوال سراغ نیم بوت یا آگ بروید.
  5. همچنین می توانید پالتو را با کتونی بپوشید.
  6. بوت و نیم بوت های پاشنه دار زنانه در مدل های مختلف سگک دار، ساده، بنددار به همراه کیف دوشی کوچک و زیبا که هم رنگ با بوت و پالتوی مشکی یا رنگ تیره طرح دار می تواند استایل مجلسی برای شما بسازد.
  7. برای خاص تر شدن استایلتان می توانید از یک کفش با طرح پلنگی و یا چهارخانه استفاده کنید.
کیف و کفش

ست کردن شال و روسری با پالتو

در انتخاب شال و روسری به موقعیت و جنس روسری یا شال توجه کنید. برای ایجاد یک استایل رسمی روسری های ساتن معمولی و کلاه های بافت مناسب هستند و برای داشتن استایلی نیمه رسمی روسری های قواره دار و شال ها مناسب می باشند. اگر یقه پالتو شما ساده است خرید شال گردن بلند و حجیم را در برنامه تان قرار دهید تا پالتو را از سادگی دربیاورید. اما اگر یقه پالتویتان به اندازه کافی حجیم است، از شال گردن های باریک و نازک کمک بگیرید.

نمونه ای با بهترین ست ها با پالتو

  1. بلوز سفید، شلوار مام استایل، کتونی سفید، مینی روسری
  2. هودی، شلوار جاگر، کتونی، شال مشکی
  3. تیشرت سفید، شلوار مام استایل، کتونی سفید و شال آجری
  4. تیشرت سفید، شلوار بگ جین، کتونی کرم، شال سیاه یا کرم
  5. بلوز سیاه، شلوار مام استایل مشکی، کفش لوفر، شال سیاه
  6. اورال سفید یا طوسی، کتونی سفید، مینی روسری

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *