آموزش حنا گذاشتن موها + فواید شگفت انگیز

آموزش حنا گذاشتن موهای سر

حنا گذاشتن موها یکی از روش های مادربزرگ ها از قدیم الایام برای تقویت و خوشرنگ شدن موهایشان بوده است که احتمالا دلیل پرپشت بودن موهای آن ها همین حنا است. امروزه استفاده از حنا بین افراد رایج تر شده زیرا از خواص و فواید آن برای مو آگاه شده اند.

حنا باعث میشود موها پرپشت، نرم، درخشنده، ضخیم و قوی شوند پس بهتر است برای تقویت کردن موها از حنا استفاده کنید که طبیعی است و سرشار از فواید.

فواید حنا

فواید حنا برای مو

حنا با رنگ مو خیلی فرق دارد، حنا موها را مسی، نارنجی، قرمز میکند این بستگی دارد رنگ موهایتان چگونه باشد و هرچه زمان بیشتری روی موها بماند حالت قرمزتری به خود میگیرد. حنا طبیعی است و مانند رنگ های شیمیایی به موها آسیب نمیزند بلکه موها تقویت هم میکند.

دستور آماده کردن حنا:

پودر حنا را با چای یا قهوه مخلوط کنید و مقدار کمی ماست به آن اضافه کنید سپس درب ظرف را ببندید و اجازه دهید که چند ساعت در محیطی گرم بماند .

حنا گذاشتن مو

حنا برای تقویت مو و خوشرنگی آن

ابتدا قسمت بالای پیشانی و محل رویش موها را وازلین بزنید تا صورت تان رنگ نگیرد سپس دست کش دست تان کنید و شروع کنید به حنا زدن روی موها، موها را تقسیم بندی کرده و به دسته های کوچک تقسیم کنید از جلوی سر شروع کنید بهتر است.

ابتدا حنا رابه ریشه مو و پوست سر بزنید و سپس به طول موها بمالید، همه جای موها کاملا باید آغشته به حنا باشند پس مقدار زیادی حنا بردارید و با دقت به موها بزنید همین کار را با حوصله برای تمام قسمت های مو انجام میدهید تا کل سر و موها کاملا آغشته به حنا شوند.

حنا برای ریزش مو

آموزش حنا گرفتن موها

بعد از اینکه کار حنا گذاشتن موها تمام شد باید سرتان را با چیزی مانند کیسه فریزر ببندید و روی آن هم کلاه بزارید تا از ریختن حنا جلوگیری شود. حنا باید 4 ساعت و بیشتر روی موها بماند اگر امکام اش وجود داشته باشد میتوانید یک شبانه روز هم اجازه دهید حنا رو سرتان بماند.

رنگ کردن مو با حنا

رنگ کردن مو با حنا 

نکات مهم هنگام حنا گذاشتن مو

  • هنگام حنا گذاشتن موها دستکش بپوشید
  • قبل از حنا گذاشتن موها نواحی نزدیک به ریشه مو را وازلین بزنید
  • برای تیره تر شدن موها از روغن خردل استفاده کنید

منبع : نمناک

گرد آوری در : سحر بانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد کنید *