مواردیکه هنگام خرید میز کامپیوتر باید چک کرد

راهنمای کامل خرید میز کامیپوتر مناسب شما

این روزها که کامپیوتر جزو وسایل ضروری زندگی شده است. با توجه به افزایش استفاده افراد از کامپیوتر و لپ تاپ، نیاز به یک میز و صندلی کامپیوتر در هر خانه ای احساس می شود. البته رایانه را می توان بر روی هر میزی قرار داد اما بهتر است، از میز و صندلی های مخصوصی که متناسب با این کار طراحی و ساخته شده اند، قرار دارد زیرا میز و صندلی مخصوص کامپیوتر برای کاربرها ایمن تر هستند و از بروز مشکلات جسمی پیشگیری می کنند. در این بخش از سحر بانو نکاتی مهمی را آورده ایم که باید در انتخاب میز و صندلی رایانه به آن توجه نمایید.

میز کامپیوتر

انواع میز کامپیوتر

میز کامپیوتر دارای انواع گوناگونی است. از میزهای استاندارد و مدیریتی گرفته تا میزهای همراه و… هرکدام کاربران خاص خود را دارند. میزهایی که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم:

میز استاندارد

میزهای کامپیوتر معمولی برای افرادی با قد نرمال مناسبند و ارتفاعی در حدود 50 تا 70 سانتی متر دارند و دارای صفحه کشویی کیبورد هستند.

میز مدیریتی

میزهای مدیریتی دارای جزئیات بیشتری هستند و عرض بیشتری دارند. ارتفاع این میزها 50 الی 70 سانتی متر است و اغلب دارای چند کشو و کمد کوچک اضافی نیز می باشند.

میز مدیریتی

میزهای L شکل

میزهای L شکل دارای دو تکه کنار هم هستند. این میزها از معروف و محبوب های بازار هستند و اگر جای کافی ندارید ،می توانید آنها را گوشه های اتاق قرار دهید.

میزهای U شکل

میزهای U شکل از سه بخش اصلی مانند یک قفسه در وسط و دو میز در طرفین تشکیل شده اند. این نوع میزها فضای زیادی اشغال نموده و برای افرادی که در خانه اتاق اختصاصی برای کار در اختیار ندارند، مناسب هستند.

میزهای همراه یا تاشو

این نوع میزها سبک، قابل حمل و چند کاره هستند و قیمت ارزانی داشته و فضای کمی را اشغال می کنند.

میز تاشو

نکات مهم خرید میز رایانه

میز کار رایانه از اهمیت خاصی برخوردار است. یک میز مناسب، از مشکلات ناشی از حرکت ناگهانی قطعات و حتی خرابی احتمال کامپیوتر جلوگیری می کند. در انتخاب یک میز کار رایانه خوب نکات زیر را رعایت کنید:

به ارتفاع میز کامپیوتر دقت کنید :

ارتفاع میز کامپیوتر معمولا 75 سانتی متر و طول آن بین 80 تا 120 سانتی متر یا بیشتر متغیر است. میزی را انتخاب نمایید که ارتفاع سطح میز کار قابل تنظیم باشد. خرید یک میز با ارتفاع غیراستاندارد بی شک موجب دردسر شما و بروز دردهای عضلانی و… می شود. 

میزی را انتخاب کنید که پشت آن راحت باشید:

اگر وقت زیادی از روزتان را با کامپیوتر کار می کنید، میزی را انتخاب کنید که پشت آن راحت باشید و پاهای خود را بتوانید در داخل آنجا قرار بدهید. در حین نشستن پاهای شما نباید برخوردی با سیم ها داشته باشند.

میز منتخب کامپیوتر

میزی را انتخاب کنید که استاندارد باشد:

میزی را خریداری کنید که فاصله استانداردی را از لحاظ محل قرارگیری کامپیوتر و تجهیزات جانبی رعایت کند، میز شما باید طوری طراحی شده باشد که هوا به خوبی بین دستگاه ها و دیوار در جریان باشد.

به شکل میز توجه کنید :

شما به عنوان کاربر باید شکل و شمایل میز را با توجه به فضای در اختیار انتخاب کنید.میزها در انواع مستطیل ساده، میزهای ال شکل، یو شکل، گرد و… موجودند اما میزهایی که در کنج دیوارها قرار می گیرند ، از نظر زیبایی بهتر هستند و هم کار کردن با آنها ساده تر است. میزهای L شکل برای افراد چپ دست و افرادی که دائما باید بچرخند مناسبند و فضای زیادی برای کار در اختیار کاربر قرار می دهند.

شکل میز

میزهایی را انتخاب کنید که صفحه کشویی دارند:

برخی از میزهای کامپیوتر محفظه ای کشویی برای قرار دادن کیبورد دارند. این طبقات کشویی برای افراد دچار مشکلات مفصلی مناسب است و جای بیشتری به شما می دهند. این نوع میزها خیلی شکننده هستند و به راحتی حرکت نمی کنند.

به فضای روی میز دقت کنید:

سطح میز کار باید به اندازه ای بزرگ باشد که جای کافی برای تمام اشیا و وسایل موجود باشد. چنانچه در این بخش از نمناک میخوانید میزی را خریداری نمایید که بزرگ تر از نیاز امروزتان باشد زیرا ممکن است در آینده مانتیور بزرگ تری بخرید و یا تجهیزات جانبی مانند اسکنر، چاپگر و… را افزایش دهید. میز شما باید به اندازه کافی فضا داشته باشد تا بتوانید روی آن موس، کیبورد، و مانیتور و دفترچه یادداشتتان را قرار دهید.

فضای میز

میز را متناسب با فضایی که در اختیار دارید، خریداری کنید:

میز های کامپیوتر در اندازه های مختلفی در بازار موجودند که می توانید با توجه به فضای خود مدل های کوچک یا بزرگی را خریداری کنید. میزی که خریداری می کنید باید دارای کشوهای زیاد یا محلی برای قرارگیری سایر تجهیزات نظیر چاپگر و… باشد.

با توجه به بودجه تان میز کامپیوتر انتخاب کنید:

میزهای کامپیوتر در برند، مدل و قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند . انتخاب مدل و برند بستگی به بودجه مورد نظرتان برای خرید دارد. میزهای ایرانی و خارجی از نظر کیفی تقریبا در یک حد هستند پس اگر بودجه خرید کالای خارجی را ندارید می توانید یک میز کامپیوتر ایرانی بخرید.

بودجه

از خرید کالای بدون گارانتی جدا خودداری کنید:

هرگز کالایی نخرید که گارانتی نداشته باشد. اگر میز کامپیوتر ایرانی می خرید، ممکن است گارانتی چندان مرسوم نباشد؛ پس بهتر است از فروشنده درخواست ضمانت کالایی را کنید که به شما می فروشد.

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *