مجله ی تخصصی مد و استایل

همراهی با مد، استایل و ترند در یک مرجع فارسی

همه ی ما به عنوان انسان های قرن 21، با نیاز به حس های زیبا شناسی، زیبا طلبی و حس نوگرایی با دنیای گسترده و همه گیر مد و فشن در ارتباط هستیم. در واقع دنیای فشن آنقدر وسیع است که همه ی ما به نحوی با این دنیا سر و کار داریم؛ از انتخاب استایل روزانه گرفته تا اخبار صنعت فشن. حتی ممکن است برخی از ما در این حوزه به شکل مستقیم یا غیر مستقیم فعالیت داشته باشیم.

 عرصه ی مد و طراحی لباس همواره با علم روز به سمت جلو حرکت می کند. از طرف دیگر ماهیت فشن کاملا پویا و مدام در حال تغییر کردن است. بنابراین برای هماهنگ بودن با این حوزه و دنبال کردن ترندها، نیاز داریم که اطلاعاتمان کاملا به روز باشد. با توجه به این که بخش اعظم این منابع به زبان های خارجی هستند؛ یک مجله معتبر و تخصصی فشن به زبان فارسی می تواند راهنمای مناسبی برای ما باشد.

 کمد، مرجعی تخصصی در زمینه ی مد، استایل و فشن است که فعالیتش را از آذرماه سال 97 آغاز کرد. با در نظر گرفتن سبک زندگی امروزه که مقوله ی جدانشدنی از فشن است و با وجود کمبود منابع موثق در این زمینه در ایران؛  این مرجع فشن و استایل در تلاش است که بستری معتبر برای اطلاع رسانی جدیدترین خبرها،آموزش ها و معرفی ترند های دنیای مد در ایران و جهان باشد. 

آشنایی با ترند های مد

یکی از دلایل استقبال از مجله اینترنتی کمد، ارائه اطلاعات و آموزش های تخصصی و کاربردی است. گاها فقدان این مباحث حتی در محیط های آکادمیک رشته ی طراحی لباس نیز احساس می شود. اعضای تیم با دانش و تجربه های گوناگون و مرتبط با عرصه ی استایل و مد، سعی می کنند این ضعف و خلا را در سیستم آموزشی ایران برطرف کنند.

حتی فضایی برای نویسندگان فراهم شده است که قبل از انتشار مطالب، با همفکری سردبیر و تیم کمد کیفیت مقاله ها ارتقا پیدا کنند. این مجله شرایطی را نیز برای علاقه مندان در این زمینه فراهم آورده است که تحت عنوان نویسنده مهمان افراد متخصص که علاقه و تبحر در نویسندگی مد دارند با ما همکاری کنند.   

از یک سو صنعت فشن به دلیل تولید حجم بالای دی اکسید کربن به عنوان دومین صنعت بزرگ آلوده کننده ی محیط زیست شناخته شده است. از سوی دیگر در سال های اخیر حفاظت از محیط زیست دغدغه ی برخی از برندهای لباس داخلی وخارجی شده است.

کمد نیز برای ادای مسئولیت اجتماعی، مطالبی تحت عنوان مد پایدار را برای آگاهی بخشی به مصرف کنندکان، ارائه می کند. مجله ی سارک با شعار “تن پوشی همرنگ طبیعت” به طور مستمر آموزش ها و اطلاعات به روز در زمینه مد پایدار و آنچه برندها در این زمینه انجام می دهند را در اختیار شما می گذارد.

هدف از این دسته مطالب در درجه ی اول ارتقا دانش وایجاد حس مسئولیت پذیری در خرید برای مصرف کنندگان است. همینطور ایجاد عادت های صحیح خرید و نگهداری درست از لباس ها هدف بعدی برای تولید محتوا در  راستای مد پایدار می باشد. 

اگر بخواهید در دنیای مد به شکل تخصصی رو به جلو حرکت کنید باید از ترند های گذشته و تاریخچه ی فشن و طراحان لباس نیز اطلاعات کامل داشته باشید؛ چرا که مد یک چرخه است! منابع موثق زیادی در این زمینه موجود است؛ اما اکثر آنها به زبان انگلیسی نوشته شده و شاید مطالعه آن برای همگان مقدور نباشد.

در این زمینه مجله کمد بستری را فراهم کرده است که با دسته بندی های مشخص مطالبی در مورد تاریخچه و پیدایش سبک و استایل به شکل راحت تری در دسترس علاقه مندان به رشته طراحی لباس قرار بگیرد. از طرف دیگر شما را با طراحان و تاثیرگذاران در این عرصه به شکل جداگانه آشنا می کند که این قسمت می تواند الهام بخش شما باشد.

از مزیت های مجله کمد بررسی کالکشن های هفته های مد است. این امر منجر به ترند شناسی به روز و حتی پیش از موعد فراگیر شدن آن روند می شود. اگر شما صاحب کسب و کار در زمینه طراحی لباس باشید قطعا این بخش از مجله برای شما مفید و جذاب است.

طراحی لباس

عرصه فشن به دلیل اهمیتش، حلقه های پیوندی زیادی با دیگر زمینه ها دارد. این ارتباط ها در زندگی بشر می تواند بسیار مهم و موثر باشد. در کمد برخی از این اتفاقات و ارتباط های تاثیر گذار تحت عنوان های مد و سینما، مد و تکنولوژی، مد و اجتماع و مد و صنعت به تفصیل بررسی می شود. این مباحث می تواند راهنمای خیلی مفیدی برای قشر های مختلف جامعه باشد.  

مد و سینما دو شاخه ی پیچیده و جدا نشدنی هستند که در کمد علاوه بر معرفی فیلم های مرتبط با دنیای فشن، اسراری از طراحی لباس آنها بر ملا می شود. شاید با خواندن این بخش، دیدگاهتان در دیدن جزییات و اهمیت طراحی لباس فیلم عوض شود.

روزانه هزاران مقاله در دنیا منتشر می شود که تیم مترجمین متخصص کمد در قسمت مد و اجتماع ، کاربردی ترین آن ها را جمع آوری و ترجمه می کنند. به طور مثال در این قسمت از قدرت ابزاری فشن برای بیان اعتراض و ایجاد جنبش ها یا رویکرد فشن در بحران های خاص، می توانید آگاه شوید.

در بخش مد و تکنولوژی ، از ایده های جذاب استارآپ های مد تا نوآوری هایی که باعث خلق لباس های هوشمند می شوند، برایتان حرف های نگفته زیاد است. این قسمت حتی پیش بینی و احتمال تغییرات لباس در آینده را برایتان گمانه زنی می کند.  

کمد به عنوان یک مرجع معتبرِ خبرگزاری، رویدادها و اخبار مهم مد و فشن در جهان را به شما در اسرع وقت اطلاع رسانی میکند. در نوشتار اخبار و گزارش وقایع ، بیشتر تلاش می شود زاویه ای انتخاب شود که دیگر خبرگزاری های داخلی به آن نمی پردازند. در این بخش علاوه بر اینکه با نحوه پوشش سلبریتی های مطرح دنیای مد و فشن آشنایی پیدا می کنید؛ از اتفاقات پشت پرده نیز با خبر می شوید. 

در این مجله مد دسته بندی های دیگر نیز وجود دارد که برای سهولت و دسترسی آسان شما به مطالب ایجاد شده است. هدف نهایی کمد بالابردن سواد فشن در ایران عزیزمان است. به امید روزی که سرانه مطالعه در کشورمان به حداکثر برسد. 

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *