طرز تهیه “کیک وانیلی” ساده با پف زیاد

طرز تهیه کیک وانیلی ساده خانگی :

کیک وانیلی ساده یک کیک بسیار خوشمزه می باشد که با مطالعه این مقاله دیگر نیاز نیست که برای تهیه آن از پودر کیک آماده استفاده کنید و می توانید تمام مواد مورد نیاز آن را در خانه تهیه کنید و کیک ساده وانیلی را به عنوان دسر در کنار یک چای داغ در وعده صبحانه و عصرانه میل کنید.

مواد لازم تهیه کیک وانیلی اسفنجی:

مواد گفته شده در این دستور تهیه برای 8 نفر مناسب می باشد برای تعداد نفرات کمتر و یا بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.

شکر یا خاک قند1.5 پیمانه
آرد2.5 پیمانه 
کره200گرم
شیر1 پیمانه
وانیل1/2 قاشق غذاخوری
نمک 1/2 قاشق چایخوری
تخم مرغ4 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک وانیلی ساده :

برای پخت کیک وانیلی ابتدا یک قالب مناسب انتخاب کنید و کف قالب و دیواره های قالب را به خوبی با روغن چرب کنید و اگر کیک وانیلی را برای کیک تولد تهیه می کنید می توانید از کاغذ روغنی برای کف آن استفاده کنید و سپس روی آن را نیز چرب کنید.

مرحله اول 

در ابتدای کار آرد، نمک، بکینگ پودر را مخلوط کنید و سپس برای اینکه آرد خودش را به اصطلاح ول کند آن را از صافی عبور دهید این کار برای پف کردن کیک لازم می باشد.

کیک وانیلی

مرحله دوم

در این مرحله شکر و کره را درون ظرف مناسب ریخته و با هم زن به خوبی می زنیم تا رنگ آن تغییر کند وحالت کشدار به خود بگیرد.

مرحله سوم

سپس تخم مرغ ها را در چند مرحله به مایه اضافه کنید و به خوبی با هم زن بزنید وقتی آخرین تخم مرغ را اضافه کردید تا موقعی که مواد یکدست نشده بودن به هم زدن ادامه دهید.

مرحله چهارم

آرد را در 3 نوبت به مایه اضافه کنید  و هم زمان شیر را در دو نوبت به مایه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید و در آخر وانیل را اضافه کنید و مقداری آن را نیز هم بزنید.در این مرحله مواد کیک ساده وانیلی آماده شده است.

کیک وانیلی ساده

مرحله پنجم

مواد کیک را درون قالب چرب شده می ریزم و با لیسک سطح آن را صاف می کنیم و به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه قرار می دهیم و شما برای اطمینان از پختن کیک بعد از 30 دقیقه درب فر را باز کنید و با یک خلال دندان پختن کیک را تست کنید.برای تست کافیست خلال را به وسط کیک فرو ببرید اگر مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک آماده است و به خوبی پخته شده است.

کیک وانیلی اسفنجی

مرحله ششم

بعد پخت آن می توانید با خامه کیک(خامه فرم گرفته) ، پودر پسته و… آن را تزیین کنید البته این مرحله سلیقه ای است و هر شخصی می تواند بسته به سلیقه خود آن را تغییر دهد.

نکات مهم طرز تهیه کیک وانیلی خانگی :

  1. با وجود اینکه کیک وانیلی ساده بسیار سبک است و خوب پف می کند برای اینکه بیشتر پف کند وحالت اسفنجی بگیرد می توانید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را به صورت جداگانه با هم زن بزنید و در آخر به آرد اضافه کنید.
  2. حتما فر را 30 دقیقه قبل از استفاده با دمای 180 درجه روشن کنید.
  3. از طبقه وسط فر استفاده کنید.
  4. در نیم ساعت اول به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید.

نکات تکمیلی در مورد کیک وانیلی

کیک وانیلی جزو کیک و شیرینی – انواع کیک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 20دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45دقیقه میباشد .
کیک وانیلی را می توانید در وعده صبحانه – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *